زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

یکی از روزنامه‌های سوئد گزارش داد که در جریان رزمایش ناتو در این کشور ده‌ها سرباز زخمی شدند. به گزارش ایسنا، روزنامه «آفتونبلادت» چاپ سوئد نوشت، در جریان رزمایش چتربازی ناتو در این کشور بیش از ۱۰ سرباز شرکت‌کننده در این مانور نظامی زخمی شده‌اند. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش آمده است، ... زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

ادامه

آمریکا, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, خبر, سوئد, مجارستان, ناتو

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا

هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه پس از هشدار صندوق بین‌المللی پول (IMF) مبنی بر خطرات دو قطبی شدن تجارت جهانی، اظهار داشت که اقتصاد بین‌الملل به دلیل سیاسی شدن به سمت و سویی «غیراخلاقی و ناپایدار» پیش می‌رود و به شدت مانع رشد جهانی می‌شود. به گزارش ایرنا از استریتز تایمز، گیتا گوپینات، معاون ... هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

ادامه

آمریکا, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق, صندوق بین‌المللی پول, غرب, کانادا, گزارش, مکزیک

دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به برنامه ارتش کشور متبوعش مبنی بر برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی، تاکید کرد که سیاست گستاخانه و تهاجمی غرب، مسکو را وادار به برگزاری این رزمایش کرده است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف با بیان اینکه روسیه کسی را تهدید نمی‌کند، افزود: ... دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فرانسه

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

کاخ سفید: در جنگ با روسیه، زمان علیه اوکراین است

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد امروز (چهارشنبه) گفت که در عملیات روسیه در منطقه دونباس، زمان علیه اوکراین است.

 

کربی در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» اظهار داشت: «ما می‌دانیم که زمان به نفع اوکراین نیست. ما فوریت [کمک‌رسانی به اوکراین] را درک می‌کنیم و به تلاش برای تطبیق با آن ادامه خواهیم داد».

 

به گفته وی، آمریکا و متحدانش… به تأمین نیازهای نظامی کی‌یف برای مقابله با عملیات روسیه ادامه می‌دهد.

 

این مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید در ادامه مدعی شد که واشنگتن به این نتیجه رسیده که مسکو «هیچ قصدی برای یافتن پایان دیپلماتیک» برای جنگ در اوکراین ندارد.

 

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کربی همچنین اظهار داشت که کل دولت روسیه با برنامه‌های «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور برای گسترش دادن عملیات نظامی به مناطق خرسون و دونباس موافق است.

 

وی در این‌باره اضافه کرد: «به همین دلیل ما به حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای مستندسازی این خصومت‌ها و اطمینان از پاسخگویی روسیه ادامه خواهیم داد. ایالات متحده در تلاش‌ها برای مستندسازی، تحلیل و ارائه اطلاعات به دادگاه‌های بین‌المللی که باید برگزار شوند، کمک خواهد کرد».

 

روز گذشته سفارت آمریکا در کی‌یف با هشدار نسبت به افزایش حملات احتمالی روسیه به اوکراین در روزهای نزدیک به سالگرد «روز استقلال» اوکراین، بار دیگر از شهروندان خود خواست در صورت امکان این کشور را ترک کنند.

 

پیش از این نیز دولت کی‌یف برگزاری جشن‌های عمومی در پایتخت اوکراین به مناسبت سالگرد جدایی از (اتحاد) شوروی سابق در روز چهارشنبه را به دلیل افزایش تهدیدهای حمله نظامی ممنوع کرده بود.

اجتناب کشورهای آسیا-اقیانوس آرام از جانبداری از آمریکا

ایالات متحده در اقدامی برای آهسته کردن روند رشد و شکوفایی چین (اگر نگوییم بازداشتن)، سعی کرده چین را به عنوان یک متجاوز که در حال مختل کردن نظم بین‌المللی قانون‌مدار و به عنوان یک قلدر که مشغول زورگویی و ارعاب همسایگان منطقه‌ای خود است، ترسیم کند.

ادامه

آ. سه. آن, اروپا, استرالیا, اسیا, اقیانوسیه, امریکا, امنیتی, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, سنگاپور, شرق آسیا

آسوشیتدپرس: ۳ میلیارد دلار اسلحه؛ هدیه آمریکا برای «روز استقلال» اوکراین

در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه آمریکا و تداوم جنگ در اوکراین، واشنگتن قصد دارد ۳ میلیارد دلار تسلیحات نظامی دیگر برای ارتش اوکراین ارسال کند.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

پنهان‌کاری واشنگتن در ارسال جنگ‌افزارها به اوکراین

گزارش نشریه پولیتیکو نشان می‌دهد که ایالات متحده بیش از آنچه دولت جو بایدن به صورت عمومی اعلام کرده، جنگ افزار در اختیار اوکراین قرار داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

آمریکا سلاح مخوف«اکسکالیبر- M۹۸۲» به اوکراین ارسال می‌کند

آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه و حمایت‌های نظامی خود از اوکراین قصد دارد تا برای کی‌یِف مهمات مجهز به جی‌پی‌اس با دقت بالا فراهم کند.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بلاروس, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو