تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

مادورو؛ «مایک پنس» دیوانه است/ حرکت کاروانی ازهزاران مهاجر آمریکای مرکزی از مکزیک به طرف آمریکا

رئیس جمهوری ونزوئلا معاون رئیس جمهوری آمریکا را «دیوانه» خطاب کرد، چرا که این مقام آمریکایی کاراکاس را به تامین مالی کاروان مهاجران هندوراس به آمریکا متهم کرد.

 

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا خطاب به مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، گفت: عجب قدرت زیادی در آمریکای مرکزی دارم. اگر این را یک مرد دیوانه افراط‌گرا نگفته بود قطعا همگان به این حرف می‌خندیدند.

 

مادورو افزود: پارانویای امپریالیسم که آمریکا را رهبری می‌کند مادورو و ونزوئلا را مقصر هر اتفاقی که برایشان می‌افتد، می‌دانند.

 

به موجب خبرگزاری فرانسه، مایک پنس روز سه‌شنبه اعلام کرد: خوآن اورلاندو هرناندز رئیس جمهوری هندوراس به من گفت که این کاروان توسط گروه‌های چپ‌گرا در هندوراس سازماندهی شدند که از سوی ونزوئلا تامین مالی شده و به طرف شمال آمریکا فرستاده شده‌اند تا تمامیت ارضی و مرز ما را به چالش بکشند.

 

کاروانی متشکل از هزاران مهاجر آمریکای مرکزی از مکزیک به طرف آمریکا در حرکت است و بدون توجه به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که آن را حمله‌ای به کشورش توصیف کرده به راه خود ادامه می‌دهد.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا می‌گوید به ارتش و مسئولان مرزبانی فدرال این کشور نسبت به نزدیک شدن کاروان مهاجران از آمریکای مرکزی هشدار داده است.

 

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۳۰ مهر همچنین از تصمیم خود برای محدود کردن کمک‌های مالی به هندوراس، گواتمالا و السالوادور خبر داده و در صفحه توئیتر خود حرکت کاروان مهاجران به طرف ایالات متحده را یک «فوریت ملی» خواند.

 

آقای ترامپ در مورد جزئیات اقدام دولت خود در این زمینه توضیحی نداده است و کاخ سفید، اداره گمرک و حفاظت مرزی و نیز وزارت دفاع آمریکا هنوز اطلاعاتی در مورد این دستور و شیوه اجرای آن منتشر نکرده‌اند.

 

رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر خود نوشته است: «متاسفانه به نظر می‌رسد که پلیس و ارتش مکزیک قادر نیستند کاروانی را که به سوی مرزهای جنوبی ایالات متحده است، متوقف کنند.»

 

مادورو شنبه گذشته از ترامپ خواست تا مرز کشورش را باز کرده و به مهاجران آمریکای مرکزی احترام بگذارد.

 

 

نگرانی‌ها نسبت به توافق‌نامهٔ تجاری جدید آمریکا – کانادا – مکزیک

پس از روی کار آمدن ترامپ، دولت آمریکا اعلام کرد که از توافق تجاری بدون تعرفهٔ گمرکی نفتا (توافق‌نامهٔ تجارت آزاد آمریکای شمالی) میان سه کشور آمریکا، کانادا، و مکزیک بیرون می‌رود. یادآوری می‌شود که نفتا از اوّل ژانویهٔ سال ۱۹۹۴ (دی ۱۳۷۲) اجرایی شد.   پس از اعلام تصمیم دولت آمریکا برای بر هم ... نگرانی‌ها نسبت به توافق‌نامهٔ تجاری جدید آمریکا – کانادا – مکزیک

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, چین, کانادا, مکزیک

لولا داسیلوا خواستار اتحاد برزیل در مقابل فاشیسم شد

رئیس جمهور سابق و محبوس برزیل از دموکرات‌ها خواست تا اختلافات خود را کنار گذاشته و به خاطر شکست ماجرای فاشیستی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که روز یکشنبه برگزار می‌شود با یکدیگر اتحاد داشته باشند.

ادامه

امریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر

کوبا: آمریکا همچنان در مسیر تقابل با هاوانا گام برمی‌دارد

وزیر خارجه کوبا روز گذشته تصریح کرد، اقدام آتی آمریکا در تشدید تحریم های چند دهه ای علیه هاوانا نشان می دهد که واشنگتن همچنان مسیر تقابل را علیه این کشور منطقه آمریکای لاتین دنبال می کند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا

تظاهرات علیه سیاست ریاضتی دولت آرژانتین به خشونت کشیده شد

پلیس آرژانتین روز گذشته از گلوله های پلاستیکی، گاز اشک آور و آب پرفشار برای متفرق کردن معترضانی که مقابل ساختمان پارلمان علیه لایحه بودجه سال ۲۰۱۹ این کشور و همچنین سیاست های ریاضتی دولت اعتراض کرده بودند، استفاده کرد.

ادامه

ارژانتین, اقتصادی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر