جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

ایهود باراک : در سه دقیقه ۳۰۰ فلسطینی را کشتیم

«ایهود باراک» نخست وزیر و وزیر پیشین جنگ اسرائیل روز جمعه اعتراف کرد که در سه دقیقه و ۳۰ ثانیه، ۳۰۰ فلسطینی را قتل عام کرده است.

 

پایگاه اینترنتی روزنامه اسرائیلی «معاریو» روز جمعه گزارش داد که این اتفاق در زمانی که باراک وزیر دفاع بود و در یک حمله هوایی رخ داد.

 

باراک زمان دقیق این حمله را اعلام نکرده است اما منابع بهداشتی فلسطینی اعلام کردند که ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۸ ( ۶ مهرماه ۱۳۸۷) ۲۲۵ فلسطینی شامل چندین زن و کودک و اعضای پلیس فسلطین در حمله اسرائیل به غزه کشته شدند.

 

باراک که در میان سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ پست وزارت جنگ اسرائیل را در پرونده دارد، در عملیات دیگری که در جریان آن یک مقام ارشد فلسطینی به شهادت رسیده است، شرکت داشته است.

 

هرچند نخست وزیر پیشین اسرائیل، ماهیت این عملیات را مشخص نکرد، اما ۱۴ نوامبر ۲۰۱۲ (۲۴ آبان ۹۱) «احمد الجعبری» معاون فرمانده کل گردان های قسام شاخه نظامی حماس در حمله اسرائیلی ها به خودروی شخصی اش در غزه به شهادت رسیده بود.

 

باراک از عملکرد کنونی دولت اسرائیل در برخورد با غزه انتقاد کرد و مدعی شد: نتانیاهو به تمامی خواسته های حماس تن می دهد که اصلا پذیرفتنی نیست.

 

نخست وزیر پیشین اسرائیل از دولت نتانیاهو خواست که باید به حماس حمله کند و برای این کار یک استراتژی داشته باشد.

 

وی در پایان همچنین از اختلافات موجود در کابینه کوچک امنیتی اسرائیل موسوم به «کابینت» به مشاجره بچگانه تعبیر کرد.

 

باراک به مدت تقریبا دو سال از ۱۷ می ۱۹۹۹ تا هفتم مارس ۲۰۰۱(۲۷ آبان ۷۸ تا ۱۷اسفند ۷۹) پست نخست وزیری اسرائیل را برعهده داشته است.

ایرنا

فایننشال تایمز: آنکارا و واشنگتن خللی در روابطشان با ریاض ایجاد نمی‌کنند

فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: عربستان؛ یک وزنه در خاورمیانه است و واشنگتن و آنکارا به هیچ وجه قصد تخریب روابط خوب خود با ریاض را ندارند.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی

کنفرانس مطبوعاتی پوتین و سیسی / سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری روسیه برای ساخت شهرک صنعتی در مصر

روسای جمهور مصر و روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی بر گسترش روابط دو کشور در همه زمینه‌ها تاکید کردند و گفتند دیدگاه‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و جهانی نیز بسیار به هم شبیه است.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شمال افریقا, فلسطین, لیبی, مصر

به‌رغم مخالفت امریکا مجمع عمومی سازمان ملل اختیارات لازم برای ریاست گروه ۷۷ را به‌‌ فلسطین داد

هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مخالفتی آشکار با آمریکا، با داشتن اختیارات لازم را برای ریاست فلسطین بر گروه ۷۷ در سال آینده میلادی موافقت کرد.   در نشست عصر سه شنبه این مجمع، نماینده مصر که کشورش عهده دار ریاست دوره ای این گروه است، پیش نویس قطعنامه ای را ... به‌رغم مخالفت امریکا مجمع عمومی سازمان ملل اختیارات لازم برای ریاست گروه ۷۷ را به‌‌ فلسطین داد

ادامه

استرالیا, اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

واشنگتن پست: اوضاع آشفته خاورمیانه نتیجه حمایت‌های ترامپ از ریاض و تل آویو است

روزنامه آمریکایی ‘ واشنگتن پست ‘ نوشت: آشفته ماندن اوضاع خاورمیانه، نتیجه خیالبافی ها و چتر حمایتی است که ‘ دونالد ترامپ’ طی دو سال گذشته بر سر عربستان و اسرائیل کشیده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فلسطین, کانادا, یمن