رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

در صورت شکست روند صلح، ایرلند فلسطین را به‌رسمیت خواهد شناخت

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این اظهارات سیمون کاونی، وزیر خارجه ایرلند در جریان کنفرانس خبری مشترک با ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین در دوبلین مطرح شد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را همراهی کرده است.

 

آیریش تایمز به نقل از کاونی گزارش داد: تصمیم گرفته‌ایم که فعلا به صورت رسمی کشور فلسطین را به رسمیت نشناسیم اما اگر این ناامیدی در مذاکرات تداوم یابد، مجبور می‌شویم به دلایل کاملا روشن در آن تجدیدنظر کنیم و معتقدم که بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی هم این کار را خواهند کرد.

 

او تاکید کرد: دولت ایرلند متعهد شده است تا کشور مستقل فلسطین را به عنوان بخشی از روند صلح به رسمیت بشناسد. با این حال اگر مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل همچنان بی‌نتیجه و بی‌حاصل باقی بماند، ما احتمالا بخش دوم، که به رسمیت شناختن را به روند صلح منوط می‌کند، فراموش خواهیم کرد.

 

ریاض المالکی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که در مسیر سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی دوبلین شدند و با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری ایرلند ملاقات کردند. انتظار می‌رود محمود عباس در مجمع عمومی از جامعه جهانی درخواست کند یا راه‌حل دو کشوری را نجات دهند یا کلا آن را رها کنند.

 

وزیر امور خارجه ایرلند در کنفرانس خبری با ریاض المالکی همچنین گفت دولت دوبلین تصمیم دارد تا نشستی میان رهبران کشورهای عربی و اروپایی و نمایندگان فلسطین برای از سرگیری روند صلح متوقف شده برگزار کند.

 

او با “اشتباه” دانستن تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای تعلیق کمک ۲۰۰ میلیون دلاری به آنروا متعهد شد تا ایرلند کمک به این آژانس را از ۵.۳ میلیون دلار به ۸.۲۴ میلیون دلار افزایش دهد.

 

وزیر امور خارجه فلسطین با استقبال از این تصمیم دولت ایرلند تاکید کرد وقتی بحث روند صلح فلسطین – اسرائیل در میان است جامعه بین‌المللی باید به وظایفش عمل کند.

 

وزیر خارجه ایرلند در پاسخ به اینکه آیا اسرائیل در حال تحمیل رژیمی به سبک آپارتاید است، تاکید کرد: ما با اشغال اراضی فلسطینیان مواجه هستیم و تا زمانیکه این اشغالگری وجود دارد توسعه شهرک‌های اسرائیلی در اراضی فلسطینیان رخ می‌دهد. از دیدگاه ما این روند غیر قانونی است.

ایسنا

البرادعی: نباید به ترامپ اجازه توهین به مردم منطقه را داد

«محمد البرادعی » دبیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به توئیت اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره کشورهای خاورمیانه گفت او به مردم منطقه توهین می کند؛ نباید اجازه داد او چنین کاری را ادامه دهد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شمال افریقا, فلسطین, مصر

درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، شماری از نمایندگان پارلمان اروپا در بیانیه ای از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کردند تا فورا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

نماینده سوریه در سازمان ملل: توافق ادلب نتیجه مذاکرات فشرده میان دمشق و مسکو بود

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که طرح غرب در سوریه در راستای خدمت به طرح خاورمیانه جدید بوده و شبیه طرح اسرائیل برای از بین بردن حق مردم فلسطین درخصوص تشکیل کشور مستقل‌شان است.

ادامه

اسراییل, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق آسیا, فرانسه, فلسطین

آمریکا به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روادید نداد

روزنامه «الاخبار» لبنان گزارش داد که دفتر کنسولی سفارت آمریکا در تل‌آویو به درخواست «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و هیأت همراه برای صدور روادید جهت سفر به واشنگتن پاسخ منفی داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, فلسطین