توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

استقبال گرم و ویژه از رهبر چین در صربستان + فیلم

شی جین پینگ، در ۲۵امین سالگرد بمباران سفارت چین در صربستان در بلگراد، پایتخت، با استقبال گرم و ویژه مقام‌های رسمی و جمعیتی از شهروندان صرب، دومین مرحله از سفر اروپایی خود را ادامه داد. به گزارش یورو نیور؛ سفر رهبر چین به صربستان مصادف بود با بیست و پنجمین سالگرد بمباران «اشتباهی» سفارت این ... استقبال گرم و ویژه از رهبر چین در صربستان + فیلم

ادامه

آلمان, اروپا, جنوب شرق اروپا, چین, سوئیس, شرق آسیا, صربستان, فرانسه, فیلم, گزارش, مجارستان

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

در سال ۲۰۲۳ نرخ مرگ و میر در ژاپن بیش از دو برابر تولد بوده است

داده‌های اخیر دولت ژاپن در مورد میلیون‌ها خانه خالی از یکی دیگر از تبعات رشد جمعیت منفی در این کشور آسیایی پرده برداشت. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ژاپن در حال حاضر یکی از پیرترین کشورهای جهان است. میانگین سنی این کشور نزدیک به ۴۹ سال است درحالیکه سال‌هاست دولت ژاپن تلاش می‌کند تا با ... در سال ۲۰۲۳ نرخ مرگ و میر در ژاپن بیش از دو برابر تولد بوده است

ادامه

جهان, حقوق بشر, ژاپن, شرق آسیا, گزارش

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

مردم خشمگین کره‌جنوبی لغو دیدار ترامپ و اون را محکوم کردند

بسیاری از مردم کره‌ جنوبی امروز جمعه، پس از آنکه رئیس‌جمهوری آمریکا نشست ۱۲ ژوئن با رهبر کره شمالی را لغو کرد، خشمگین شده و اعلام کردند که فریب خورده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ نشست تاریخی با رهبری کره شمالی را پس از چندین ماه روند دیپلماتیک درحالی لغو کرده است که کره شمالی اقدام به تخریب سایت اتمی خود کرده است.

 

یکی از ساکنان کره‌ جنوبی درباره لغو دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی گفت: کره شمالی در حال انجام هر آنچه است که از آن خواسته شده بود. آنها سایت آزمایش اتمی خود را منهدم کردند.

 

وی ادامه داد: ترامپ اما هیچ تمایلی به برقراری صلح و ثبات در کشور ما و در منطقه ندارد. چرا او نباید اجازه دهد که دو کره در صلح زندگی کنند؟ کره شمالی روز پنجشنبه سایت آزمایش اتمی پونگی ری را کاملا منهدم کرده و این اقدام در مقابل دوربین‌های رسانه‌های بین‌المللی صورت گرفته است.

 

با اعلام لغو دیدار میان ترامپ و کیم جونگ اون، ده‌ها تن از دانشجویان و فعالان حقوق زنان در راهپیمایی‌های مختلفی در سئول اقدام ترامپ را مورد محکومیت قرار داده و برخی از معترضان تصاویر ترامپ را پاره کردند.

 

یکی از معترضان در این باره گفت: حقش نیست که کره شمالی را بار دیگر منزوی کنیم و این در حالی است که این کشور اقداماتی را برای پیوستن به جامعه بین‌الملل انجام می‌دهد. آنهایی که در شبه جزیره کره ساکن هستند از پیامدهای اقدامات ترامپ رنج می‌بینند.

 

آنها هم‌چنین فریاد می‌زدند جایزه صلح نوبل را به ترامپ ندهید.

 

سردرگمی مون جائه این

 

در همی حال مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی که سخت برای برگزاری نشست کره شمالی و آمریکا تلاش کرده گفته است که بابت لغو این نشست سردرگم و گیج است.

 

در نظرسنجی اوایل مه سال جاری میلادی توسط موسسه گالوپ کره مشخص شد که ۸۸ درصد از ساکنان کره‌ جنوبی فکر می‌کنند که نشست بین دو کره موفقیت آمیز بوده و تنها پنج درصد اعلام کردند که این نشست ناموفق بوده است.

 

نظرسنجی از ۱۰۶ دانشجوی دانشگاه کوکمین در سئول مشخص کرد ۵۷.۳ درصد تصویری مثبت از رهبر کره شمالی پس از این نشست دارند.

 

نگرانی گوترش از لغو نشست آمریکا – کره شمالی

 

گوترش دبیرکل سازمان ملل نگرانی عمیق خود را بابت لغو نشست ۱۲ ژوئن میان رهبران آمریکا و کره شمالی که قرار بود در سنگاپور برگزار شود، ابراز کرد.

 

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جمع حضار در دانشگاه ژنو به طرف‌های مقابل تاکید کرد تا راهی را برای خلع سلاح اتمی صلح‌آمیز و معتبر در شبه جزیره کره بیابند.

ایسنا

چین حمله صوتی به دیپلمات آمریکایی را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با «رد حمله صوتی به دیپلمات آمریکایی» در یکی از کنسولگری های این کشور در چین اظهار کرد شواهدی مبنی بر حمله صوتی به یک دیپلمات آمریکایی در شهر گوانژو چین پیدا نکردیم.   گنگ شوانگ’ امروز پنجشنبه در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار کرد: ... چین حمله صوتی به دیپلمات آمریکایی را رد کرد

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, کوبا

کره‌شمالی سایت آزمایش اتمی خود را تخریب کرد

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی گزارش داد،‌ کره شمالی همان طور که وعده داده بود امروز تخریب سایت آزمایش اتمی خود به نام پانگی – ری تکمیل را کرد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, سوریه, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی