کوبا: اقدام اسرائیل علیه ایران تشدید خطرناک درگیری‌های منطقه‌ای است

وزیر امور خارجه کوبا با محکوم کردن تجاوزگری اسرائیل علیه ایران، تاکید کرد که این اقدام موجب تشدید درگیری‌های کنونی در منطقه می‌شود. به گزارش ایسنا، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا طی پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «ما حمله اخیر اسرائیل به ایران را محکوم می‌کنیم که تشدید وضعیت جدید و خطرناک درگیری ... کوبا: اقدام اسرائیل علیه ایران تشدید خطرناک درگیری‌های منطقه‌ای است

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, کوبا

افزایش ۱۰۰۰ هکتار به عرصه تخت جمشید بعد از یافتن دروازه کوروش؛ چرا کشف دروازه پارسه مهم است؟

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: پارسه شکوهمندترین شهر ایران باستان دارای دروازه‌ای زیبا همطراز با دروازه بابل بود. این دروازه در کهن‌ترین بخش شهر در فاصله سه کیلومتری غرب کاخ‌های تخت جمشید واقع است. کیفیت ساخت هنری، حجم، ابعاد فنی و روش ساخت بنا برابر با دروازه ایشتار بابل فاخر است. اقتصاد۲۴-این دروازه ... افزایش ۱۰۰۰ هکتار به عرصه تخت جمشید بعد از یافتن دروازه کوروش؛ چرا کشف دروازه پارسه مهم است؟

ادامه

آرکئولوژی, ایران, تاریخ, جهان, خاورمیانه, عراق

قرارگاه پدافند هوایی ایران حملات اسرائیل به اهدافی در تهران، ایلام و خوزستان را تایید کرد + فیلم

در پی انتشار خبر حمله ارتش اسرائیل به مواضعی در خاک ایران، قرارگاه پدافند هوایی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای در بامداد شنبه ۵ آبان حمله هوایی اسرائیل به اهداف نظامی در استان‌های تهران، ایلام و خوزستان را تایید کرد.

در این بیانیه آمده است علی‌رغم هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به اسرائیل مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، ارتش این کشور نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده است.

قرارگاه پدافند هوایی ایران در این بیانیه از “رهگیری و مقابله موفق پدافند هوایی ایران” با حملات فوق خبر داده و افزوده “آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد آن در دست بررسی است.”

حملات هوایی اسرائیل به اهدافی در ایران

ارتش اسرائیل بامداد شنبه ۵ آبان پس از اعلام سه موج حمله به اهدافی نظامی در خاک ایران اعلام کرد که حملات هدفمند ارتش اسرائیل در خاک ایران به پایان رسیده است. قرارگاه پدافند هوایی ایران این حملات را تایید کرده است.

سخنگوی پالایشگاه تهران گفت: هدف قرارگرفتن پالایشگاه تهران در حمله بامداد گذشته اسرائیل را تکذیب می‌کنیم. هم‌اکنون پالایشگاه تهران طبق روال عادی در حال فعالیت است.

هیچ‌گونه‌ حمله‌ای به تأسیسات این پالایشگاه نشده است و تولید در این واحد پالایشی کشور طبق روال عادی ادامه دارد.

عربستان سعودی حمله نظامی اسرائیل به خاک ایران را محکوم کرد

عربستان سعودی در ساعات اولیه بامداد شنبه ۵ آبان (۲۶ اکتبر) به حمله اسرائیل به اهدافی در خاک ایران واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی سعودی (SPA)، ریاض این حمله را “نقض حاکمیت ایران” و “مغایر با قوانین بین‌المللی” خواند.

در گزارش این خبرگزاری آمده، عربستان سعودی بدون اشاره مستقیم به اسرائیل، از همه طرف‌های درگیر خواست تا “حداکثر خویشتنداری” را به‌کار بگیرند. دولت سعودی همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا در راستای کاهش تنش‌ها و پایان دادن به درگیری‌های منطقه‌ای اقدام کنند.

ایالات متحده آمریکا به تهران درباره تشدید بیشتر تنش‌ها میان اسرائیل و ایران هشدار داد

در پی حمله نظامی اسرائیل به اهدافی در ایران، یک مقام ارشد دولتی در آمریکا عنوان کرده اسرائیل به توصیه ایالات متحده عمل کرده و حمله تلافی‌جویانه‌اش را به اهدافی نظامی محدود کرده و از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کرده است.

این مقام ارشد که با وال استریت ژورنال گفت‌وگو می‌کرد، افزود جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و تیمش در هفته‌های گذشته اسرائیل را به پاسخ هدفمند و مناسب به حمله موشکی ایران در اول اکتبر تشویق کرده‌اند.

اسرائیل قبل از حمله تلافی‌جویانه به خاک ایران درباره پاسخ احتمالی به آن هشدار داده بود. مقام‌های اسرائیلی تاکید کرده‌اند در صورت حمله متقابل ایران، حمله وسیع‌تری توسط اسرائیل صورت می‌گیرد، به ویژه اگر در این حمله احتمالی غیرنظامیان اسرائیلی آسیب ببینند.

پروازها در ایران از ساعت ۹ بامداد به روال عادی برمی‌گردد

در پی تایید خبر حملات ارتش اسرائیل به مواضعی در ایران، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از بازگشت پروازها به روال عادی از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۵ آبان خبر داد.

جعفر یازرلو به رسانه‌ها گفت: «مسافران حتماً با شرکت‌های هواپیمایی در ارتباط بوده و به ویژه به پیام‌های ارسالی از سوی شرکت‌ها دقت کنند.»

او خطاب به مسافران تاکید کرد پیش از عزیمت به سمت فرودگاه حتماً از فرودگاه مبدا در خصوص پرواز و تاخیر احتمالی کسب اطلاع کنند.

انتشار تصاویر ی از فعال‌شدن پدافند ایران در آسمان تهران

شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه خبر داد پدافند هوایی ایران پهپادهای اسرائیلی را که قصد داشتند پایگاه‌های نظامی در شرق استان تهران را هدف قرار دهند، سرنگون کرد. منابع آگاه همچنین گفته تلاش اسرائیل برای هدف قرار دادن پایگاه‌های پدافندی در استان تهران با شکست مواجه شده است. این منابع اعلام کرده‌اند تمام اهداف متخاصم در حومه تهران ساقط شده‌اند.

به گزارش ایسنا، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون اسرائیل با انتشار پیامی در پلتفرم «ایکس» نوشت: تصمیم برای حمله نکردن به اهداف استراتژیک و اقتصادی در ایران اشتباه بود.

طبق گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، لاپید مدعی شد: ما می‌توانستیم چنین کاری را انجام دهیم و باید بهای سنگینی از ایران می‌گرفتیم.

تصاویری از شهید سرگرد جهان دیده و شهید استوار شاهرخی فر در حمله اسرائیل به شهادت رسیده‌اند

خبر شهادت دو تن دیگر از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام‌های “سجاد منصوری” و “مهدی نقوی” اعلام شد.

خبر تکمیل می‌شود . . .

کناره‌گیری قاضی اصلی پرونده جنایات نتانیاهو از پیگیری این پرونده

قاضی اصلی پرونده جنایات نخست‌وزیر و وزیر جنگ اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری به بهانه بیماری، از پیگیری این پرونده کناره‌گیری‌کرد. به گزارش روز جمعه ایرنا از الجزیره، دیوان بین‌المللی کیفری اعلام کرد که «لولیا موتوک» قاضی اصلی پرونده جنایت جنگی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل را از خدمت مرخص ... کناره‌گیری قاضی اصلی پرونده جنایات نتانیاهو از پیگیری این پرونده

ادامه

اسراییل, اسلوونی, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین

اردن ضمن محکوم کردن تجاوز اسرائیل به ایران اعلام کرد ما به هیچ جنگنده‌ای اجازه عبور از آسمان کشور را نداده‌ایم

ارتش اردن عبور هرگونه هواپیمای نظامی از آسمان این کشور را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، یک منبع در نیروهای مسلح اردن گفت که ارتش این کشور اجازه عبور هیچ هواپیمای نظامی از حریم هوایی این کشور توسط طرف‌های درگیر در منطقه را نداده است. طبق گزارش روزنامه عمون، وی افزود: تشدید تنش‌های نظامی در ... اردن ضمن محکوم کردن تجاوز اسرائیل به ایران اعلام کرد ما به هیچ جنگنده‌ای اجازه عبور از آسمان کشور را نداده‌ایم

ادامه

اردن, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, خبر

آمریکا جنگنده های اف-۱۶ را در خاورمیانه مستقر کرد

فرماندهی مرکزی تروریستی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام روز جمعه اعلام کرد که جنگنده های اف ۱۶ از آلمان وارد خاورمیانه شده اند. به گزارش جمعه شب ایرنا از “المانیتور”, این مرکز در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: جنگنده‌های اف ۱۶ نیروی هوایی آمریکا متعلق به اسکادران هوایی ۴۸۰ مستقر در پایگاه ... آمریکا جنگنده های اف-۱۶ را در خاورمیانه مستقر کرد

ادامه

آلمان, آمریکا, اردن, اسراییل, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر

امتناع ۱۳ هزار نیروی ذخیره اسرائیلی از بازگشت به خدمت نظامی

رسانه‌های اسرائیلی نوشتند ۱۳ هزار نیروی ذخیره از مجموع ۱۷ هزار نفر از بازگشت به خدمت نظامی امتناع کرده و ارتش رژیم اسرائیل با مشکلاتی در بازگرداندن ده‌ها هزار نیرو به خدمت نظامی مواجه است. به گزارش ایسنا، روزنامه اسرائیل هیوم نوشت با ۱۳ هزار سرباز ذخیره از مجموع ۱۷ هزار نفر برای بازگشت به ... امتناع ۱۳ هزار نیروی ذخیره اسرائیلی از بازگشت به خدمت نظامی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین, لبنان, نسل‌کشی

سازمان جهانی بهداشت: تعطیلی یک سوم از مراکز درمانی لبنان به دلیل بمباران اسرائیل

رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید یک سوم از مراکز بهداشتی لبنان به دلیل حملات اسرائیل مجبور به تعطیلی شده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران: تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO) خواستار حفاظت از غیرنظامیان، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و امکانات پزشکی شده است، زیرا جنگ اسرائیل علیه لبنان باعث بسته شدن بیش از ۱۰۰ مرکز ... سازمان جهانی بهداشت: تعطیلی یک سوم از مراکز درمانی لبنان به دلیل بمباران اسرائیل

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان بهداشت جهانی, صهیونیسم, لبنان