چین ۹ شرکت آمریکایی را تحریم کرد

چین امروز ۹ شرکت آمریکایی را به دلیل فروش تسلیحات به جزیره تایوان تحریم کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، چین امروز چهارشنبه شرکت‌های نظامی آمریکا را به دلیل فروش تسلیحات به جزیره تایوان تحریم کرد. بر اساس اعلام این رسانه، پکن به واشنگتن هشدار داد تا که از فریبکاری و حمایت ... چین ۹ شرکت آمریکایی را تحریم کرد

ادامه

آمریکا, اقتصادی, امنیتی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

گفتگو با آمریکا درباره کنترل تسلیحات غیرممکن است

سفیر روسیه در آمریکا امکان هر نوع مذاکره با مقامات واشنگتن در خصوص کنترل تسلیحات را به دلیل سیاست مخرب ایالات متحده، ادامه بحران اوکراین و بحث‌هایی درباره دادن اجازه حمله به خاک روسیه با موشک‌های دوربرد غربی غیرممکن خواند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، ... گفتگو با آمریکا درباره کنترل تسلیحات غیرممکن است

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب

هشدار چین به برلین درباره عبور ناوهای آلمان از تنگه تایوان

عبور ۲ کشتی نیروی دریایی آلمان از تنگه تایوان، خشم پکن را برانگیخته است. به گزارش ایسنا، ارتش چین روز شنبه ضمن محکوم‌کردن عبور ۲ کشتی نیروی دریایی آلمان از تنگه تایوان، اعلام کرد که این امر خطرات امنیتی را افزایش می‌دهد و پیام «اشتباه» ارسال می‌کند. طبق بیانیه ارتش چین، نیروهای این کشور، کشتی‌های ... هشدار چین به برلین درباره عبور ناوهای آلمان از تنگه تایوان

ادامه

آلمان, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

وزیر اقتصاد آلمان: به هر قیمتی باید مانع جنگ تجاری با چین شویم

وزیر اقتصاد آلمان در سخنانی گفت که کشورش با جنگ تجاری احتمالی بین چین و اروپا مخالف است و باید به هر قیمتی از این امر جلوگیری کرد. به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، اتحادیه اروپا و چین را ترغیب کرد تا راه‌حلی سیاسی برای اختلاف بر سر خودروهای ... وزیر اقتصاد آلمان: به هر قیمتی باید مانع جنگ تجاری با چین شویم

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اقتصادی, بلژیک, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین

رسانه غربی: کماندوهای آمریکایی برای جنگ چین و تایوان آموزش می‌بینند

واحد نخبه نیروی دریایی آمریکا، برای کمک به تایوان در صورت حمله چین آموزش می‌بیند. به گزارش ایسنا، واحد کماندوی نخبه نیروی دریایی ایالات متحده موسوم به Seal Team ۶، در حال برنامه‌ریزی و آموزش کمک به تایوان در صورت حمله چین است. این آموزش برای بیش از یک سال در دفتر مرکزی آن‌ها در ... رسانه غربی: کماندوهای آمریکایی برای جنگ چین و تایوان آموزش می‌بینند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, دخالت نظامی, شرق آسیا

مقام سابق انگلیسی: روسیه ظرف چند روز ارتش انگلیس را نابود می‌کند

استوارت کرافورد سرهنگ دوم بازنشسته ارتش انگلیس در اظهاراتی با اشاره به بحران کمبود نیروی انسانی در ارتش این کشور، هشدار داد: در جنگ احتمالی میان روسیه و انگلیس، مسکو ظرف چند روز ارتش ما را نابود می‌کند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، کرافورد به جنگ احتمالی میان روسیه و انگلیس اشاره کرد و گفت: در صورت وقوع یک جنگ متعارف میان مسکو و لندن، نیروهای مسلح ما اگر خوش شانس باشند خواهند توانست ارتش روسیه را به مدت دو هفته مهار کنند و در مجموع این جنگ بیشتر از چند ماه طول نخواهد کشید.

کرافورد در ادامه با اشاره به جنگ میان روسیه و اوکراین اظهار کرد: اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم باید بگویم در صورتی که ما با روسیه درگیر یک نبرد مانند آنچه در اوکراین در جریان است، شویم به سختی خواهیم توانست ۲ تیپ زرهی را در میدان نبرد قرار دهیم و این تیپ‌های زرهی حداکثر ۱۵ روز می‌توانند در مقابل ارتش روسیه مقاومت کنند.

به نوشته خبرگزاری ریانووستی، رولند واکر رئیس ستاد کل انگلیس نیز پیش از این در مورد نیاز این کشور به آماده شدن برای جنگ صحبت کرده بود.

رئیس ستاد کل ارتش انگلیس در اظهاراتی، خاطرنشان کرده بود که غرب تا سه سال آینده با روسیه وارد جنگ خواهد شد.

افول قدرت نظامی انگلیس از نگاه آمریکا

منابع دفاعی انگلیس فاش کردند که یک ژنرال ارشد آمریکایی به طور خصوصی به وزیر دفاع انگلیس گفته است که ارتش این کشور دیگر به عنوان یک نیروی جنگی سطح بالا در نظر گرفته نمی‌شود.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، شبکه خبری اسکای نیوز در گزارشی نوشت؛ مقامات دفاعی انگلیس معتقدند که توانمندی‌های نظامی این کشور باید در پی جنگ اوکراین هرچه سریعتر تقویت شود، در غیر این صورت نیروهای ارتش «قادر به حفاظت از این کشور و متحدانش نخواهند بود»

مقامات یادشده که اسمی از آن‌ها برده نشده است به اسکای نیوز گفته‌اند که … نخست وزیر انگلیس باید «با توجه به تهدید امنیتی فزاینده روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین، اقدام فوری انجام دهد. این اقدام باید شامل افزایش بودجه دفاعی حداقل ۳ میلیارد پوند در سال باشد، طرح کوچکتر کردن اندازه ارتش را متوقف و قوانین تهیه سلاح در زمان صلح را تسهیل کند.»

این درحالیست که یافته‌های تکان دهنده اسکای نیوز نشان می‌دهد که اگر جنگ شود مهمات نیروهای مسلح انگلیس “در عرض چند روز” تمام می‌شود؛ این کشور توانایی دفاع از آسمان خود را در برابر حملات موشکی و پهپادی که اوکراین در حال تحمل آن است ندارد و پنج تا ۱۰ سال طول می‌کشد تا ارتش بتواند یک لشکر جنگی متشکل از ۲۵ تا ۳۰ هزار سرباز را با پشتیبانی تانک، توپخانه و هلیکوپتر به میدان بیاورد.

یافته‌های این شبکه انگلیسی همچنین حاکیست؛ حدود ۳۰ درصد از نیروهای بریتانیایی که در آمادگی بالا هستند، نیروهای ذخیره هستند که قادر به بسیج در چارچوب زمانی ناتو نیستند. اکثر ناوگان خودروهای زرهی ارتش انگلیس هم بین ۳۰ تا ۶۰ سال پیش ساخته شده‌اند و برنامه‌ای برای جایگزینی کامل آنها هنوز تدارک دیده نشده است.

اسکای نیوز نوشت: پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته، قدرت‌های اروپایی مانند فرانسه و آلمان برنامه‌های خود را برای افزایش قابل توجه هزینه‌های دفاعی اعلام کرده‌اند. اتحادیه اروپا حتی گفته است که پوتین اکنون در حال جنگ با غرب و ناتو است اما نخست وزیر انگلیس فقط می‌خواهد این مشکل “برطرف شود”.

بوریس جانسون نخست وزیر اسبق انگلیس در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که هزینه‌های دفاعی این کشور را ۱۶ میلیارد پوند افزایش می‌دهد که بالاترین رقم پس از پایان جنگ سرد است اما مقامات دفاعی انگلیس به شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کردند که افزایش افسارگسیخته تورم و کاهش ارزش پوند مانع اجرای این طرح شده‌اند.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روس، ارسال تسلیحات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور به تازگی موافقت خود را با ارسال تانک‌های پیشرفته چلنجر ۲ به اوکراین اعلام کرده است. این درحالیست که پاتریک سندرز (Patrick Sanders) رئیس ستاد کل ارتش انگلیس در اعترافی غیرمتعارف اظهار داشت که ارسال تانک و تجهیزات توپخانه‌ای به اوکراین به طور موقت ارتش را تضعیف می‌کند و توانایی آن را برای مقابله با روسیه کاهش می‌دهد.

وی گفت: ارائه این قابلیت‌ها باعث می‌شود که ارتش ما به طور موقت ضعیف‌تر شود، این موضوع قابل انکار نیست.

بر اساس این گزارش، جنگ در اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

رئیس جمهور روسیه شهریور ماه گذشته نیز برای انجام مذاکرات صلح با کی‌یف اعلام آمادگی کرده و از اوکراین خواست خصومت را کنار بگذارد. اما ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تحت القائات مقام‌های جنگ‌طلب غرب عنوان کرد که زمانی آماده مذاکره است که رئیس جمهور دیگری در روسیه به قدرت برسد.

سخنگوی کرملین می‌گوید که روسیه برای حل و فصل بحران اوکراین یک مسیر دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد اما تسلیم فشارهای غرب نمی‌شود. “دیمیتری پسکوف” ماه پیش در سخنانی تصریح کرد: «عملیات نظامی ویژه ادامه دارد. با این اوصاف، رئیس‌جمهور پوتین برای مذاکرات آماده بوده، هست و خواهد بود. قطعا مسیر ترجیحی ما برای تامین منافعمان، یک دیپلماسی مسالمت‌آمیز است.»

ذخایر مهمات آمریکا در صورت وقوع جنگ با چین در۳۰ روز تمام می‌شود

بیزینس اینسایدر در گزارشی اعلام کرد ارتش آمریکا در۳۰ روز پس از جنگ با چین، تمام مهمات خود را استفاده خواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: بیزینس اینسایدر در گزارشی به بررسی ذخایر مهمات آمریکا پرداخته و اعلام کرد که ارتش آمریکا تنها ظرف ۳۰ روز پس از جنگ با چین، تمام مهمات خود را ... ذخایر مهمات آمریکا در صورت وقوع جنگ با چین در۳۰ روز تمام می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, گزارش

قانونگذار آلمانی: استقرار موشک‌های آمریکایی خطر جنگ را برای برلین افزایش می‌دهد

یک قانونگذار ارشد آلمانی، از «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان به دلیل تصمیمش برای قرار دادن موشک‌های آمریکایی در این کشور بدون مشورت با بوندستاگ (پارلمان آلمان) انتقاد کرد و گفت که استقرار موشک‌های آمریکایی خطر جنگ را برای برلین افزایش می‌دهد. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، امیره محمدعلی یکی از روسای ائتلاف ... قانونگذار آلمانی: استقرار موشک‌های آمریکایی خطر جنگ را برای برلین افزایش می‌دهد

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اروپای مرکزی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, صلح, ناتو

آغاز رزمایش بزرگ دریایی روسیه

روسیه با حضور ۲۰ هزار پرسنل نظامی رزمایش بزرگ دریایی خود را آغاز کرد. روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تحت تحریم‌های گسترده کشور‌های غربی به رهبری آمریکا قرار گرفت. با این حال، مسکو که گسترش ناتو به مرز‌های خود را یک تهدید وجودی می‌دانست با تقویت قدرت نظامی خود به ... آغاز رزمایش بزرگ دریایی روسیه

ادامه

آمریکا, اوکراین, بالتیک, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب

روسیه به آمریکا هشدار داد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، وزیر دفاع این کشور درباره خطر وخامت اوضاع غیرقابل کنترل به دلیل اقدامات کی‌یف و واشنگتن به لوید آستین همتای آمریکایی‌اش هشدار داده است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت اندری بلوسوف وزیر دفاع روسیه در مکالمه تلفنی روز ۱۲ ژوئیه ... روسیه به آمریکا هشدار داد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا