گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

تجمع حامیان مادورو در حمایت از نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا

به گزارش شبکه تلویزیونی تل‌سور، حامیان نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در چند منطقه در کاراکاس دست به تجمع حمایتی از نامزدی مجدد وی برای انتخابات ریاست جمهوری قریب الوقوع زدند.

 

مادورو برنامه دولت را برای دوره ریاست جمهوری ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ ارائه کرد که به نظر می‌رسد تداوم برنامه موسوم به “سرزمین پدری” ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ هوگو چاوز است.

 

این برنامه شامل پیشنهاداتی برای تجمعات مردمی است که از ژانویه سال جاری میلادی آغاز شد و بیش از سه میلیون ونزوئلایی در آن حضور داشته‌اند.

 

با وجود اظهارنظرهایی از سوی احزاب اپوزیسیون که مبنی بر اینکه در انتخابات قریب الوقوع این کشور حضور نمی‌یابند مادورو از اپوزیسیون خواسته است تا رقیب وی در انتخابات باشند و دخالت‌های آمریکا را نادیده بگیرند.

 

رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت: من بار دیگر از اپوزیسیون می‌خواهم تا روابطشان را با کاردار سفارت آمریکا و شخصیت‌های دیپلماتیک این کشور قطع کنند.
ایسنا

کشورهای آمریکای لاتین بیانیه سازمان کشورهای قاره آمریکا در مورد ونزوئلا را محکوم کردند

به گزارش شبکه تله سور، ونزوئلاِ، نیکاراگوئه، بولیوی، جمهوری دومینیکن و السالوادور این بیانیه سازمان کشورهای قاره آمریکا را رد کردند.

ادامه

السالوادور, امریکا, بولیوی, جهان, خبر, دومینیکن, نیکاراگوئه, ونزوئلا

تظاهرات آرژانتینی‌ها علیه سیاست ریاضت اقتصادی دولت این کشور

ده ها هزار نفر از مردم آرژانتین روز چهارشنبه، در پایتخت این کشور به تظاهراتی پیوستند که توسط چندین اتحادیه کارگری و کامیون داران  سازماندهی شده بود و به اولین اعتراض عمومی چشمگیر در سال جاری میلادی علیه تدابیر ریاضتی رئیس جمهوری آرژانتین تبدیل شد.

ادامه

ارژانتین, اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, کارگری

مبارزه برای تضمینِ برگزاری انتخابات سال ۲۰۱۸

“حزب کمونیست برزیل” به‌همراه حزب “سوسیالیسم و آزادی” (PSOL)، بخشی از ائتلاف حاکم در درون کنگره در دوران دولت‌های ترقی‌خواه “لولا دو سیلوا” و “دیلما روسف” را تشکیل می‌دادند و تقریباً در همهٔ امور با “حزب کارگران” (PT) هم‌رأی بودند.

ادامه

برزیل, جهان, خبر, دیدگاه

کاراکاس: اقداماتی علیه ونزوئلا در کلمبیا در حال طرح ریزی است

به گزارش خبرگزاری آ. وی. ان ونزوئلا، ‘طارق صعب’ دادستان کل ونزوئلا تصریح کرد: در کلمبیا طرح ریزی هایی برای اجرای یکسری اقدامات از جمله بمباران یا حمله نظامی و یا اشغال ونزوئلا با خونریزی و خشونت در جریان بوده. این اقدامات درحالی علیه ونزوئلا در جریان بوده که ونزوئلا کشوری آرام و خواهان صلح ... کاراکاس: اقداماتی علیه ونزوئلا در کلمبیا در حال طرح ریزی است

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کلمبیا, ونزوئلا