گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ستیزِ رژیم ولایی با استقلال “کانون وکلا”، سرکوب آزادی‌ها، و نقض حقوق فردی و اجتماعی است! در رویارویی با قوانین واپس‌گرا و قوه قضاییهٔ سرکوبگر رژیم، وکلای میهن‌مان همچنان در راستای حفظ و تضمین استقلال “کانون وکلا” و قوه قضاییه به مبارزه ادامه می‌دهند. چالش‌ها و ایجاد موانع که رژیم ولایت فقیه در برابر خواست ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, استقلال, اسلام سیاسی, امنیتی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, ترکیه, خصوصی‌سازی, دانشجویی, روزنامه نگاران, سرمایه‌داری, سیاسی, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فرهنگیان, معلمان, معیشت, نئولیبرالیسم, همبستگی

چه باید کرد؟ دربارهٔ ضرورت بسیج طبقۀ کارگر و زحمتکشان برای تغییر توازن نیروها به زیان دیکتاتوری ولایی

نگاهی حتی گذرا به مجموعۀ تحولات عمدهٔ داخل کشور نشان می‌دهد که سیر قهقرایی و وخیم‌تر شدن اوضاع در همهٔ شئون اساسی تحولات سیاسی و اقتصادی-اجتماعی ادامه دارد و برگشت‌ناپذیر شده است. اتکای دیکتاتوری حاکم به سرکوب خشن و خفه کردن صدای اعتراض طیف گوناگون منتقدان و مخالفان وضع موجود – وضعی که حتی خود ... چه باید کرد؟ دربارهٔ ضرورت بسیج طبقۀ کارگر و زحمتکشان برای تغییر توازن نیروها به زیان دیکتاتوری ولایی

ادامه

استبداد, اسلام سیاسی, اقتصادی, جمهوری ملی و دموکراتیک, سیاسی, طبقه کارگر, غارتگری, مقاله, نئولیبرالیسم

سناتور آمریکایی: تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و چین بی نتیجه است

رند پال، سناتور آمریکایی در موسسه «کوئینسی برای دولت‌های مسئول» در واشنگتن گفت: «سیاست ایالات متحده در تشدید مداوم تحریم‌ها علیه روسیه، چین و ایران نمی‌تواند نتیجه مورد نظر را برای تغییر مسیر سیاسی این کشورها ایجاد کند.» به گزارش ایسنا، این سناتور آمریکایی همچنین ادامه داد که مرتبا این سوال را از مقامات وزارت ... سناتور آمریکایی: تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و چین بی نتیجه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, ایران, تحریم, تحلیل, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

تجمع کارگران رسمی در شرکت نفت فلات قاره در خارک

روز سی ام اردیبهشت کارگران رسمی در شرکت نفت فلات قاره در ادامه اعتراضات تا کنونی خود برای پیگیری مطالباتشان دست به تجمع زدند.  اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: برکناری مسئولین فاسد و ناکارآمد- حذف کامل سقف‌حقوق- اصلاح کف‌حقوق-حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی- عودت کسورات مازاد مالیات ۲دهه- اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی ... تجمع کارگران رسمی در شرکت نفت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

پایان عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور/ کشته‌شدن آیت‌الله رئیسی و تیم همراه

عملیات جستجوی امدادگران برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امورخارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و سرانجام پس ازگذشت حدود ۱۵ ساعت با کشف بالگرد مذکور به پایان رسید. به گزارش ایسنا، عصر روز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه و پس از آنکه رئیس جمهور و تیم همراه در حال بازگشت از مراسم افتتاح ... پایان عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور/ کشته‌شدن آیت‌الله رئیسی و تیم همراه

ادامه

ایران, ترکیه, حوادث, خبر, روسیه

خلبانان، پیش از برخورد با کوه، موتورهای هواپیما را خاموش کرده بودند

بررسی آخرین مکالمات خلبان و کمک خلبان ضبط شده در جعبه سیاه هواپیمای ای تی آر ۷۲ -۶۰۰ متعلق به هواپیمایی آسمان که صبح روز یکشنبه ۲۹بهمن در نزدیکی یاسوج با برخورد به قله های دنا سقوط کرد، نشان می دهد که دو خلبان به دلیل جو نامناسب و مه گرفتگی فکر می کردند که قله دنا را رد کردند و سپس برای فرود آمدن هواپیما را خاموش می کنند.

 

بررسی مکالمات ضبط شده در جعبه سیاه این هواپیما، همچنین نشان می دهد که دقایقی قبل از سقوط، کمک خلبان از خلبان می خواهد که به دلیل نبود دید کافی باید برگردند، اما بازگشت صورت نمی گیرد.

 

سید احسن علوی نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته ویژه کمیسیون عمران برای بررسی علل سقوط هواپیمای ای تی آر در گفتگو با سایت خبری الف با اشاره به جلسه روز دوشنبه سازمان هواپیمایی کشور که برای بررسی علت سقوط سقوط هواپیمای ای تی آر تشکیل شد، گفت: در این جلسه صدای دانلود شده آخرین مکالمات خلبان و کمک خلبان را برای ما پخش کردند که ما به دقت این صدا را گوش کردیم.

 

وی با بیان اینکه بر اساس صداهای ضبط شده، هر ۲ خلبان دستگاه هدایت اتوماتیک “اتوپایلت” را از ١۷ هزار پا به ١۵ پا و سپس ١۴ هزار پا تنظیم می کنند، افزود: ۲ خلبان فکر می کردند که قله دنا را رد کردند، چون به دلیل جو نامناسب و مه گرفتگی، دید کافی نسبت به جلو وجود نداشت.

 

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۲ خلبان سپس برای فرود آمدن هواپیما را خاموش می کنند و وقتی به کوه نزدیک می شوند، سیستم حسگر هواپیما ۲ بار اعلام خطر می کند که هواپیما به مانع نزدیک می شود و باید اوج بگیرید، که متاسفانه به دلیل خاموش بودن هواپیما، اوج گرفتن انجام نمی شود و هواپیما به کوه برخورد می کند.

 

علوی افزود: شاید در زمان اخطار سیستم حسگر، خلبان و کمک خلبان فراموش کردند که هواپیما خاموش است و نتوانستند سریع اقدام کنند.

 

وی اضافه کرد: دقایقی قبل از سقوط به خاطر مه گرفتگی شدید، تراکم ابرها، جو نامناسب و نداشتن دید به جلو، کمک خلبان به خلبان اخطار می کند که باید برگردیم، اما این برگشت صورت نمی گیرد.

 

علوی در عین حال گفت: مسئول هواشناسی در همان روزهای اول سقوط هواپیما، در جلسه ستاد بحران اعلام کرد که ما وضعیت بد هوا و مخاطرات احتمالی را هشدار داده بودیم.

 

وی با بیان اینکه هواپیما قبل از برخورد با کوه از رادار خارج شد، افزود: دلایل سقوط هواپیما همچنان در دست بررسی است و در روزهای آینده نتایج بررسی ها اعلام خواهد شد.

 

یادآور می شویم که هواپیمای ای تی آر ۷۲ – ۶۰۰متعلق به هواپیمایی آسمان در ساعت ۸ و ۵ دقیقه صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد اما در نزدیکی یاسوج به قله های دنا برخورد کرد. این هواپیما ۶۶ مسافر و کادر پروازی داشت که همگی در این سقوط جان باختند.

 

بعد از سه روز جستجو، اجزاء لاشه هواپیما و برخی اجساد پیدا شده و جستجوی برای پیدا کردن همه اجساد ادامه دارد.

رادیو فرانسه

تأملی بر نقش جنبش سندیکایی زحمتکشان در تحول‌های صحنهٔ سیاسی ایران

به‌موازات تغییروتحول‌ها در صحنهٔ سیاسی کشور در هفته‌های اخیر، مبارزهٔ طبقهٔ کارگر و زحمتکشان میهن ما برای دستیابی به حقوق بدیهی‌شان، به‌ویژه خواست‌‌هایی نظیر: افزایش عادلانه دستمزد، پرداخت مزدهای معوقه، توقف خصوصی‌سازی و تأمین امنیت شغلی، گسترش باز هم بیشتری پیدا کرد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگری, مقاله

برخورد فیزیکی یکی از مدیران کارخانه کرمانیت با تعدادی از کارگران

جمعی از کارگران کارخانه کرمانیت به ایلنا گفتند: روز چهارشنبه ۱۶ اسفند، پس از مراجعه به دفتر یکی از مدیران کارخانه و مشاجره با وی بر سر معوقات خود، از جانب او با آنها برخورد فیزیکی شده است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران طی امروز و فردا در ۱۹ استان کشور خبر داد

امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، غرب کرمان، شمال یزد و شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران پدیده غالب بارش باران همراه رعد و برق و وزش باد است.

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

پیشنهاد ۳ کشور اروپایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران

به گزارش رویترز، مقام‌های بریتانیا، فرانسه و آلمان با تکرار برخی ادعاها پیشنهاد کرده‌اند اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه ایران در ارتباط با برنامه موشکی و نقش این کشور در سوریه اعمال کند.

ادامه

المان, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خبر, فرانسه

نمایندگانی که از طرف طبقه کارگر ایران در کمیته دستمزد حضور دارند، نماینده واقعی و منتخبِ طبقه کارگر نیستند

میلیون‌ها کارگر در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی، دل‌نگران آینده‌اند. اینکه حداقل مزد در نهایت چقدر تعیین می‌شود؛ اینکه آیا کارفرمایان و دولت حاضرند قدری از سود خود بکاهند تا معیشت حداقلی طبقه کارگر تا اندازه‌ای تامین شود؟ و در نهایت اینکه آیا قفلِ «فریز مزدی» بعد از دهه‌ها شکسته خواهد شد یا نه؟ اینها ... نمایندگانی که از طرف طبقه کارگر ایران در کمیته دستمزد حضور دارند، نماینده واقعی و منتخبِ طبقه کارگر نیستند

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگری, مصاحبه و گفتگو