صربستان عضویت در بریکس را جایگزینی برای اتحادیه اروپا خواند

الکساندر وولین معاون نخست وزیر صربستان یکشنبه گفت که بلگراد عضویت در بریکس را جایگزینی واقعی برای پیوستن به اتحادیه اروپا می‌داند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، وولین اظهار کرد: صربستان قطعا در نشست اعضای بریکس در کازان روسیه در ۲۲ تا ۲۴ اکتبر (اول تا سوم آبان) حضور خواهد یافت. این غیرمسئولانه ... صربستان عضویت در بریکس را جایگزینی برای اتحادیه اروپا خواند

ادامه

آفریقای جنوبی, اتحادیه اروپا, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, تحلیل, ترکیه, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب, هندوستان

لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می‌کند

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، کشورهای بریکس تصمیم گرفته‌اند پذیرش اعضای جدید را “موقتا متوقف” کنند. به گزارش سه شنبه شب ایرنا از “تاس” او در نشستی با ناتالیا کوچانوا رئیس شورای بلاروس گفت که ده کشور عضو بریکس با اکثریت قاطع، تصمیم گرفتند تا پذیرش اعضای جدید را موقتا متوقف کنند. لاوروف ... لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می‌کند

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بلاروس, جهان, چین, خبر, مصر, هندوستان

تأکید بر مبادلات با ارزهای ملی در نشست سران ۹ کشور مشترک‌المنافع در مسکو

اجلاس سران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع با حضور رؤسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان،‌ ترکمنستان و ازبکستان روز سه‌شنبه در مسکو برگزار شد،‌ نشستی که در آن ولادیمیر پوتین رئیس دولت با یادآوری خاطرات پیروزی‌های مشترک این کشورها از ضرورت تقویت مبادلات با ارزهای ملی سخن گفت. به گزارش ایرنا از کرملین، ... تأکید بر مبادلات با ارزهای ملی در نشست سران ۹ کشور مشترک‌المنافع در مسکو

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, ازبکستان, اقتصادی, اوکراین, بریکس, بلاروس, تاجیکستان, ترکمنستان, تروریسم, خبر, روسیه, فرهنگ, قرقیزستان, قزاقستان, گرجستان, مولداوی, نئولیبرالیسم

کوبا رسما برای عضویت در بریکس درخواست داد

یکی از مقام‌های وزارت خارجه کوبا گفت، از آنجا که مسکو ریاست دوره‌ای بریکس را بر عهده دارد، هاوانا درخواست رسمی خود را برای پیوستن به این بلوک اقتصادی به‌عنوان یکی از کشورهای شریک از طریق ارسال نامه‌ای به پوتین مطرح کرده است. به گزارش ایسنا، «کارلوس پریرا» یکی از مقام‌های وزارت خارجه کوبا در ... کوبا رسما برای عضویت در بریکس درخواست داد

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی, کوبا, مصر, هندوستان

سفر به ماه؛ روایتی از۲۰ سال تلاش تحسین‌برانگیز چین برای اکتشاف ماه

سه ماه پس از بازگشت جدیدترین کاوشگر ماه چین به زمین، نمونه‌هایی که کاوشگر «چانگ‌یی-۶» به زمین آورده بود، رمز و راز جدیدی را درباره سمت پنهان ماه فاش کرده است. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ پژوهش‌ها هفته گذشته تفاوت‌های کلیدی میان نمونه‌های آورده شده توسط چانگ‌یی-۶ با کاوشگر قبلی یعنی چانگ‌یی-۵ را نشان داد. ... سفر به ماه؛ روایتی از۲۰ سال تلاش تحسین‌برانگیز چین برای اکتشاف ماه

ادامه

بریکس, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, غرب, گزارش

توافق BRICS برای توسعه سبز همراه با آموزش مهارت و حمایت از کارگران

گای رایدر (مدیرکل سازمان جهانی کار) به وزرای کار و اشتغال BRICS درباره خطر فزاینده بدتر شدن وضعیت بازار کار در سال ۲۰۲۲ هشدار داد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری سازمان جهانی کار، در هفته اخیر نشست دو روزه وزرای کار و اشتغال کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی بریکس (برزیل، روسیه، هندوستان، چین و آفریقای جنوبی) برگزار شد که این نشست همزمان مورد توجه سازمان جهانی کار نیز قرار گرفت.

 

طبق این گزارش، گای رایدر (مدیرکل سازمان جهانی کار) به وزرای کار و اشتغال BRICS درباره خطر فزاینده بدتر شدن وضعیت بازار کار در سال ۲۰۲۲ هشدار داده است.

 

مدیرکل سازمان جهانی کار (ILO) از تعهد و توافق اخیر وزرای کار و اشتغال کشورهای بریکس در برای ترویج اشتغال سبز، سرمایه‌گذاری در توسعه مهارت‌ها و حمایت از کارگران در اشکال جدید اشتغال استقبال کرده است.

 

وزیران کار اتحادیه اقتصادی بریکس مطرح کردند: بحران‌های جهانی متعددی در جهان در حال آشکار شدن است. علاوه بر افزایش نابرابری بین کشورها و در داخل، بیش از هر زمان دیگری تلاش‌های ما برای ایجاد قوانین اصلاح‌کننده و انعطاف دهنده به بازارهای کار را مختل می‌کند.

 

رایدر به وزیران کار بریکس پیام داده است: وخامت بیشتر اوضاع در بازارهای کار باتوجه به همزمانی بحران کرونا و بحران ناشی از جنگ‌های اخیر، در طول سال ۲۰۲۲ میلادی، ترویج اشتغال سبز برای رسیدگی به تغییرات آب و هوا و تسریع توسعه پایدار سبز و کم کربن را سخت کرده است.

 

وزرای کار عضو بریکس توافق کردند «حمایت از کارگران در اشکال جدید اشتغال و ارائه خدمات نوین» را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند. همچنین بحث «سرمایه‌گذاری در توسعه مهارت‌های نیروی کار برای آماده‌سازی کارگران آینده در مواجهه با انقلابات جدید صنعتی و دیجیتالی‌سازی تولید» در دستور کار باشد.

 

وزیران کار بریکس همچنین روی بحث تامین اجتماعی باتوجه به گرایش عمومی جهان به پیری جمعیت و بحران تحولات سنی جوامع به بحث و ارائه راهکار و بررسی مشکلات پرداختند.

 

وزرای BRICS در بیانیه نهایی این نشست متعهد شدند که به درک مشترک و عمیق‌تری از مشاغل سبز و توسعه پایدار همسو با محیط زیست برسند. آن‌ها متعهد شدند آن دسته اقداماتی را برای توسعه اشتغال و منابع انسانی اجرایی کنند که توسعه پایدار و بدون آسیب به منابع زمین و محیط زیست را نیز به همراه داشته باشد.

 

این بیانیه همچنین بر روی هماهنگی بیشتر بین وزارتخانه‌ها و حمایت هماهنگ از شرکت‌ها برای افزایش سرمایه‌گذاری در آموزش مهارت‌ها، گسترش برنامه‌های کارآموزی و ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای در کسب و کار تاکید کرده است. تهیه یک پروتکل مشترک و برنامه آموزشی نیروی کار مشترک از جمله پیشنهادات این بیانیه برای آینده است.

ترکیه، مصر و عربستان سعودی در مسیر الحاق به بریکس

بورنیما آناند رئیس انجمن بین‌المللی اعضای بریکس اعلام کرد: ترکیه، مصر و عربستان سعودی در آینده نزدیک به عضویت بریکس درخواهند آمد.

ادامه

ارژانتین, افریقای جنوبی, اقتصادی, اندونزی, برزیل, بریکس, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, عربستان سعودی, مصر, هندوستان