ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

روزنامه ایندیپندنت به افشای اسناد درز یافته و اظهارات مسئولان کنونی و سابق آمریکایی پرداخته که جو بایدن را به دست داشتن در گرسنگی در شمال نوار غزه و وقوع فاجعه‌ در این منطقه متهم می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تاکید کرد که بایدن و دولت او به خاطر بی‌اهمیتی ... ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, کودکان, گرسنگی, گزارش

مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل را رد کرد

یک منبع عالی‌رتبه مصری روز شنبه، تأکید کرد که این کشور هرگز از تصمیم خود برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل صرف‌نظر نخواهد کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «القاهره الإخباریه» یک منابع عالی‌رتبه مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل مبنی بر منصرف شدن قاهره از پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل ... مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل را رد کرد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, مصر, نسل‌کشی

برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

سناتور مستقل سنای آمریکا از تصمیم دادستانی دادگاه لاهه برای درخواست صدور حکم جلب مقام‌های اسرائیل حمایت و بر ضرورت رعایت قوانین بین‌المللی تاکید کرد. به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت که برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت دیشب (۳۱ اردیبهشت) در موضعی متفاوت از رهبر اکثریت دموکرات سنا، از درخواست صدور حکم جلب دادگاه ... برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

دیوان کیفری لاهه حکم بازداشت نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را صادر کرد

دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد که به دنبال بازداشت مقامات ارشد اسرائیل به دلیل اتهامات مختلف از جمله هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان است. به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفت که این دادگاه حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را صادر ... دیوان کیفری لاهه حکم بازداشت نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را صادر کرد

ادامه

اسراییل, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گرسنگی

شکست ائتلاف آمریکایی/ عملیات‌ جدید ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل

نیروی دریایی ارتش یمن طی ساعات گذشته حملاتی را در دریای سرخ علیه کشتی‌های تجاری که مقصد آنها بنادر اراضی اشغالی فلسطین اعلام شده است، انجام داد. به گزارش ایسنا، بعد از اینکه اسرائیل هشدارهای ارتش یمن را نادیده گرفت و درخواست حمایت از یگان‌های نظامی آمریکا برای حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ کرد، ... شکست ائتلاف آمریکایی/ عملیات‌ جدید ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل

ادامه

آمریکا, اسراییل, پاناما, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, دریای سرخ, یمن, یونان

مانور ناو دریایی آمریکا در نزدیکی ایران

ناو هواپیمابر جان سی استنیس با اجرای مانور در دریای عرب، تقریبا به مرزهای ایران نزدیک می‌شود.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات منتشر شده توسط ناو پنجم نیروی دریایی ایالات متحده، ناو جان اس استنیس و کشتی مأموریت حمله هوایی دریایی اسکس به دریای عرب نزدیک شده‌اند.

 

بر اساس گزارش ها، این تمرین‌ها در قسمت شمالی دریای عرب در نزدیکی ایران برگزار می‌شود.

 

در طی این مانور تعامل هوایی میان ناو هواپیمابر جان اس استنیس و کشتی مأموریت حمله هوایی دریایی اسکس برگزار گردید، این مانور خارج از آبهای خلیج فارس برگزار گردید. در این مانور، از جنگنده‌های F / A-18F سوپر هورنت و جنگنده نسل پنجم F-35 Lightning II استفاده خواهد شد. (لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲ — پیشرفته ترین هواپیمای جنگنده حال حاضر در جهان است).

 

پیش از این در خبرها آمده بود که نیروی دریایی ایالات متحده از ورود ناوهای جنگی هواپیمابر ایالات متحده به رهبری ناو هواپیمابر هسته‌ای جان سی ۲۳ (یو اس اس جان سی ستنیس) به منطقه خاورمیانه خبر داد.

 

در این گزارش آمده است: این ناو هواپیمابر در منطقه مسئولیت پنجم ناوگان عملیاتی مستقر است. این منطقه عملیاتی شامل دریای عرب و خلیج فارس است.

 

پیش از این وال استریت ژورنال با اشاره به منابع مطلع اعلام کرد که یک گروه از ناوهای هواپیمابر ایالات متحده شامل ناو هواپیمابر جان سی ۲۳ تا پایان هفته جاری به خلیج فارس می‌رسد. به گفته یکی از منابع این نشریه “این گروه در پایان این هفته وارد خلیج فارس خواهد شد تا (ایالات متحده) قدرت خود را به ایران نشان دهد.”

 

تنش‌های بین واشنگتن و تهران پس از خروج ایالات متحده از توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران و بازگرداندن مجدد تحریم‌های قبل از توافق هسته‌ای علیه ایران، افزایش یافته است. هدف اصلی تحریم‌ها به گفته واشنگتن رساندن صادرات نفت ایران به صفر است. برای این منظور، تحریم های ایالات متحده همچنین علیه کشورها و شرکت‌های خریدار نفت ایران، به جز چند کشور معافیت گرفته اعمال می‌شود.

 

آمریکا ارتش را از سوریه خارج می‌کند تا برای حمله نظامی به ایران تمرکز کند

 

به گزارش اسپوتنیک، تحلیل‌گر مشهور قطری از روزنامه «العرب» جابر الحورمی در این خصوص نوشته است.

 

رئیس‌جمهور دونالد ترامپ روز چهارشنبه در خصوص پیروزی بر گروهک داعش در سوریه خبر داد و خاطر نشان کرد که این دلیل طبیعی حضور نظامیان آمریکایی در کشور بوده است.

 

سارا ساندرس ، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز دیرتر اعلام کرد که آمریکا خروج ارتش از سوریه را شروع کرده است اما پیروی بر داعش به معنای عدم وجود ائتلاف نیست.

 

خبرگزاری رویترز با استناد به منابع خود اطلاع داد که تمامی کارکنان وزارت خارجه آمریکا طی ۲۴ ساعت از سوریه خارج شده و نیروهای مسلح در دوره ۶۰ تا ۱۰۰ روزه از کشور بیرون می‌روند.

 

الحورمی گفت: « جنبش آمریکایی در سوریه و خروج ارتش نباید به عنوان گام بی‌گناهی ارزیابی شود. آیا ترامپ اینکار را نکرده است که حمل نظامی خود به ایران را تنظیم کند و از مشکلات داخلی بگریزد.»

 

این کارشناس تاکید می‌کند که بهای این تصمیم بر شانه‌ی دول منطقه خواهد بود.

 

در قطر پایگاه عظیم آمریکا در خاور میانه قراد دارد از جایی که آمریکایی‌ها به مواضع داعش در سوریه و عراق حمله می‌کردند.

الاهرام: قدرت آمریکا در خاورمیانه در حال فروکش‌کردن است

روزنامه مصری «الاهرام» امروز شنبه نوشت، قدرت آمریکا در منطقه به دلیل سیاست‌های نادرست مقام های این کشور در حال فروکش کردن است و در مقابل روسیه تلاش می‌کند جای پای خود را در منطقه محکم کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عراق, عربستان سعودی, لبنان, لیبی, مصر

نخست وزیر اسرائیل، ایران را تهدید به حمله کرد

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که اقدام نظامی در داخل مرزهای ایران را در صورتی که احساس کند که برای امنیتش ضروری باشد را رد نمی‌کند.

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

تلاش آمریکا برای سوق دادن اوکراین به سمت جنگ با روسیه

به عقیده کارشناسان، بروز یک درگیری نظامی گسترده بین اوکراین و روسیه برای تحقق سیاست‌ آمریکا در منطقه و مانع‌تراشی در ادامه حضور نظامی روسیه در خاورمیانه و همچنین توقف انتقال انرژی این کشور به اروپا، بسیار مفید خواهد بود.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, رویارویی نظامی, شرق اروپا, مقاله