سندرز خواستار تحقیقات رسمی درباره حمله هوایی اسرائیل به‌روزنامه‌نگاران شد

تارنمای هیل نوشت: برنی سندرز سناتور آمریکایی از ایالت ورمونت و ۱۱ دموکرات دیگر از وزارت دادگستری این کشور خواستند درباره حمله هوایی اسرائیل به روزنامه نگاران تحقیق کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این رسانه آمریکایی افزود: سندرز و دموکرات های دیگر از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و ماریک گارلند دادستان کل آمریکا خواستند تحقیقات رسمی درباره حمله هوایی اسرائیل را که به زخمی شدن روزنامه نگاران آمریکایی در بیش از یک سال گذشته منجر شده، آغاز کنند.

رویترز پیشتر اعلام کرده بود که روزنامه نگار این خبرگزاری در درگیری ها در لبنان کشته شده است. عصام عبدالله بخشی از تیم اعزامی خبرگزاری رویترز بود که گزارش ها و تصاویر زنده از جنگ را ارائه می داد.

هیل افزود: دیلن کولینز شهروند آمریکایی و روزنامه نگار خبرگزاری فرانسه در حالی که جلیقه خبرنگاری بر تن داشت و در نزدیک خط بین لبنان و اسرائیل گزارش می داد، بر اثر شلیک تانک اسرائیلی بشدت زخمی شد.

شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داده که برخی از خبرنگاران این رسانه نیز بخشی از گروه خبرنگارانی بودند که مورد اصابت آنچه ـ «حمله گلوله باران نیروهای اسرائیلی» توصیف شد، قرار گرفتند.

این گروه از قانونگذاران آمریکایی روز سه شنبه در نامه‌ای نوشتند: شواهد به روشنی نشان می‌دهد که این حملات مستقیم و غیرقانونی بوده اند. در حمله اسرائیل یک غیرنظامی آمریکایی زخمی شد و توانست جان سالم بدر ببرد. برخی دیگر از روزنامه نگاران نیز بشدت زخمی شدند و یکی از آن‌ها کشته شد.

در این نامه به گزارش‌هایی از سوی کمیته حفاظت از روزنامه نگاران و سازمان ملل اشاره و عنوان می شود که «متاسفانه این حادثه بخشی از الگوی گسترده تر بی‌توجهی ارتش اسرائیل به امنیت جان غیرنظامیان است».

سندرز در اوایل سال جاری نیز نامه ای به وزارت خارجه آمریکا نوشت. مقامات آمریکایی در پاسخ به آن مدعی شدند که اسرائیل درباره این حادثه تحقیق خواهد کرد.

تحقیقات رویترز نشان می‌دهد که این سلاح‌ها شامل تسلیحاتی با منشا آمریکایی نبوده و احتمالا ناشی از «گلوله‌های تانک M۳۳۹ یا M۳۲۹ ساخت رژیم اسرائیل بوده که توسط تانک مرکاوا شلیک شده است.

هیل در ادامه گزارش خود آورده است: رشیده طلیب اولین زن فلسطینی تبار دموکرات در بین ۱۱ دموکراتی است که خواستار پاسخ قطعی تر درباره حملات به روزنامه نگاران است.

این گروه از قانونگذاران آمریکایی در این نامه نوشتند: این تحقیقات برای تایید جزییات این حمله و توضیح درباره چگونگی انجام آن، شناسایی عوامل آن و پاسخگویی دستوردهندگان و اجرا کنندگان این حمله ضروری است.

بیانیه بریکس؛ اهمیت اجرای کامل برجام و حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

رهبران کشورهای عضو بریکس که برای اجلاس این گروه در کازان روسیه گرد هم آمده‌اند، نگرانی‌های خود درباره تشدید تنش‌ها در منطقه غرب‌آسیا را ابراز و اقدامات اسرائیل را محکوم کرده‌اند. به گزارش ایسنا، کشورهای عضو بریکس روز چهارشنبه و در بیانیه نهایی اجلاس این گروه در کازان روسیه، ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل به ... بیانیه بریکس؛ اهمیت اجرای کامل برجام و حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

ادامه

آفریقا, اسراییل, افغانستان, اوکراین, ایدئولوژی, ایران, بریکس, بیانیه, تحریم, تروریسم, جهان, دریای سرخ, روسیه, سازمان ملل, سودان, سوریه, فلسطین, لبنان, هائیتی

سازمان ملل: غزه بخش جدایی‌ناپذیر فلسطین است/ بلینکن: ما کاملا با بازگشت اشغال نوار غزه توسط اسرائیل مخالف هستیم

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح غرب آسیا، ادامه تخریب و ویرانی‌های گسترده در نوار غزه را محکوم کرده و خواستار برقراری فوری آتش‌بس شد. به گزارش ایسنا، تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح غرب آسیا در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: من امروز ... سازمان ملل: غزه بخش جدایی‌ناپذیر فلسطین است/ بلینکن: ما کاملا با بازگشت اشغال نوار غزه توسط اسرائیل مخالف هستیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

یک سال همدستی امپریالیسم آمریکا با اسرائیل در نسل‌کُشی مردم غزه

یک سال پیش، هنگامی که اسرائیل جنگ پردامنه‌‌اش علیه مردم غزه پس از حمله “حماس” در ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ را آغاز کرد، دولت ایالات متحده تمام و کمال می‌دانست متحدش در آستانهٔ آغاز عملیات نظامی‌ای است که به ارتکاب جنایت‌های جنگی از سوی بنیامین نتانیاهو و دیگر رهبران اسرائیلی خواهد انجامید. با این حال، همان‌طور ... یک سال همدستی امپریالیسم آمریکا با اسرائیل در نسل‌کُشی مردم غزه

ادامه

آمریکا, اسراییل, امپریالیسم, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, نسل‌کشی

کمک ۸.۷ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل برای تداوم جنگ‌افروزی

وزارت جنگ اسرائیل از کمک مالی ۸.۷ میلیارد دلاری آمریکا به این رژیم برای تداوم جنگ افروزی در منطقه خبر داد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت جنگ اسرائیل امروز دوشنبه اعلام کرد که دولت آمریکا و کنگره این کشور با دادن کمک‌هایی به ارزش ۸.۷ میلیارد دلار به رژیم اسرائیل موافقت ... کمک ۸.۷ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل برای تداوم جنگ‌افروزی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین