خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

امضای توافق نظامی میان دو کره/ توافق دو کره برای میزبانی مشترک المپیک ۲۰۳۲

کره‌شمالی و کره‌جنوبی در پی برگزاری نشستی در پیونگ‌یانگ، توافقی را در حوزه دفاعی و نظامی به امضا رسانده و بیانیه مشترکی منتشر کردند.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رهبران کره‌شمالی و کره‌جنوبی توافق مشترکی را به دنبال نشست مشترک خود در پیونگ‌یانگ به امضا رساندند. همچنین توافقی در حوزه دفاعی در حضور رهبران دو کشور به امضای سونگ یونگ-مو، وزیر دفاع کره‌جنوبی و نو کوانگ چول، وزیر دفاع نیروهای مسلح خلق کره‌شمالی رسید.

 

بر اساس بیانیه مشترک این رهبران، کره‌شمالی تصمیم گرفته که به صورت کامل محل آزمایش راکتی خودش در تونچخان-نی را امحا کرده و به ناظران بین‌المللی اجازه بازدید دهد. در این بیانیه همچنین آمده است، کره‌شمالی قصد دارد رآکتور هسته‌ای خودش در یونبیون را در چارچوب توافق‌ها با ایالات متحده آمریکا برچیند.

 

پس از این نشست، رهبر کره‌شمالی قول داد در آینده نزدیک به سئول برود. او همچنین گفت، دو کشور توافق دارند روی خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره همکاری کنند. در همین حال، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی تأکید کرد، سئول و پیونگ‌یانگ توافق دارند تا تهدید جنگ در این شبه جزیره را از میان بردارند.

 

بر اساس بیانیه مذکور، همکاری در زمینه اتصال جاده‌ای و راه‌آهنی میان دو کشور پیش از پایان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

 

نشست روز چهارشنبه رهبران دو کره به صورت رو در رو در محل پذیرایی از میهمانان افتخاری پیونگ‌یانگ برگزار شد. همراهان دو طرف تا پایان گفت‌وگوی این رهبران در محل انتظار باقی ماندند.

 

این دو کشور همچنین روی توقف رزمایش‌های توپخانه‌ای تمام‌عیار و پروازهای نظامی در نزدیکی خط علامت‌گذاری توافق کردند. آنها همچنین توافق کردند نظامیانشان را از منطقه غیرنظامی‌شده خارج کرده و پرسنل حاضر در روستای صلح پانمونجوم را خلع سلاح کنند. دو کره همچنین برای ایجاد منطقه ۸۰ کیلومتری آزاد از رزمایش‌های نظامی در دریای زرد توافق کردند.

 

پیشتر یک سخنگوی دولت سئول تأکید کرد، کره‌شمالی و کره‌جنوبی قصد دارند توافقی نظامی به امضا برسانند و بیانیه مشترکی صادر کنند. مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی برای سفری سه روزی به پیونگ‌یانگ رفته است. این اولین سفر رهبر کره‌جنوبی به پیونگ‌یانگ در ۱۱ سال گذشته است.

 

 

توافق دو کره برای میزبانی مشترک المپیک ۲۰۳۲

 

رهبران دو کره در بیانیه مشترک امروز چهارشنبه، خود توافق کردند تا میزبانی مشترک بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ را برعهده بگیرند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این بیانیه همچنین آمده که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی هم‌چنین توافق کردند تا به صورت مشترک در رقابت‌های بین‌المللی شامل المپیک ۲۰۲۰ در توکیو، ژاپن حضور یابند.

 

ایده میزبانی مشترک بازی‌های تابستانی در ۲۰۳۲ اخیرا توسط دو جونگ – هوان، وزیر ورزش کره جنوبی مطرح شده بود.

 

وی گفته بود که میزبانی مشترک این بازی‌ها در نتیجه موفقیت آمیز بودن بازی‌های المپیک زمستانی در پیونگ‌چانگ در کره جنوبی است که در آن حضور ورزشکاران کره شمالی به کاهش تنش بین دو کره کمک کرد.

 

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز از تحولات امروز در نشست بین دو کره در پیونگ یانگ استقبال کرد و آن را “بسیار هیجان انگیز” خواند.

ایسنا

نماینده سوریه در سازمان ملل: توافق ادلب نتیجه مذاکرات فشرده میان دمشق و مسکو بود

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که طرح غرب در سوریه در راستای خدمت به طرح خاورمیانه جدید بوده و شبیه طرح اسرائیل برای از بین بردن حق مردم فلسطین درخصوص تشکیل کشور مستقل‌شان است.

ادامه

اسراییل, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق آسیا, فرانسه, فلسطین

ترامپ در مورد اقدام تلافی‌جویانه‌ی اقتصادی علیه چین هشدار داد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به چین هشدار داد: در صورتی که آمریکایی ها هدف تمهیدات تجاری غیرمنصفانه چینی ها قرار گیرند، پکن با اقدام تلافی جویانه اقتصادی سریع واشنگتن روبه رو خواهد شد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

استقبال گرم رهبر کره شمالی در فرودگاه پیونگ‌یانگ از رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی امروز سه شنبه، وارد کره‌شمالی شد تا به بررسی روند صلح با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی بپردازد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

روسیه: غرب به دنبال تشدید فشار سیاسی و روانی بر کره‌شمالی است

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز (دوشنبه) گفت، کشورهای غربی به دنبال افزایش فشار سیاسی و روانی بر پیونگ‌یانگ با هدف تضمین پیشرفت در وعده‌های خلع سلاح هسته‌ای هستند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

آمریکا علیه کره شمالی ائتلاف دریایی تشکیل می‎دهد

وال‌استریت ژورنال در گزارشی از تصمیم آمریکا برای تشکیل ائتلافی خبر داد که هدف از آن مقابله با کشتی‌هایی است که با نقض تحریم‌های سازمان ملل، سوخت مورد نیاز کره شمالی را تامین می‌کنند.   این ائتلاف دریایی قرار است علاوه بر آمریکا شامل کشورهای استرالیا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند، فرانسه، کره جنوبی و ژاپن باشد. ... آمریکا علیه کره شمالی ائتلاف دریایی تشکیل می‎دهد

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, فرانسه, کانادا, کره جنوبی