انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از ۶ ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته ... انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, زنان, فلسطین, کودکان

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

رئیس‌جمهوری پرتغال: باید غرامت دوران برده‌داری و استعمار را بپردازیم

«مارسلو ربلو دِ سوسا» رئیس‌جمهوری پرتغال ضمن عذرخواهی به دلیل جنایت‌ها و قتل‌عامی که این کشور در دوران برده‌داری و استعمار مرتکب شده است، گفت باید غرامت این دوران پرداخت شود. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، رئیس‌جمهوری پرتغال دیروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت پرتغال مسئول جنایت‌ها در دوران برده‌داری و استعمار است ... رئیس‌جمهوری پرتغال: باید غرامت دوران برده‌داری و استعمار را بپردازیم

ادامه

آفریقا, آمریکا, آنگولا, اروپا, استعمار, برده‌داری, برزیل, پرتغال, تحلیل, تیمور شرقی, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, موزامبیک, هندوستان

اشاره لاوروف به‌حمایت اتحاد شوروی از تاسیس عربستان در دهه۲۰ میلادی

زیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای به نقش اتحاد شوروی در کمک به تاسیس عربستان در دهه ۲۰ میلادی و نقش ژنرال وقت شوروی در پا گرفتن این پادشاهی جوان اشاره کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این مصاحبه گفت: در زمانی که “کریم حکیمف” ژنرال دوران (اتحاد) شوروی در عربستان فعالیت داشت، ثروت‌های نفتی در این منطقه هنوز کشف نشده بودند. این کشور خیلی فقیر بود. اما (اتحاد) شوروی با دانستن این حقیقت و این که هیچ منفعتی برایش وجود ندارد ضرورت کمک به این پادشاهی جوان و سازماندهی ارسال کمک‌های غذایی و سایر کمک‌های بشردوستانه به این کشور را درک کرد.

 

وزیر امور خارجه روسیه افزود، ژنرال حکیمف همچنین نقش مهمی را در عربستان و برقراری ارتباط با دیگران از جمله اعضای خانواده سلطنتی و مردم عادی ایفا کرد.

 

این اظهارات لاوروف پس از آن ایراد شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پیش از سفر ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه خود به خاورمیانه در مقاله خود که روز شنبه در واشنگتن پست منتشر شد، نوشت، برای واشنگتن ضرورت دارد برای مواجهه با چین و روسیه با عربستان همکاری کند.

 

بایدن همچنین اذعان داشت که بسیاری با تصمیمش برای سفر به عربستان مخالفند اما این را هم تاکید کرد که این کشور در همکاری برای ثبات بیشتر در منطقه و جهان مهم است.

 

انتظار می‌رود رئیس جمهوری آمریکا با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و همچنین سلمان بن عبدالعزیر، پادشاه عربستان دیدار کند.

 

لاوروف و فیصل بن فرحان آل سعود،‌ همتای سعودی‌اش در پی دیدار ۳۱ مه در ریاض سطح همکاری‌ها و ارتباطات بین دو کشور را ستودند.

وانگ یی: کشورهای آسیایی مهره‌ شطرنج قدرت‌های بزرگ نشوند

وزیر امور خارجه چین امروز (دوشنبه) هشدار داد که کشورها باید مراقب باشند تا در منطقه‌ای که خطر تغییر شکل آن توسط عوامل ژئوپلتیک وجود دارد، «مهره‌های شطرنج» قدرت‌های بزرگ نشوند.

ادامه

آ. سه. آن, امریکا, امریکای شمالی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, صلح

کوبا: آمریکا ما را تحریم می‌کند چون نتوانست شورش‌ مردمی برپا کند

وزیر خارجه کوبا در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت واشنگتن بعد از تلاش ناموفق برای برانگیختن شورش مردمی در کوبا در سال ۲۰۲۱، به دنبال بی‌اعتبار کردن پیروزی کوبایی‌ها بر تجاوزات امپریالیستی است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, کوبا

چین: احترام به حاکمیت سوریه ضروری است

نماینده دائم چین در سازمان ملل، بر لزوم احترام به حاکمیت سوریه تاکید کرد و خواستار پایان دادن به مکانیسم ارسال کمک‌های فرامرزی به این کشور شد.

ادامه

امریکا, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

ابوالفضل قدیانی؛ نظام دینی حاکم اصلاح‌ناپذیر است

جمعه‌شب خبر دستگیری برادر عزیز مصطفی تاج‌زاده منتشر شد. نظام استبداد دینی به ریاست علی خامنه‌ای، مستبد امروز ایران و اعوان و انصارش بالاخره نتوانستند انتقادهای مشفقانه و مصلحانه‌ی مصطفی را تحمل کنند.

ادامه

ایران, تحلیل, حقوق بشر, سیاسی