کوبا: اقدام اسرائیل علیه ایران تشدید خطرناک درگیری‌های منطقه‌ای است

وزیر امور خارجه کوبا با محکوم کردن تجاوزگری اسرائیل علیه ایران، تاکید کرد که این اقدام موجب تشدید درگیری‌های کنونی در منطقه می‌شود.

به گزارش ایسنا، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا طی پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «ما حمله اخیر اسرائیل به ایران را محکوم می‌کنیم که تشدید وضعیت جدید و خطرناک درگیری کنونی در خاورمیانه را به همراه دارد.»

وی ادامه داد: «اقدامات اسرائیل که از حمایت سیاسی، لجستیکی و نظامی آمریکا برخوردار است، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای منطقه داشته باشد.»

بامداد شنبه پنجم آبان‌ماه اسرائیل به تعدادی از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران در استان‌های تهران، ایلام و خوزستان حمله کرد که با واکنش و مقابله موفق پدافند هوایی کشور مواجه شد و شکست خورد.

قرارگاه پدافند هوایی ایران بامداد شنبه در یک اطلاعیه تصریح کرد که با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی اسرائیل مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی کشور را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده است.

همچنین براساس اطلاعیه مرکز ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح، در پی عملکرد به موقع پدافند هوایی کشور، خسارت محدود و کم اثری وارد و چند سامانه راداری آسیب دیده که تعدادی بلافاصله ترمیم و برخی نیز در حال ترمیم هستند.

افزایش ۱۰۰۰ هکتار به عرصه تخت جمشید بعد از یافتن دروازه کوروش؛ چرا کشف دروازه پارسه مهم است؟

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: پارسه شکوهمندترین شهر ایران باستان دارای دروازه‌ای زیبا همطراز با دروازه بابل بود. این دروازه در کهن‌ترین بخش شهر در فاصله سه کیلومتری غرب کاخ‌های تخت جمشید واقع است. کیفیت ساخت هنری، حجم، ابعاد فنی و روش ساخت بنا برابر با دروازه ایشتار بابل فاخر است. اقتصاد۲۴-این دروازه ... افزایش ۱۰۰۰ هکتار به عرصه تخت جمشید بعد از یافتن دروازه کوروش؛ چرا کشف دروازه پارسه مهم است؟

ادامه

آرکئولوژی, ایران, تاریخ, جهان, خاورمیانه, عراق

کناره‌گیری قاضی اصلی پرونده جنایات نتانیاهو از پیگیری این پرونده

قاضی اصلی پرونده جنایات نخست‌وزیر و وزیر جنگ اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری به بهانه بیماری، از پیگیری این پرونده کناره‌گیری‌کرد. به گزارش روز جمعه ایرنا از الجزیره، دیوان بین‌المللی کیفری اعلام کرد که «لولیا موتوک» قاضی اصلی پرونده جنایت جنگی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل را از خدمت مرخص ... کناره‌گیری قاضی اصلی پرونده جنایات نتانیاهو از پیگیری این پرونده

ادامه

اسراییل, اسلوونی, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین

اردن ضمن محکوم کردن تجاوز اسرائیل به ایران اعلام کرد ما به هیچ جنگنده‌ای اجازه عبور از آسمان کشور را نداده‌ایم

ارتش اردن عبور هرگونه هواپیمای نظامی از آسمان این کشور را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، یک منبع در نیروهای مسلح اردن گفت که ارتش این کشور اجازه عبور هیچ هواپیمای نظامی از حریم هوایی این کشور توسط طرف‌های درگیر در منطقه را نداده است. طبق گزارش روزنامه عمون، وی افزود: تشدید تنش‌های نظامی در ... اردن ضمن محکوم کردن تجاوز اسرائیل به ایران اعلام کرد ما به هیچ جنگنده‌ای اجازه عبور از آسمان کشور را نداده‌ایم

ادامه

اردن, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, خبر

آمریکا جنگنده های اف-۱۶ را در خاورمیانه مستقر کرد

فرماندهی مرکزی تروریستی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام روز جمعه اعلام کرد که جنگنده های اف ۱۶ از آلمان وارد خاورمیانه شده اند. به گزارش جمعه شب ایرنا از “المانیتور”, این مرکز در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: جنگنده‌های اف ۱۶ نیروی هوایی آمریکا متعلق به اسکادران هوایی ۴۸۰ مستقر در پایگاه ... آمریکا جنگنده های اف-۱۶ را در خاورمیانه مستقر کرد

ادامه

آلمان, آمریکا, اردن, اسراییل, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر