نخست‌وزیر ایرلند: کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

نخست‌وزیر ایرلند رسما اعلام کرد کشورش کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد. به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر ایرلند امروز چهارشنبه، به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد. «سیمون هریس» نخست‌وزیر ایرلند گفت: امروز ایرلند، نروژ و اسپانیا اعلام می‌کنند که کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسند. امروز، یک روز تاریخی و مهم است. ما از کشورهای ... نخست‌وزیر ایرلند: کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

ادامه

اسپانیا, اسلوونی, ایرلند, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فلسطین, مالت, نروژ

پدرو سانچز: اسپانیا به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

نخست‌وزیر اسپانیا امروز چهارشنبه، اعلام کرد که کشورش به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که از ۲۸ مه اجرایی می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که کشورش به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که از ۲۸ مه اجرایی ... پدرو سانچز: اسپانیا به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

اسپانیا, اسراییل, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

نخست‌وزیر نروژ به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد

نخست‌وزیر نروژ امروز چهارشنبه، رسما به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، نخست وزیر نروژ امروز (چهارشنبه) رسما به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام و تاکید کرد: به رسمیت شناختن کشور فلسطین به معنای حمایت از گروه‌های میانه رویی است که نقش آن‌ها در نزاع پایدار کاهش یافته است. ما ... نخست‌وزیر نروژ به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد

ادامه

اسراییل, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, شمال اروپا, فلسطین, نروژ

حمایت حقوق‌دانان لاهه از درخواست برای بازداشت مقام‌های اسرائیل

کارشناسان و حقوق‌دانان مستقل لاهه با ارایه بیانیه‌ای اعلام کردند که درخواست دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی برای بازداشت مقام‌های اسرائیل منصفانه و دقیق است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رویترز، هیاتی از کارشناسان مستقل از جمله امل کلونی، وکیل حقوق بشر، از تصمیم کریم خان دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری ... حمایت حقوق‌دانان لاهه از درخواست برای بازداشت مقام‌های اسرائیل

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, هلند

دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) از تهدید شدن خود در روند تحقیقات درباره جنایات اسرائیل خبر داد. به گزارش ایسنا، «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت در روند تحقیقات خود درباره اقدامات اسرائیل در غزه، چندین بار تهدید شده و یک مقام ارشد به او گفته که این دیوان باید بر امور ... دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

ادامه

آفریقا, آمریکا, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, روسیه, فلسطین, گرسنگی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان اسرائیلی به کاروان‌ کمک‌های بشردوستانه ارسال شده از سوی اردن که در حال حرکت به سمت غزه بودند را به شدت محکوم کرد.

بورل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: من حمله شهرک‌نشینان به کاروان اردنی که در حال حمل کمک‌های بشردوستانه به غزه بودند را به شدت محکوم کرده و با اردن اعلام همبستگی می‌کنم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند.

به نوشته آناتولی، وزارت خارجه اردن روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهرک‌نشینان اسرائیلی به ۲ کاروان کمک‌رسانی که از اردن به سمت غزه در حرکت بودند، حمله کردند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ۲ کاروان کمک‌های اردنی که مواد غذایی، آرد و سایر کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه حمل می‌کردند، مورد حمله شهرک‌نشینان (اسرائیلی) قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه و امور مهاجران اردن روز چهارشنبه حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به ۲ کاروان امدادرسانی اردن به نوار غزه را محکوم کرد.

وزارت خارجه و امور مهاجران اردن ضمن محکوم کردن حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به ۲ کاروان امدادرسانی این کشور به غزه، اسرائیل را مسئول این حمله دانست.

«سفیان القضاه» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن گفت که حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به کاروان‌های امدادرسانی حامل مواد غذایی و خوراکی برای نوار غزه و شکست مسئولان این رژیم در حمایت از امدادرسانی، همه ادعاهای کابینه رژیم اسرائیل و تعهدات آن برای حمایت از کاروان‌ها را از بین برد.

وی مقامات اسرائیل را مسئول کامل این جنایت دانست و جامعه جهانی را به اتخاذ موضع بین‌المللی روشن در خصوص محکومیت این جنایت و ملزم کردن این رژیم به پایبندی به تعهدات قانونی خود و تأمین امنیت کاروان‌های امدادرسانی، فراخواند.

پس از گذشت ۲۱۰ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد اسرائیل به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۱۰ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، به تسلیم وا دارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین