بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

حمایت بلژیک از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

بلژیک حمایت خود را از عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد. به گزارش ایسنا، حجه لحبیب، وزیر خارجه بلژیک ضمن تاکید بر حمایت کشورش از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، خاطرنشان کرد که این امر نخستین گام به‌سوی برقراری صلح است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد جمعه همین هفته (۲۱ اردیبهشت‌ ماه) ... حمایت بلژیک از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

ادامه

آمریکا, انگلیس, بلژیک, جهان, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

توصیه لوکزامبورگ به اتحادیه اروپا: فلسطین را به رسمیت بشناسید!

وزیر خارجه لوکزامبورگ به اتحادیه اروپا توصیه کرده است که دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد. موضع اتحادیه اروپا یکدست نیست، اما فرانسه می‌تواند نقش پیشگام را ایفا کند.

 

به نقل از شبکه خبری دویچه وله، ژان اسلبورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ، به اتحادیه اروپا توصیه کرده که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد. او می‌گوید که فرانسه می‌تواند در این راه پیشقدم شود.

 

وزیر خارجه لوکزامبورگ در مقاله‌ای در روزنامه آلمانی “زوددویچه” گفته است: «ما اروپایی‌ها باید نشان دهیم که فلسطینی‌ها هم حق دارند کشور خود را داشته باشند.»

 

اسلبورن می‌گوید: «اگر فرانسه پیشقدم شود، سایر کشورهای اروپایی، از جمله لوکزامبورگ هم تأسی خواهند کرد».

 

بنا به گزارش‌ها در اروپا کشورهای ایرلند، بلژیک، اسلوونی نیز آماده هستند دولت خودگردان فلسطینی را به مثابه دولتی مستقل به رسمیت بشناسند.

 

در میان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، برخی از آنها از زمان جنگ سرد و دورانی که هنوز از اقمار (متحدین) “اتحاد شوروی” بودند، دولت فلسطین را به رسمیت شناخته بودند، مانند جمهوری چک، لهستان و رومانی.

 

دیدگاه این اعضای اتحادیه اروپا در تعارض کامل با موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده قرار دارد که شهر تقسیم‌شده‌ بیت المقدس و نه تل‌آویو را پایتخت اسرائیل می‌داند.

 

ترامپ در ماه دسامبر اعلام کرد که قصد دارد سفارت آمریکا را به بیت‌المقدس منتقل کند، یعنی شهری که مورد منازعه است و فلسطینی‌ها آن را پایتخت دولت آتی خود می‌بینند.

 

ترامپ از کشورهای اروپایی خواسته است که از آمریکا پیروی کنند و بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل بدانند. اما کشورهای اروپایی، مانند جمهوری چک، آشکارا نشان داده‌اند که با این امر مخالف هستند.

 

این روزها دیپلمات‌های فلسطینی در بروکسل با نمایندگان “اتحادیه اروپا” در حال مذاکره هستند با این هدف که بیت‌المقدس به عنوان پایتخت آینده‌ فلسطین به رسمیت شناخته شود.

ایسنا

سازمان آزادیبخش فلسطین خواستار تعلیق به‌رسمیت شناختن اسرائیل شد

شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین خواستار تعلیق به رسمیت شناختن کشور اسرائیل شد. این موضع‌گیری واکنشی به تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

مشاور محمود عباس فاش کرد؛ طرح آمریکا برای برکناری رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «نبیل شعث» مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی از برخی اخبار مبنی بر طرح آمریکا جهت برکناری محمود عباس پرده برداشت.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

شبکه الجزیره: وزیران خارجه اتحادیه عرب خواستار شناسایی کشور فلسطین شدند

شبکه تلویزیونی الجزیره روز یکشنبه گزارش داد که وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در نشست امان پایتخت اردن، خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین و بیت‌المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن شده اند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین