کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

آمریکا ده شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی را به‌اتهام‌”حملات سایبری و سرقت اطلاعاتی” تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا نام یک نهاد و ۹ ایرانی را به فهرست تحریم‌های اعمال شده از سوی این کشور افزود. بنا بر اطلاعیه وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، که روز جمعه ۲۳ مارس / ۳ فروردین منتشر شد، این افراد صدها موسسه آمریکایی و بین‌المللی را با هدف سرقت اطلاعات، مورد حمله قرار داده‌اند.

 

وزارت خزانه داری آمریکا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی ایالات متحده آمریکا در اقدامی هماهنگ با دو وزارت دادگستری و خزانه داری آمریکا، یک نهاد ایرانی و ۹ ایرانی را تحت فرمان اجرایی “مسدودسازی اموال افراد مشارکت کننده در فعالیت های قابل ملاحظه تخریب سایبری”، مورد تحریم قرار داد.

 

بر اساس این اطلاعیه افراد و نهاد معرفی شده دارایی‌های اطلاعاتی ارزشمندی را از صدها دانشگاه آمریکا، دانشگاه‌های کشورهای ثالث و شرکت های رسانه‌ای خصوصی سرقت می کردند.

 

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا هم تائید شده است که در این حملات سایبری دست‌کم ۳۱ ترابایت (هر ترابایت برابر با ۱۰۲۴ گیگا بایت است) اطلاعات ارزشمند موسسات علمی و دانشگاه‌ها و مالکیت معنوی ۱۴۴ واحد دانشگاهی آمریکایی و ۱۷۶ واحد دانشگاهی مستقر در ۲۱ کشور جهان به سرقت رفته است.

 

وزارت دادگستری آمریکا می‌افزاید: حساب‌های کاربری بیش از یکصد هزار تن از اساتید دانشگاهی در سراسر جهان هدف حمله قرار گرفته و اطلاعات بیش از ۸ هزار تن از این افراد به سرقت رفته است.

 

“مبنا”، یک نهاد ایرانی است که بر أساس بیانیه‌های دو وزارت دادگستری و خزانه‌داری آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است. وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است که این نهاد ایرانی با هدف تسهیل اقدامات در جهت حمله سایبری و سرقت اطلاعاتی ایحاد شده است.

 

خبرگزاری رویترز نام شخصیت‌های حقیقی ایرانی که مورد تحریم قرار گرفتند را بدین‌ترتیب اعلام کرد: غلامرضا رفعت‌نژاد، احسان محمدی، سید علی میرکریمی، عبدالله کریما، مصطفی صادقی، سجاد طهماسبی، محمدرضا صباحی، روزبه صباحی و ابوذر گوهری مقدم.

رادیو فرانسه

آمریکا جواز فروش هواپیما به ایران را صادر نمی‌کند

یک مقام آمریکایی، روز چهارشنبه ۱ فروردین/ ٢١ مارس اعلام داشت که مجوز فروش هواپیمای مسافری به ایران صادر نخواهد شد. “برایان هوک”*، مدیر بخش سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت که در حاشیه نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام در وین، با مقام‌های ایرانی درباره این موضوع صحبت کرده است.   ” برایان هوک”*، به ... آمریکا جواز فروش هواپیما به ایران را صادر نمی‌کند

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

وزارت خزانه‌داری آمریکا: در تدارک بازگرداندن تحریم‌های رفع‌شده علیه ایران هستیم

به نقل از روزنامه واشنگتن پست، در حالی که ترامپ تهدید به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران کرده است، بازیگران هم در داخل و هم در خارج دولت آمریکا در حال برنامه ریزی برای اتفاقاتی هستند که یک روز پس از خروج آمریکا از این توافق رخ خواهد داد.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

هشدار آمریکا به‌عراق نسبت به‌خرید سامانه‌های اس ۴۰۰ روسیه/شناسایی پهپاد آمریکایی در مخفیگاه داعش

هدر نائورت سخنگوی رسمی وزارت خارجه امریکا ضمن تفسیر معامله احتمالی عراق و روسیه درخصوص خریداری سامانه های موشکی دفاع هوایی اس ۴۰۰ درباره پیامدهای این کار در رابطه با قانون مصوبه “مقابله با مخالفان امریکا از طریق تحریم ها”، به بغداد و دیگر کشورها هشدار داد.

ادامه

امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه, عراق