عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. خبرگزاری وفا و شبکه تلویزیونی المیادین ... عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل گزارش داد که نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان این رژیم هستند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، دادگاه لاهه همچنین به دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه قبل از آغاز حمله به شهر رفح است. پیش ... رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, لیبی, نسل‌کشی, هلند

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به ... رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

دست و پا زدن بایدن در باتلاق چالش‌ها هم‌زمان با سال انتخابات

شبکه آمریکایی «سی.ان.ان» در مطلبی تصریح کرد، همچنان که فشارهای ناشی از جنگ غزه و حمایت‌ از اسرائیل در این جنگ چالش بزرگی برای جو بایدن در سال انتخابات به وجود آورده، او با چالش‌های عظیم دیگری نیز در داخل دست به گریبان شده که چشم‌انداز رقابت انتخاباتی را برای او تیره و تار می‌سازند. ... دست و پا زدن بایدن در باتلاق چالش‌ها هم‌زمان با سال انتخابات

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اقتصادی, جهان, جوانان, دانشجویی, فلسطین, گزارش

خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شدند. به گزارش ایرنا از الجزیره، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد. آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را ... خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

گزارش نیویورک‌تایمز از تداوم حمایت آمریکا از جنایات اسرائیل

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی با اشاره به تداوم حملات جنایتکارانه اسرائیل به غزه، نوشت: دولت جو بایدن هیچ تغییری در سیاست خود نسبت به این رژیم ایجاد نکرده‌است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از این روزنامه آمریکایی، مقامات دولت بایدن می‌گویند که اسرائیل باید برای محدودکردن تلفات غیرنظامیان و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه اقدامات بیشتری انجام دهد. اما موضع آن همچنان فاصله زیادی با کشورهای عربی دارد که خواستار آتش‌بس فوری بوده و منتقد حملات اسرائیل در غزه هستند.

وزیران کشورهای عربستان و چند کشور عربی دیگر روز جمعه در جریان سفر به واشنگتن در یک نشست خبری اعلام کردند که حملات اسرائیل باید متوقف شود و حتی ایمن صفدی وزیر خارجه اردن در این نشست اسرائیل را به قتل عام متهم کرد.

اما آمریکا همچنان هیچ تغییری در موضع خود نشان نداده و دیروز جمعه هم قطعنامه شورای امنیت را که پیش‌نویس آن از سوی امارات متحده عربی آماده و خواستار آتش‌بس بشردوستانه شده بود را وتو کرد.

به نوشته این روزنامه، بایدن اگرچه تحت فشارهای داخلی و خارجی در مورد موضوع غزه است، اما هیچ اقدام قابل‌توجهی در این خصوص انجام است. مقامات کاخ سفید تاکنون صحبت در مورد قطع یا مشروط کردن کمک‌های نظامی به اسرائیل را نادیده گرفته و اعلام کرده‌اند که به اسرائیل مهلت قطعی برای پایان حملات به غزه نداده‌اند.

آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه و نزدیک به یک هفته از شکست آتش‌بس موقت میان حماس و اسرائیل، تنها به این موضع که امریکا از کشتار غیرنظامیان و شرایط انسانی غزه ناراضی است، بسنده کرد.

بلینکن که در یک نشست خبری در واشنگتن این اظهارات را ارائه می‌کرد، ادامه داد: بین اهداف اعلام شده اسرائیل برای محافظت از جان غیرنظامیان و نتایج واقعی که ما می‌بینیم، فاصله وجود دارد.

مقامات اسرائیلی در مقابل استدلال می‌کنند که در موقعیت غیرممکنی قرار دارند و حماس را مسئول جنایات کنونی در غزه اعلام کرده اند.

در این میان، گروهی از دموکرات‌های حاضر در کنگره نیز می‌گویند که آمریکا باید فراتر از گفت‌وگو در مقابل اسرائیل وارد عمل شود.

سناتور کریس ون هولن در این زمینه گفت: «من فکر می‌کنم دولت بایدن می‌تواند تلاش بیشتری برای استفاده از اهرمی که در برابر اسرائیل داریم، انجام دهد». وی اضافه کرد: «زمانی که حرف با عمل مطابقت نداشته باشد، آمریکا سست و بی‌اثر به‌نظر می‌آید».

این سناتور دموکرات در ادامه تاکید کرد: «دولت بایدن باید تا زمانی که یک طرح عملی قابل راستی‌آزمایی از سوی اسرائیل برای تامین اهداف رئیس‌جمهوری مطرح نشده، خواهان توقف حملات به غزه شود».

واشنگتن تاکنون چندین بار در واکنش به اعتراض‌ها مبنی بر مخالفت با آتش بس اعلام کرده است که این امر به رهبران حماس امکان می‌دهد تا باردیگر اسرائیل را تهدید کنند و چرخه خشونت را تداوم بخشند. مقامات آمریکا حتی تمایلی به ارائه یک محدودیت زمانی به اسرائیل برای پایان حملات گسترده هم نشان نداده‌اند؛ حملاتی که به‌گفته تحلیلگران ممکن است هفته‌ها و ماه‌ها به‌طول انجامد.

دنیس راس یکی از مقامات سیاست خاورمیانه در چندین دولت آمریکا در خصوص موضع بایدن در قبال اسرائیل گفت: «بایدن احتمالا همچنان به مقاومت در برابر فشارهای داخلی و خارجی برای درپیش‌گرفتن یک موضع سخت‌تر در برابر اسرائیل ادامه خواهد داد».

وی سپس افزود: «اما درصورت طولانی‌شدن جنگ این امکان وجود دارد که بایدن بی‌سر وصدا روند ارسال مهمات به اسرائیل را کند نماید».

بایدن از اختیارات اضطراری خود برای کمک به اسرائیل استفاده می‌کند

دولت بایدن از اختیارات اضطراری خود استفاده کرده و بدون بررسی کنگره ۱۴ هزار گلوله تانک به اسرائیل می‌فروشد. پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت بایدن از یک طرح اضطراری در قانون کنترل صادرات تسلیحات استفاده کرده تا محموله گلوله‌های تانک به ارزش ۱۰۶.۵ میلیون دلار را به صورت فوری به اسرائیل تحویل دهد. ... بایدن از اختیارات اضطراری خود برای کمک به اسرائیل استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

روسیه: رها سازی آب دریا داخل تونل‌های غزه جنایت جنگی است

معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت، اگر اسرائیل به دنبال رها سازی آب دریا داخل تونل‌های حماس در غزه باشد، این مساله دقیقا مصداق بی‌رحمی است. به گزارش ایسنا، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: در روزهای اخیر اطلاعات شوکه کننده درباره طرح‌های اسرائیل ... روسیه: رها سازی آب دریا داخل تونل‌های غزه جنایت جنگی است

ادامه

آمریکا, اسراییل, افغانستان, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, سازمان ملل, عراق, غرب, فلسطین, گزارش, لیبی

۴ پایگاه آمریکا در سوریه هدف حمله قرار گرفتند

نیروهای مقاومت ۴ پایگاه آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه را تنها طی ۲ ساعت هدف حمله راکتی قرار دادند. به گزارش فارس، شبکه «المیادین»، شامگاه امروز (جمعه)، به نقل از منابع خود گزارش داد گروه‌های مقاومت ۴ پایگاه آمریکا را طی ۲ ساعت گذشته در سوریه هدف حمله قرار داده‌اند. براساس این گزارش، ... ۴ پایگاه آمریکا در سوریه هدف حمله قرار گرفتند

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین

چین حرف و عمل آمریکا در قبال جنگ غزه را «متناقض» عنوان کرد

دیپلمات ارشد چین در سازمان ملل در واکنش به وتوی قطعنامه آتش‌بس بشردوستانه در غزه توسط آمریکا اعلام کرد که چشم‌پوشی از ادامه جنگ در غزه با ادعای اهمیت دادن به جان انسان‌ها در این منطقه متناقض است. به گزارش ایرنا از سی‌جی‌تی‌ان، ژانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل امروز شنبه گفت که ... چین حرف و عمل آمریکا در قبال جنگ غزه را «متناقض» عنوان کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, امارات, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, زنان, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کودکان