رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

«ویکتور مدودچوگ» (Viktor Medvedchuk) رهبر «جنبش اوکراین دیگر» (OKM) در انتقاد از جنگ اوکراین گفت: آمریکا به دنبال آن است تا کشورهای منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش این جنگ بیفکند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می‌شود ... رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

ادامه

آلمان, آمریکا, امنیتی, اوکراین, بالتیک, تحلیل, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, لهستان

روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری‌های بین ارتش روسیه و اوکراین در مناطق مختلف، صدها نظامی اوکراینی کشته شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف ۹۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. آن‌گونه در بیانیه وزارت ... روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

ادامه

اوکراین, جمهوری چک, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» ... سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

پکن قاطعانه با دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل مخالفت می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در مخالفت با مداخله‌جویی آمریکا در امور روسیه اعلام کرد: با دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل مخالفیم.

 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه موضع مداخله‌جویانه آمریکا در امور روسیه را محکوم و با مسکو ابراز همبستگی کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: چین قاطعانه با دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل مخالفت می‌کند.

 

به دنبال فراخوان مخالفان غرب‌گرای دولت روسیه برای اعتراض به بازداشت و حبس «الکسی ناوالنی» سرکرده اپوزوسیون دولت، هزاران نفر در چند شهر روسیه به برپایی تظاهرات اقدام کردند.

 

معترضان با حضور در خیابان‌های مسکو و چند شهر دیگر روسیه خواستار آزادی «الکسی ناوالنی» شدند.

 

در حالی که وزارت کشور روسیه پیشتر با انتشار بیانیه ای تأکید کرده بود که تجمعات مذکور غیرقانونی هستند؛ اما برخی از تجمع کنندگان به دنبال به خشونت کشاندن آن نیز بودند که پلیس روسیه در صدد متفرق کردن آنها برآمد.

 

این در حالیست که سفارت آمریکا در مسکو به بهانه هشدار پیرامون عدم تردد شهروندان آمریکایی، به ارائه اطلاعاتی درباره زمان و مکان برگزاری تظاهرات ضد دولتی در روسیه پرداخته بود.

 

وزارت خارجه روسیه پیشتر در واکنش به ارائه اطلاعاتی درباره زمان و مکان برگزاری تظاهرات ضد دولتی در این کشور از سوی سفارت آمریکا در مسکو با صدور بیانیه ای اعلام کرد: انتشار چنین داده‌های جامعی، فراتر از نگرانی درباره شهروندان آمریکایی ساکن روسیه است. تمام این‌ها با ارائه دستورالعمل‌های تحریک‌آمیز برای برانگیختن اعتراضات در کشورهایی که حکومتشان دلخواه واشنگتن نیست، مطابقت دارد.

 

گفتنی است که ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است، یکشنبه هفته گذشته در فرودگاه «شرمتیوو» مسکو بازداشت شد.

 

وی از دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات آزادی مشروط، تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه بوده است.

 

براساس اطلاعات رسانه‌های روسیه، ناوالنی ریاست «بنیاد مبارزه با فساد مالی»، بنیاد حمایت از رسانه ها به نام «زمان پنجم سال»، «بنیاد برنامه ریزی و هماهنگی دفاع از حقوق بشر»، «بنیاد تامین حقوق شهروندان» و «سازمان دفاع از حقوق انسانها» را برعهده دارد و برای تامین مالی این مراکز ۵۶۰ میلیون روبل (معادل ۷ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار) پول از مردم ازجمله سرمایه داران جمع آوری کرده است.

 

به گفته سخنگوی کمیته پیگیری قضایی روسیه، ناوالنی ۳۵۶ میلیون روبل را برای تفریح و خوشگذرانی در کشورهای دیگر و استفاده‌های شخصی مصرف کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، ناوالنی ممکن است به پرداخت یک میلیون روبل (حدود ۱۳ هزار دلار) جریمه و ۱۰ سال حبس محکوم شود.

حزب کمونیست فدراسیون روسیه و چین سوسیالیست – بیانیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه

دولت ترامپ در حال شدت بخشیدن به سیاست مقابله با توسعهٔ چین سوسیالیست است.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایدئولوژیک, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دیدگاه, روسیه, سرمایه‌داری, سوریه, سوسیالیسم, سیاسی, شرق آسیا, شمال اروپا, عراق, فقر, کره جنوبی, کره شمالی, کمونیسم, لیبی, مقاله, ویتنام, یوگوسلاوی

آیا توسعه ایراد دارد؟ جغرافیای سیاسی طرح راه ابریشم جدید (یک کمربند، یک راه)

طرح ابتکاری راه ابریشم جدید (راج) یا طرح “یک کمربند، یک راه”، در پی پیشرفت جهان است. چرا این امر برای ایالات متحده و برخی از متحدان غربی‌اش مشکل ساز شده است؟ “کیث لمب” توضیح می‌دهد.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, استعمار, افریقا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, جهان, روسیه, ژاپن, سازمان تجارت جهانی, سرمایه‌داری, سریلانکا, شرق اروپا, عراق, عربستان سعودی, لیبی, مقاله, نئولیبرالیسم

واکسیناسیون یک میلیون نفر در روسیه بدون هیچ خطر جانبی

الکساندر گینزبورگ رئیس مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که از زمان آغار واکسیناسیون سراسری در این کشور علیه ویروس کرونا یک میلیون نفر در مناطق مختلف روسیه واکسینه شده‌اند و تاکنون هیچ خطر جانبی در آنها مشاهده نشده است.

ادامه

ارژانتین, انگلستان, جهان, خبر

روسیه: تشدید “جنگ واکسن‌ها” از سوی کشورهای غربی ناعادلانه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تشدید “جنگ واکسن‌ها” علیه مسکو، سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تشبیه نامناسب مبارزه روسیه با ویروس کرونا به فعالیت گروه تروریستی داعش، را نمونه بارز رقابت ناعادلانه دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اوکراین, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا