دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) از تهدید شدن خود در روند تحقیقات درباره جنایات اسرائیل خبر داد. به گزارش ایسنا، «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت در روند تحقیقات خود درباره اقدامات اسرائیل در غزه، چندین بار تهدید شده و یک مقام ارشد به او گفته که این دیوان باید بر امور ... دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

ادامه

آفریقا, آمریکا, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, روسیه, فلسطین, گرسنگی

ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

وزارت خارجه چین پس از درخواست دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل، ابراز امیدواری کرد که این حکم، عینی باشد. وزارت خارجه چین پس از درخواست دادستان کل برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل درپی جنگ در نوار غزه، ابراز امیدواری کرد که دادگاه کیفری بین‌المللی عینی عمل کند. براساس گزارش ... ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

ادامه

آفریقای جنوبی, استقلال, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, چین, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, شرق آسیا, فرانسه, فلسطین, هلند

ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

روزنامه ایندیپندنت به افشای اسناد درز یافته و اظهارات مسئولان کنونی و سابق آمریکایی پرداخته که جو بایدن را به دست داشتن در گرسنگی در شمال نوار غزه و وقوع فاجعه‌ در این منطقه متهم می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تاکید کرد که بایدن و دولت او به خاطر بی‌اهمیتی ... ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, کودکان, گرسنگی, گزارش

مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل را رد کرد

یک منبع عالی‌رتبه مصری روز شنبه، تأکید کرد که این کشور هرگز از تصمیم خود برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل صرف‌نظر نخواهد کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «القاهره الإخباریه» یک منابع عالی‌رتبه مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل مبنی بر منصرف شدن قاهره از پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل ... مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل را رد کرد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, مصر, نسل‌کشی

برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

سناتور مستقل سنای آمریکا از تصمیم دادستانی دادگاه لاهه برای درخواست صدور حکم جلب مقام‌های اسرائیل حمایت و بر ضرورت رعایت قوانین بین‌المللی تاکید کرد. به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت که برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت دیشب (۳۱ اردیبهشت) در موضعی متفاوت از رهبر اکثریت دموکرات سنا، از درخواست صدور حکم جلب دادگاه ... برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

عفو بین‌الملل قانون “کشور یهود” را محکوم کرد

عفو بین‌الملل تصویب قانون جنجالی که اسرائیل را به عنوان یک “کشور یهود” به رسمیت می‌شناسد و خطر منزوی کردن دیگر اقلیت‌های قومی و مذهبی را به همراه دارد، محکوم کرد.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، یکی از سخنگویان عفو بین‌الملل گفت: در حال حاضر ما بیشتر از این درخصوص این مساله اظهارنظر نمی‌کنیم چراکه مشغول بررسی این قوانین و معنا و مفهومشان از نظر دورنمای قانون بشردوستانه بین‌المللی هستیم.

 

با این حال عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای در توئیتر گفت: با تصویب قانون “کشور یهود”، اسرائیل به ۷۰ سال نابرابری و تبعیض علیه غیریهودیان به صورت قانونی دامن زده و آن را تشدید کرده است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: فلسطینی‌ها که ۲۰ درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند در حال حاضر رسما به شهروندان درجه ۲ تبدیل شدند، اسرائیل باید حقوق بشر را برای همگان رعایت کند.

 

اسرائیل پس از تصویب قانون “کشور یهود” به شدت از جامعه بین‌الملل مورد انتقاد قرار گرفت.

 

قانون “کشور یهود” اسرائیل را به عنوان یک “کشور یهود” تعریف می‌کند که براساس آن “بیت‌المقدس متحد” پایتخت آن خواهد بود. این قانون همچنین تاکید دارد که عبری تنها زبان رسمی اسرائیل است و عربی را به عنوان زبان رسمی اسرائیل نمی‌داند اگرچه “جایگاه ویژه” آن را به رسمیت می‌شناسد.

 

این قانون جدید خطر منزوی کردن هرچه بیشتر جامعه عرب را به همراه دارد؛ جامعه‌ای که تاکید دارد در حال حاضر نیز از جانب دولت و یهودیان اسرائیلی با تبعیض مواجه است و اعضای آن احساس می‌کنند که شهروندان درجه دو هستند.

 

فلسطینی‌ها که حق شهروندی اسرائیلی دارند، ۲۱ درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند و به عنوان عرب‌های اسرائیلی شناخته می‌شوند و اعضایی در پارلمان اسرائیل موسوم به کنست دارند.

 

آمریکا از محکوم کردن قانون “کشور یهود” خودداری می‌کند

 

به نقل از سیریانیوز، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود در مقر وزارت خارجه این کشور از هرگونه اظهار نظر درخصوص قانون “کشور یهود” خودداری کرد.

 

ناوئرت در پاسخ به تعدادی از سوال‌های خبرنگاران درخصوص موضع وزارت خارجه آمریکا در قبال این قانون نژادپرستانه تصریح کرد: همانطور که می‌دانید ما مداخله نمی‌کنیم.

 

ناوئرت در کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد: ما از مساوات و برابری میان همه حمایت می‌کنیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جنبش حماس را مسئول وضعیت انسانی کنونی نوار غزه دانست و گفت: حماس مسئول این امر است چون قادر به ارائه خدمات آب و برق به ساکنان نوار غزه نیست.

ایسنا

«نتانیاهو» بار دیگر به اتهام فساد مالی مورد بازجویی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل بار دیگر توسط پلیس این رژیم به دلیل دست داشتن در پرنده فساد مالی، مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

ادامه

اسراییل, جهان, فساد, فلسطین, قضایی

سازمان عفو بین‌الملل: قانون کشور یهود، موجب مشروعیت بخشی به نژادپرستی می‌شود

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که تصویب قانون «کشور یهود» از سوی اسرائیل موجب مشروعیت بخشی به ۷۰ سال تبعیض و نژادپرستی در حق فلسطینیان در اراضی اشغالی خواهد شد.   این سازمان تصریح کرد که قانون مذکور فلسطینیان را که حداقل ۲۰ درصد کل جمعیت سرزمین ... سازمان عفو بین‌الملل: قانون کشور یهود، موجب مشروعیت بخشی به نژادپرستی می‌شود

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

قانون نژادپرستانه “کشور یهودی” در پارلمان اسرائیل به تصویب رسید

پارلمان اسرائیل (کنست) بامداد پنج شنبه قانون پایه قومیت را با ۶۲ رأی موافق و ۵۵ رأی مخالف تصویب کرد. پس از تصویب این قانون، نمایندگان عرب کنست، آن را پاره کرده، به سمت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پرتاب کردند. این اقدام آنان سبب شد یولی آدلشتاین دستور دهد آنها را از صحن کنست ... قانون نژادپرستانه “کشور یهودی” در پارلمان اسرائیل به تصویب رسید

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین