کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

گروه قطعه سازی فرانسوی سفر خود به ایران را لغو کرد

لابی فرانسوی اف آی ای وی فرانسه که در زمینه ساخت تجهیزات خودرو فعالیت دارد، سفر ماه آینده خود به ایران را به دلیل تنش های موجود میان آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر برجام لغو کرد.

 

به گزارش رویترز، لابی فرانسوی اف آی ای وی فرانسه که در زمینه ساخت تجهیزات خودرو فعالیت دارد، سفر ماه آینده خود به ایران را به دلیل تنش های موجود میان آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر برجام لغو کرد.

 

ژاک مائوگ، رئیس گروه اف آی ای وی گفت: «این سفر لغو شده و در عوض قرار است نشستی در فرانسه با اعضای کلوپ ایران داشته باشیم تا بررسی کنیم که با توجه به تحولات کنونی چگونه باید کارها را پیش ببریم.»

 

تنش ها بین ایران و غرب از زمان خروج آمریکا از برجام در ماه گذشته میلادی بالا گرفته است. آمریکا شرکت های اروپایی را تهدید کرده که در صورت ادامه همکاری با ایران هدف تحریم های ثانویه قرار خواهند گرفت.

 

اوایل ماه جاری میلادی، گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه هم اعلام کرد شروع به تعلیق فعالیت های مربوط به سرمایه گذاری مشترک در ایران گرفته تا پس از خروج آمریکا از برجام، گرفتار تحریم های جدید این کشور علیه ایران نشود.

 

شرکت توتال فرانسه هم در ماه می اعلام کرد که اگر نتواند از تحریم های جدید دولت آمریکا معاف شود، از قرارداد چند میلیارد دلاری توسعه میدان گازی پارس جنوبی خارج می شود.

تسنیم

 

آمریکا شرکت‌های نافرمان اروپایی در ارتباط با خط لوله نورد استریم۲ را تحریم می‌کند

به گزارش راشاتودی، آمریکا به زودی جریمه‌هایی را بر علیه شرکت‌های اروپایی‌ای که در پروژه خط‌لوله گاز نورد استریم۲ مشارکت داشتند، اعلام می‌کند. این پروژه از طریق دریای بالتیک گاز طبیعی روسیه را به اروپا منتقل می‌کند.   ۳ منبع آگاه به مجله فارن‌پالیسی نیوز گفتند که دولت آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تحریم شرکت‌های ... آمریکا شرکت‌های نافرمان اروپایی در ارتباط با خط لوله نورد استریم۲ را تحریم می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, اوکراین, سوئیس, فرانسه, لهستان

دست رد بانک سرمایه‌گذاری اروپا به سینه اتحادیه اروپا درباره پیشنهاد همکاری با ایران

بانک سرمایه گذاری اروپا، تحت فشارهای آمریکا، از پاسخ مثبت به پیشنهاد اتحادیه اروپا مبنی بر همکاری با ایران به منظور نجات برجام امتناع کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, خبر

پژو سیتروئن فرانسه پروژه‌های مشارکت خود در ایران را تعلیق کرد

به گزارش رویترز، گروه خودروسازی پی‌اس‌ای (پژو سیتروئن) فرانسه شروع به تعلیق پروژه‌های مشترک خود در ایران کرده است تا از تحریم‌های آمریکا که پس از خروج این کشور از توافق هسته‌ای، بر علیه ایران وضع شده‌اند، جلوگیری کند.

ادامه

امریکا, تحریم, جهان, خبر, فرانسه

کره جنوبی قرارداد ۲ میلیارد دلاری با ایران را فسخ کرد

گزارش خبرگزاری کره جنوبی حاکی است ‘دایلیم’ شرکت بزرگ کره ای که سال ها با ایران همکاری داشته است یک قرارداد دو میلیارد دلاری در زمینه همکاری های نفتی و پالایشگاهی با ایران را لغو کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, کره جنوبی