مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات برخی مقامات غربی درباره اعزام نظامیان این کشورها برای مشارکت در جنگ اوکراین واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» رییس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) گفت اعزام نظامیان غربی به اوکراین متضمن ورود مستقیم این کشورها به جنگ است که روسیه مجبور خواهد ... مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنایات جنگی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

برای ایجاد جامعه‌ای نوین و عاری از استثمار و ستم سرمایه پیکار می‌کنیم‏

رفیق نونس: انقلاب آوریل را جشن می‌گیریم تا با اطمینان و اعتماد در مسیری گام برداریم که انقلاب آوریل باز کرد، به ارزش‌های آن وفادار ‏باشیم، و برای ایجاد جامعه‌ای نوین و عاری از استثمار و ستم سرمایه پیکار ‌کنیم.‏ مصاحبهٔ “نامهٔ مردم” با رفیق آلبانو نونس، عضو کمیسیون بازرسی مرکزی حزب کمونیست پرتغال، به‌مناسبت ... برای ایجاد جامعه‌ای نوین و عاری از استثمار و ستم سرمایه پیکار می‌کنیم‏

ادامه

آزادی, آفریقا, آنگولا, اتحاد شوروی, ارتجاع, اروپا, استثمار, استعمار, استقلال, امپریالیسم, پرتغال, جهان, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, صلح, غرب اروپا, فاشیسم, مبارزه طبقاتی, موزامبیک

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد ترکیه و روسیه برای مقابله با آمریکا ضروری است

ییغیت بولوت مشاور ارشد رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: اتحاد روسیه و ترکیه برای مقابله با آمریکا ضروری است و دو کشور با بهره مندی از تکنولوژی شرق می توانند موجب ناکامی پروژه های آمریکای در منطقه خاورمیانه و خنثی شدن تحریم های غرب شوند.

 

ییغیت بولوت با حضور در برنامه زنده ‘بررسی عمیق’ شبکه تلویزیونی تی.آر.تی خبر در سخنانی به تحلیل دیدگاه های استعماری غرب پرداخت و اظهار کرد: ترکیه کشوری نیست که از صد سال پیش متولد شده باشد، بلکه ملت ترک هزاران سال در این منطقه زندگی کرده و ریشه دار است و البته روسیه نیز وضعیتی مشابه ما دارد.

 

وی بیان کرد: در مقابل ترکیه و روسیه، کشورهای اروپایی و آمریکا وجود دارند که به هیچ عنوان قدمت و بزرگی خاصی ندارند اما آنها امروز به طرق مختلف سعی در تضعیف ریشه ای ما دارند.

 

وی ضعف تکنولوژی بومی در بعضی بخش ها را از نکات قابل توجهی دانست که غرب از این طریق به ترکیه و روسیه آسیب می زند.

 

وی تاکید کرد: اگر ما از تکنولوژی چین و ژاپن بهره ببریم، آن چنان که به طور مثال از خودروی ژاپنی به جای خودروی آلمانی استفاده کنیم، بی تردید وابستگی ما به جهان غرب کاسته می شود و آن کشورها به ویژه آمریکا قادر به نفوذ در منطقه و اجرای پروژه های خود نخواهد بود.

 

وی اضافه کرد: سال های سال دولت های پیشین به بهانه مقابله با نفوذ کمونیزم از روسیه فاصله گرفتند و به آغوش غرب به ویژه آمریکا رفتند که سرانجام آنها کودتا بود چرا که فرضیه فریبنده نفوذ کمونیزم ساخته غرب بود تا ترکیه از روسیه دور و تحت نفوذ آمریکا قرار گیرد.

 

به گزارش ایرنا، پس از کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ ترکیه و افزایش بحران داخلی سوریه، روابط ترکیه با آمریکا رو به سردی بیشتری گرایید و این دو کشور روز به روز از همدیگر دور شدند.

 

حمایت آمریکا از نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) بارها مورد اعتراض ترکیه قرار گرفت و به مجادله لفظی مقامات آنکارا و واشنگتن منجر شد.

 

دوری ترکیه از آمریکا و کشورهای اروپایی می رفت که خلا بزرگی را در ابعاد اقتصادی و امنیتی برای ترکیه ایجاد کند اما اتخاذ سیاست نزدیکی به روسیه و افزایش همکاری های نظامی و اقتصادی تا حدود زیادی مشکلات ترکیه را مرتفع کرد.

انگلیس برای سفرای غربی مدرکی دال بر دخالت مسکو در حمله “سالزبری” ارائه نکرده است

سفارت روسیه در انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، لندن هرگز برای سفرای کشورهای غربی دلیل و مدرکی درباره دخالت روسیه در مسموم شدن جاسوس دو جانبه سابق در انگلیس ارائه نکرده است.

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, روسیه

شکایت کارلس پوجدمون به کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل متحد

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که شکایتی را از سوی کارلس پوجدمون دریافت کرده است. طرفداران پوجدمون معتقدند که مادرید حقوق وی را به عنوان منتخب مردم زیر پا گذاشته و حتی حق آزادی بیان این رهبر جدایی‌خواه را رعایت نکرده است.

ادامه

اسپانیا, المان, جهان, حقوق بشر, خبر

​​​​​​​پوجدمون رئیس پیشین دولت محلی کاتالونیا در آلمان بازداشت و دوشنبه برابر دادگاه قرار می‌گیرد

یک دادگاه ایالتی دوشنبه درباره تحویل احتمالی پوجدمون به اسپانیا تصمیم می‌گیرد. در بارسلون و شهرهای دیگر کاتالونیا هزاران نفر به بازداشت پوجدمون توسط پلیس آلمان اعتراض کردند و در مواردی با مأموران پلیس درگیر شدند.

ادامه

اسپانیا, المان, جهان, خبر, فنلاند