ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

روزنامه ایندیپندنت به افشای اسناد درز یافته و اظهارات مسئولان کنونی و سابق آمریکایی پرداخته که جو بایدن را به دست داشتن در گرسنگی در شمال نوار غزه و وقوع فاجعه‌ در این منطقه متهم می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تاکید کرد که بایدن و دولت او به خاطر بی‌اهمیتی ... ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, کودکان, گرسنگی, گزارش

برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

سناتور مستقل سنای آمریکا از تصمیم دادستانی دادگاه لاهه برای درخواست صدور حکم جلب مقام‌های اسرائیل حمایت و بر ضرورت رعایت قوانین بین‌المللی تاکید کرد. به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت که برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت دیشب (۳۱ اردیبهشت) در موضعی متفاوت از رهبر اکثریت دموکرات سنا، از درخواست صدور حکم جلب دادگاه ... برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. ایالات متحده روز گذشته -پنج‌شنبه- اعلام کرد که رئیس‌جمهوری چین نمی‌تواند روابط ... واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اعزام نیروهای ناتو برای آموزش دادن به سربازان اوکراین در خاک این کشور اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد ممکن است ناتو در نهایت سربازان خود را در قالب یک ماموریت آموزشی به اوکراین اعزام کند. با تشدید وخامت اوضاع برای سربازان اوکراین، کی‌یف از ... پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, تنش‌زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, دخالت نظامی, صلح, غرب, فرانسه, ناتو

کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

تهدید هیلی علیه کشورهای مخالف نظر آمریکا در سازمان ملل

نشریه فارین پالیسی در شماره روز گذشته (پنجشنبه) خود از تلاش تهدید آمیز ‘نیکی هیلی’ نماینده آمریکا در سازمان ملل برای قطع کمک به کشورهایی خبر داد که در این سازمان از آمریکا حمایت نمی کنند.

 

طبق سندی که این نشریه آمریکایی به آن دست یافت، کمک های مالی آمریکا، از جمله کمک به ساخت مدارس به حدود ۴۰ کشوری که در سازمان ملل به آمریکا رای نمی دهند، متوقف خواهد شد.

 

در این سند با اشاره به سه کشوری که سال گذشته به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت ‘دونالد ترامپ’ به خاطر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل و برنامه ریزی برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس رای مثبت دادند، آمده است : کمک های واشنگتن به رای مثبت این کشورها به آمریکا در سازمان ملل مشروط است.

 

فارین پالیسی خاطر نشان کرد: به این ترتیب کمک به حدود ۴۰ کشوری که همواره در سازمان ملل علیه آمریکا رای دادند، در معرض خطر قرار دارد.

 

به نظر می رسد طرح هیلی، برنامه های توسعه ای کشورهای فقیرتر را هدف قرار می دهد.

 

این سند همچنین خواستار بازنگری تعهد آمریکا در زمینه پرداخت ۴.۹ میلیون دلار برای مدرسه سازی در غنا، ۶.۶ میلیون دلار برای برنامه تغییرات آب و هوایی در ویتنام و ۳.۱ میلیون دلار برای آموزش های شغلی در زیمبابوه شده است.

 

در این سند آمده است: درحالی آمریکا در سال ۲۰۱۶ در مجموع ۵۸۰ دلار کمک به این سه کشور کرد که غنا در۵۴ درصد موارد، ویتنام تنها در ۳۸ درصد موارد و زیمباوه در ۱۹ درصد موارد در سازمان ملل به نفع آمریکا رای دادند. این سه کشور در رابطه با قضیه اسرائیل به ما رای نداند.

 

ترامپ و هیلی پس از رای گیری قطعنامه بیت‌المقدس در سازمان ملل بارها تهدید کردند که کمک های مالی به کشورهایی که علیه تصمیم آمریکا رای دادند، قطع می شود.

 

با وجود آنکه ترامپ و هیلی پیش از رای گیری درباره این قطعنامه در سازمان ملل، کشورها را تهدید به قطع کمک کرده بودند، ۱۲۸ کشور به تصمیم آمریکا رای مخالف و تنها ۹ کشور به آن رای موافق دادند.

 

هیلی به تازگی در کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل(آیپک) گفته بود: ما آن رای گیری را فراموش نکرده ایم.
ایرنا

آمریکا ۷۵۰ پایگاه نظامی بزرگ و کوچک در بیش از ۱۳۰ کشور جهان دارد

تارنمای خبری «انباء تونس» چند روز پیش نوشت، آمریکا ۷۵۰ پایگاه نظامی بزرگ و کوچک در بیش از ۱۳۰ کشور جهان دارد و نظامیان آمریکایی در این پایگاه ها به انجام ماموریت های مختلف مانند عملیات نظامی مستقیم، حمایت و پشتیبانی لجستیکی یا حفظ صلح در قالب نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل می پردازند و ... آمریکا ۷۵۰ پایگاه نظامی بزرگ و کوچک در بیش از ۱۳۰ کشور جهان دارد

ادامه

افریقای مرکزی, امریکا, جهان, خبر, شمال افریقا

ده‌ها هزار دانش‌آموز آمریکایی علیه قوانین فروش سلاح به خیابان‌ها ریختند

به گزارش شبکه تلویزیونی ان بی سی، دانش‌آموزان بسیاری در ایالت‌های مختلف آمریکا از جمله نیویورک، کالیفرنیا، اوهایو، ایلی نوی، ویرجینیا و فلوریدا در این تظاهرات سراسری که از هفته‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود، شرکت کردند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر

اسنودن: رئیس جدید سیا مظنون به شکنجه است / انتقاد شدید مک کین از گزینه ترامپ برای «سیا»

ادوارد اسنودن در حساب توئیتری خود نوشت: نخستین رئیس زن سازمان سیا در صدر فهرست مقام های آمریکایی است که خواستار از بین رفتن اسناد مربوط به شکنجه های غیرقانونی شده است تا این لیست هرگز به دست کنگره آمریکا نرسد.

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر

واشنگتن پست؛ تیلرسون برکنار و پومپئو رئیس سازمان سیا، وزیر جدید خارجه آمریکا می‌شود

ترامپ در توییتر خود نوشت: «برای تیلرسون آرزوی موفقیت می‌کنم، از تعهد و خدمات وی قدردانی می‌کنم. مرد خوبی است و ما با هم همکاری خوبی داشتیم اما در رابه با بعضی مسائل اختلاف نظر داشتیم.»

ادامه

امریکا, جهان, خبر

در نامه‌ای به «تیلرسون»؛ سناتورهای آمریکا خواستار آغاز گفتگوهای استراتژیک با روسیه شدند

به گزارش اسپوتنیک، سناتورها «برنی سندرز»، «دایان فین اشتاین»، «اِد مارکی» و «جف مرکلی» در نامه ای خطاب به «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا از وی درخواست کردند که متعاقب رونمایی رئیس جمهور روسیه از تسلیحات جدید هسته ای این کشور، دور جدیدی از گفتگوهای استراتژیک با مسکو را آغاز کند.

ادامه

امریکا, تشنج زدایی, جهان, خبر, روسیه