کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

روسیه صدها موشک «هیمارس» و «هویتزر» اوکراین را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه از حمله موفق به انبار نگهداری دو نوع موشک پیشرفته ارتش اوکراین در مرکز این کشور خبر داد.

 

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد ارتش این کشور یک انبار مهمات را در نزدیکی شهر «اومان» منهدم کرده است.

 

گزارش‌ها حاکی است این انبار محل نگهداری موشک‌های «هایمارس» و «هویتزر» ساخت آمریکا نگهداری می‌شد، منهدم کردند.

.
.

​به گزارش فارس، سخنگوی این وزارتخانه در نشست خبری روزانه خود گفت که بیش از ۳۰۰ راکت را در این حمله منهدم کرده است.

 

کی‌یف از ورود موشک های پیشرفته و دوربرد هایمارس از ایالات متحده به عنوان یک تغییر دهنده احتمالی بازی استقبال کرده است، در حالی که مسکو غرب را متهم کرده که با تسلیح اوکراین باعث تشدید درگیری‌ها شده است.

 

بعد از آمار پنتاگون درباره کمک‌های میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، واشنگتن از اختصاص بودجه چند میلیاردی دیگر به این کشور خبر داد.

 

بر این اساس، دولت آمریکا دوشنبه اعلام کرد  که ۵.۵ میلیارد دلار حمایت نظامی دیگر به اوکراین خواهد فرستاد تا به این کشور کمک کند که با تهاجم روسیه مقابله کند. اداره توسعه بین‌المللی آمریکا با اعلام این خبر گفت که کمک مالی ۴.۵ میلیارد دلاری نیازهای فوری دولت اوکراین از جمله پرداخت‌های حقوق بازنشستگی، رفاه اجتماعی و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را تامین می‌کند و کل کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف را به ۸.۵ میلیارد دلار می‌رساند.

 

این سازمان خبر داد که این کمک مالی که با وزارت خزانه‌داری آمریکا از طریق بانک جهانی هماهنگ شده است، به صورت اقساطی به دولت اوکراین می‌رسد و با پرداخت ۳ میلیارد دلار در ماه آگوست آغاز می‌شود.

‍ آمریکا ۴.۵ میلیارد دلار دیگر به بودجه اوکراین کمک می‌کند

آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا اعلام کرد، دولت واشنگتن یک بسته کمکی جدید ۴.۵ میلیارد دلاری برای رفع نیازهای بودجه‌ای اوکراین فراهم خواهد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

کانادا و آمریکا در فکر گسترش جناح شرقی ناتو

وزیر دفاع کانادا اعلام کرد، دولت این کشور و کاخ سفید درباره تقویت جناح شرقی ناتو از جمله تبدیل رزم‌گروه لتونی به یک تیپ را بررسی کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, بالکان, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, کانادا, لتونی, ناتو

روسیه بازرسی‌ها بر اساس پیمان هسته‌ای با آمریکا را به حالت تعلیق درآورد

روسیه اعلام کرد که بازرسی‌های تاسیسات هسته‌ای بر اساس پیمان امضا شده با آمریکا را به حالت تعلیق درآورده و واشنگتن را از این تصمیم خود مطلع ساخته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا