رهبر کره شمالی: اتحاد سئول و واشنگتن ما را به تقویت توان بازدارندگی هسته‌ای وا‌می‌دارد

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سخنانی کره جنوبی را یک کشور متخاصم خواند و گفت، اتحاد سئول و واشنگتن ایجاب می‌کند که توان بازدارندگی هسته‌ای پیونگ‌یانگ قوی‌تر شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کیم پنجشنبه در جریان بازدید از مقر لشکر دوم ارتش کره شمالی تاکید کرد، تغییر ماهیت اتحاد کره جنوبی و آمریکا و گسترش رزمایش‌های نظامی آنها ایجاب می‌کند که کره شمالی بازدارندگی هسته‌ای قوی‌تری داشته باشد.

کیم جونگ اون در اواخر سال گذشته نیز کره جنوبی را به‌عنوان «کشور متخاصم» تعریف کرد و از آن زمان کره شمالی آثار اتحاد بین دو کشور را از بین برده است.

کیم اخیرا هشدار داد: اگر دشمن از نیروهای مسلح خود برای نقض حاکمیت جمهوری دموکراتیک خلق کره استفاده کند، کشور ما بدون هیچ تعللی از همه نیروهای تهاجمی از جمله سلاح‌های هسته‌ای را به کار خواهد گرفت.

وی همچنین از اظهارات «یون سوک یئول» رئیس جمهور کره جنوبی درباره کره شمالی انتقاد کرد. یون درباره استفاده کره شمالی از سلاح هسته‌ای هشدار داد و گفت که پیونگ یانگ با «پاسخ قاطع و کوبنده ارتش ما و آمریکا مواجه خواهد شد. و آن روز، روز پایان رژیم کره شمالی است.»

رهبر کره شمالی افزود، یون «در دروازه‌های کشوری که دارای سلاح‌های هسته‌ای است، درباره زور نظامی کوبنده خود لاف‌زنی کرد.

وی یون را به دلیل این اظهارت «مردی غیرعادی» نامید و افزود: دشمنانی که تهدید به لفاظی، اقدام و حیله‌گری می‌کنند، قدرت نظامی بالای کره شمالی را بررسی نکرده‌اند

کره شمالی تهدید به اعلان جنگ کرد

کره شمالی با اشاره به کشف بقایای یک پهپاد نظامی کره جنوبی، همسایه جنوبی خود را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پیونگ‌یانگ با اشاره به کشف بقایای یک پهپاد نظامی سرنگون‌شده سئول، کره جنوبی را به اقدام تلافی‌جویانه تهدید کرد. براساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، ... کره شمالی تهدید به اعلان جنگ کرد

ادامه

جهان, خبر, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

ناتو ادعای اوکراین درباره کره‌شمالی – روسیه را تایید نکرد

دبیرکل ناتو گفت که این ائتلاف نمی‌تواند گزارش‌های مربوط به حضور پرسنل نظامی کره شمالی در کنار نیروهای روسیه در درگیری اوکراین را تایید کند. به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پیشتر مدعی شده بود که کره شمالی به مسکو سلاح و سرباز می‌فرستد. خبرگزاری ملی اوکراین در نشست خبری از مارک روته، ... ناتو ادعای اوکراین درباره کره‌شمالی – روسیه را تایید نکرد

ادامه

اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, کره جنوبی, کره شمالی, ناتو

کره‌ شمالی درباره وقوع «فاجعه» به سئول هشدار داد

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌ شمالی، هشدار داد در صورت رویت دوباره پهپادهای کره‌ جنوبی در آسمان این کشور، سئول با پیامدهای جدی مواجه خواهد شد. به گزارش عصر شنبه ایرنا از خبرگزاری یون‌هاپ، کیم یو جونگ خواهر رهبر کره‌ شمالی، امروز (شنبه ۲۱ مهر) هشدار داد در صورت مشاهده دوباره پهپادهای کره‌ جنوبی ... کره‌ شمالی درباره وقوع «فاجعه» به سئول هشدار داد

ادامه

جهان, خبر, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

آیا وقوع جنگی دیگر در کره محتمل‌تر از همیشه است؟

نشریه فارن پالسی در گزارشی به تغییرات در وضعیت ژئوپلیتیک شبه جزیره کره پرداخته است که می‌تواند به وقوع یک جنگ تمام عیار با دخالت نظامی آمریکا و جمهوری خلق چین همانند جنگ سال ۱۹۵۰ منجر شود. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، رابرت مانینگ از مرکز استیمسون در یک گزارش تحلیلی در نشریه فارن پالسی ... آیا وقوع جنگی دیگر در کره محتمل‌تر از همیشه است؟

ادامه

آمریکا, تحلیل, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی