نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری کلمبیا در پاسخ به «بنیامین نتانیاهو» که وی را به یهودستیزی متهم کرده بود، خود را نه یهودستیز بلکه مخالف بربریت، نسل‌کشی و اقدام ضدبشری نخست وزیر اسرائیل علیه غزه توصیف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، درگیری لفظی گوستاوو پترو و بنیامین نتانیاهو تشدید شده است و رئیس‌جمهوری کلمبیا ساعاتی پس ... پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نسل کشی

واکنش کارشناسان مصری به اظهارات جنجالی گراهام/ استفاده از بمب اتمی تروریسم و اعتراف به شکست است

جمعی از کارشناسان مصری به اظهارات اخیر «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که با اشاره به جنگ غزه از تصمیم آمریکا برای بمباران اتمی ژاپن در جنگ جهانی دوم مثال آورد و خواستار دادن بمب به اسرائیل برای بمباران نوار غزه شد، واکنش نشان دادند. به گزارش ایسنا، گراهام در مصاحبه‌ای با شبکه «nbc news» ... واکنش کارشناسان مصری به اظهارات جنجالی گراهام/ استفاده از بمب اتمی تروریسم و اعتراف به شکست است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, تبعیض‌نژادی, تروریسم, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, لبنان, مصر, هژمونیسم

وندی شرمن؛ خروج از پیمان مودت تا یک سال آینده کارساز نیست

«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه پیشین آمریکا و سرتیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای آمریکا با ایران درباره اظهارات مایک پومپئو وزیر خارجه کنونی آمریکا و تصمیم دولت برای خروج از پیمان مودت با ایران پس از رای روز چهارشنبه دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه به نفع ایران با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت‌وگو کرد.

 

وی در مورد اینکه آیا تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان مودت عجیب بوده یا خیر؟ گفت: این اتفاق عجیبی نیست. جان بولتون مشاور امنیت ملی نیز هیچ چیز بین‌المللی را دوست ندارد.

 

شرمن با اشاره به سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل افزود: هفته گذشته در سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل شنیدیم که او تنها به ملی‌گرایی و حاکمیت سرزمینی اعتقاد دارد و هر چیز که در آن چند جانبه‌گرایی نقش داشته باشد در حوزه علاقه‌مندی‌های او نیست. در نتیجه این تصمیم کاملا با روحیه این دولت که نمی‌خواهد با دیگران کار کند همخوانی دارد.

 

وی با اشاره به رویکرد دولت ترامپ در ابتدای روی کار آمدن که در مقاله‌ای از مک مستر مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید منتشر شده بود گفت: مک مستر اذعان کرده بود که ما جامعه بین‌الملل نیستیم، ما ملت‌های رقیب هستیم. اما آنچه ترامپ درک نمی‌کند این است که کشورهای دیگر هم منافعی دارند.

 

شرمن در خصوص خروج آمریکا از پیمان مودت گفت: تا آنجایی که من می‌دانم، البته من وکیل نیستم، اما در مورد پیمان مودت با ایران، یک سال زمان می‌برد تا خارج شدن از این توافق عمل کند و کارساز باشد مشکل اصلی اینجاست که ما از سازوکاری قصد خارج شدن داریم که یک بار علیه ایران از آن بهره برده ایم.

 

وی به استناد آمریکا به پیمان مودت در زمان تسخیر لانه جاسوسی توسط انقلابیون در ایران اشاره کرد و افزود: دولت همچنین اعلام کرده که قصد دارد از پروتکل انتخابی کنوانسیون وین خارج شود. از این رو، ایران و فلسطینی‌ها دیگر نمی‌توانند از آمریکا شکایت کنند. این کار دیپلمات‌هایمان را هم در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

شرمن با بیان اینکه «من نمی‌دانم که آنها با چنین اقداماتی به دنبال چه چیزی هستند» گفت: دادگاه لاهه در تصمیم دیروزش برخی خواسته‌های ایران را رد کرده و گفته که آمریکا باید کانال‌های تامین نیازهای بشردوستانه را باز نگه دارد. کاری که ما پیش‌تر نیز به آن متعهد شده بودیم.

 

وی گفت: متاسفانه ترامپ از فرصت کنونی تنها برای دمیدن در آتش اقداماتش علیه ایران استفاده کرده است.

 

شرمن همچنین با اشاره به ماهیت دیپلماسی مدعی شد: من به ایران اعتماد ندارم، ایرانی‌ها نیز به ما اعتماد ندارند؛ من معتقدم ایران فعالیت‌های به شدت خصمانه‌ای در منطقه انجام می‌دهد. آنها آمریکایی‌ها را زندانی می‌کنند. آنها به ما نمی‌گویند رابرت لوینسون که سال‌هاست در ایران گم شده کجا مخفی شده است. آنها یکی از تامین کنندگان مالی تروریسم هستند. چیزهای بد زیادی در مورد ایران وجود دارد. اما ایران در صورتی که توافق هسته‌ای نبود می‌توانست از این هم بدتر باشد. آنها ممکن بود به بمب اتم دست پیدا کنند و به این ترتیب در برابر متحدان ما در منطقه قدرت بازدارندگی داشته باشند.

 

وی گفت با وجود برجام ما هنوز تحریم‌های بسیار زیادی علیه ایران داشتیم که همه این رفتارهای بد را هدف قرار داده بود.

 

این مقام سابق آمریکا در ادامه گفت: اگر می‌خواهید تحریم‌ها علیه ایران موثر باشد باید دیگر کشورها را نیز با خود همراه کنید تا ین تحریم‌ها را اجرا کنند. دولت از چندجانبه‌گرایی متنفر است درحالی که حتی برای تحریم نیز به آن احتیاج دارد.

ایلنا

آمریکا از پروتکل‌های حل اختلاف دادگاه لاهه و کنوانسیون وین خارج می‌شود

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه و در واکنش به حکم موقت دادگاه لاهه در حمایت از ایران اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا از پروتکل حل اختلاف دادگاه لاهه خارج می‌شود.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, فلسطین

معلم: ترکیه قادر به اجرای تعهداتش درباره ادلب است/آمریکا در سوریه با همه چیز جنگید الا تروریسم

وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت، ترکیه قادر به اجرای تعهداتش براساس توافقنامه‌ای است که با روسیه درباره استان ادلب سوریه امضا کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, فلسطین

تشکیلات خودگردان فلسطین از ایالات متحده به‌دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت برد

به گزارش برگزاری رویترز، دیوان بین‌المللی دادگستری روز گذشته جمعه، اعلام کرد که شکایتی از طرف «دولت فلسطین» علیه ایالات متحده دریافت کرده است. بر اساس این شکایت، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس نقض توافقی بین‌المللی است و باید آن را کنار گذاشت.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین, هلند