استقبال گرم و ویژه از رهبر چین در صربستان + فیلم

شی جین پینگ، در ۲۵امین سالگرد بمباران سفارت چین در صربستان در بلگراد، پایتخت، با استقبال گرم و ویژه مقام‌های رسمی و جمعیتی از شهروندان صرب، دومین مرحله از سفر اروپایی خود را ادامه داد. به گزارش یورو نیور؛ سفر رهبر چین به صربستان مصادف بود با بیست و پنجمین سالگرد بمباران «اشتباهی» سفارت این ... استقبال گرم و ویژه از رهبر چین در صربستان + فیلم

ادامه

آلمان, اروپا, جنوب شرق اروپا, چین, سوئیس, شرق آسیا, صربستان, فرانسه, فیلم, گزارش, مجارستان

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

در سال ۲۰۲۳ نرخ مرگ و میر در ژاپن بیش از دو برابر تولد بوده است

داده‌های اخیر دولت ژاپن در مورد میلیون‌ها خانه خالی از یکی دیگر از تبعات رشد جمعیت منفی در این کشور آسیایی پرده برداشت. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ژاپن در حال حاضر یکی از پیرترین کشورهای جهان است. میانگین سنی این کشور نزدیک به ۴۹ سال است درحالیکه سال‌هاست دولت ژاپن تلاش می‌کند تا با ... در سال ۲۰۲۳ نرخ مرگ و میر در ژاپن بیش از دو برابر تولد بوده است

ادامه

جهان, حقوق بشر, ژاپن, شرق آسیا, گزارش

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

«امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

کشورهای “شمال جهانی” در انبوهی از سیستم‌های تسلیحاتی‌ای غرق شده‌اند که توانایی چند بار نابودی جهان را دارند. این کشورها نه تنها ارتش‌های مرگبار و خطرناکی دارند، بلکه بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به سایر نقاط جهان نیز هستند و به درگیری‌هایی دامن می‌زنند که با دیپلماسی حل‌وفصل‌شدنی‌اند. هرچه زرادخانه تسلیحات آن‌ها بزرگ‌تر باشد، اعتماد به‌نفسِ این ... «امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امپریالیسم, چین, روسیه, ژاپن, شرق, شرق آسیا, عراق, فرانسه, فقر, کره جنوبی, گروه ۷, مقاله, ناتو

مقام کره جنوبی: خروج آمریکا از برجام وضعیت دشواری را برای سئول ایجاد می‌کند

‘چونگ این مون ‘(Chung-In Moon) مشاور ویژه رئیس جمهوری کره جنوبی در باره تغییر موضع آمریکا در قبال توافق های مهم بین‌المللی از جمله توافق هسته ای ایران و تاثیر آن بر تحولات اخیر در روابط پیونگ یانگ و سئول به سی ان ان گفت: خروج آمریکا از این توافق وضعیت دشواری را مقابل کره جنوبی که علاقمند به مذاکره با کره شمالی است، قرار می‌دهد.

 

سی ان ان در این مصاحبه از وی در مورد توافق هسته‌ای ایران و تاثیری که این توافق بر تلاش‌های رئیس‌جمهوری کره جنوبی برای مذاکره با طرف کره شمالی دارد، سوال کرد؟

 

مجری سی ان ان از مشاور ویژه رئیس جمهوری کره جنوبی پرسید: همانطوریکه می‌دانید، یکی از نمونه‌هایی که در باره برنامه هسته ای یک کشور اکنون وجود دارد، مربوط به توافق هسته ای ایران است که ایران با آمریکا و دیگر قدرت های جهانی انجام دادند، اگر این توافق برهم بخورد و یا بگونه ای ناپدید شود(ازمیان برود)، این موضوع می تواند چه پیامی برای هرگونه تلاش رئیس جمهوری کره جنوبی که می‌خواهد کره شمالی را به پای میز مذاکره بیاورد، خواهد داشت؟.

 

چونگ این مون در پاسخ گفت: این امر وضعیت فوق العاده دشواری را برای کره جنوبی و کره شمالی بوجود خواهد آورد.

 

مشاور ویژه رئیس جمهوری کره جنوبی افزود: کره شمالی دیگر تلاشی برای آمدن به پای هیچ میز مذاکره ای از خود نشان نخواهد داد و کره جنوبی نیز وضعیت بسیار سختی برای متقاعد ساختن کره شمالی برای آوردن این کشور به پای میز مذاکره خواهد داشت.

 

وی در پاسخ به پرسش کوتاه سی ان ان که ‘چرا؟’ گفت: برای اینکه آمریکا ارزش اعتماد کردن ندارد، آمریکا می‌تواند هر زمان نظر و موضع خود را تغییر دهد، حتی با عوض‌شدن هر دولتی در آن کشور.

 

به گزارش ایرنا، روز گذشته (شنبه) و در جریان دیدار سه ساعته بین ‘مون جائه این’ رئیس جمهوری کره جنوبی و ‘ کیم یونگ نام ‘ به همراه ‘کیم یو جونگ’ نفر دوم کره شمالی و خواهر رهبر کره شمالی در ‘خانه آبی’ کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، رسانه های غربی از جمله سی ان ان گزارش دادند که دعوت رسمی رهبر کره شمالی از رئیس جمهوری کره جنوبی جهت دیدار از پیونگ یانگ ارائه شده است.

 

این رسانه تصویری آمریکایی با اعلام این خبر که این دعوتنامه ازسوی ‘کیم یو جونگ’ خواهر رهبر کره شمالی به رئیس جمهوری این کشور تحویل داده شد، افزود: این نخستین حضور یک فرد از خاندان رهبر کره شمالی از سال ۱۹۵۳میلادی بدین سو در کره جنوبی است.

 

سی ان ان روز گذشته همچنین در انتقاد از این دیدار و دعوت به عمل آمده به صراحت گفت: این ملاقات بین رهبران دو کره در حالی صورت گرفت که نماینده آمریکا، مایک پنس رئیس جمهوری آمریکا در کره جنوبی حضور داشت و در این ماجرا آمریکا به نوعی کنار گذاشته شد.

ایرنا

مایک پنس: هیچ اختلافی میان آمریکا و متحدانش در قبال کره شمالی وجود ندارد/ نقش مخرب امریکا در مناسبات دو کره

معاون رئیس جمهوری آمریکا در راه بازگشت از سئول تاکید کرد که هیچ اختلافی میان آمریکا و متحدانش، کره جنوبی و ژاپن، در قبال کره شمالی وجود ندارد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی

وال استریت ژورنال: آمریکا به‌دنبال تقویت حضور نظامی در شرق آسیاست

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: مقامات آمریکایی اعلام کردند که پنتاگون ‘در حال بررسی اعزام یگان های تفنگدار دریایی چند منظوره و بشدت مسلح به شرق آسیا همزمان با کاهش استقرار نیروهایش در خاورمیانه و استقرار نیروها در پاسخ به نفوذ فزاینده چین است’.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه

راشاتودی؛ تفنگداران دریایی آمریکا برای مقابله با چین به آسیا اعزام می‌شوند

به گزارش راشاتودی، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در نظر دارد در راستای تغییر تمرکز نظامی از خاورمیانه به شرق، هزاران نفر از نیروهای خود را به شرق آسیا اعزام کند. هدف از این کار متقاعد کردن کشورهای آسیا- پاسیفیک برای همراهی با آمریکا و تقابل با چین است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر