بیانیه جوانان حزب النهضه تونس: الغنوشی قصور در انجام مسئولیت را بپذیرد

جوانان جنبش النهضه تونس رهبران حزب خود را به شکست و سهل انگاری در رفع نیازهای مردم این کشور متهم کردند و از رئیس این حزب در جایگاه رئیس پارلمان تونس خواستند منافع ملی را در اولویت قرار دهد.

ادامه

بیانیه, تونس, جهان, شمال افریقا

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری جهان کوبا پیروز خواهد شد!

حزب‌های کمونیست و کارگری، تحریک‌های هماهنگ‌شده و اقدام‌های تضعیف‌کنندهٔ گروه‌های ضدانقلابی در کوبا و خارج از کشور را که با استفاده از دشواری‌های ناشی از تنگ‌تر شدن محاصرهٔ جنایتکارانهٔ آمریکا، و وخیم‌تر شدن این دشواری‌ها در بستر همه‌گیری کووید-۱۹، تلاش می‌کنند تصویری از بی‌ثباتی به‌منظور توجیه مداخلهٔ امپریالیستی علیه کوبا و مردم آن ایجاد کنند، ... بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری جهان کوبا پیروز خواهد شد!

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بیانیه, جهان, خبر, کوبا, همبستگی

بیانیه جمعی دانشجویان در همبستگی و حمایت از کارگران نفت و پتروشیمی

تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان کشور مستقلاً بیانیه‌ای را در حمایت از اعتصاب کارگران صنعت نفت و پتروشیمی امضا نموده‌اند که لیست کامل اسامی امضاکنندگان به‌همراه شماره دانشجویی و محل تحصیل آنان به دست هیئت تحریریه کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور رسیده است.

ادامه

ایران, بیانیه, دانشجویی, کارگری, همبستگی

۴۲ تشکل دانشجویی با انتشار بیانیه‌‌ای خواستار آزادی بی قید و شرط «نرگس محمدی» شده‌اند!

چهل و دو تشکل دانشجویی در بیانیه‌ای مشترک، ضمن درخواست آزادی «نرگس محمدی» و اشاره به وضعیت بیماری او، تاکید کرده‌اند که نرگس محمدی هیچگاه معاند نبوده است و جز احقاق حقوق مظلومان و اقشار ضعیف جامعه نیت دیگری در سر نمی‌پروراند.

 

به گزارش انصاف نیوز در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: چگونه حکم او سنگین‌تر از حکم کسانی است که به خود اجازه‌ی زیر پا نهادن حیات جوانانی را می‌دهند که تنها داعیه‌ی آزادی، عدالت و برابری دارند.

 

نویسندگان بیانیه ادامه داده‌اند: چگونه مجازات نرگس محمدی دردناک‌تر از مجازات کسانیست که اموال و سرمایه‌های جامعه و بیت المال را به تاراج می‌برند و رنج و مصائب مردمانشان را صد چندان می‌کنند.

 

در ادامه با اشاره مدت حکم حبس او «شانزده سالی که نرگس چهل و چهار ساله‌ی بیمار با تنی رنجور را شصت ساله می‌کند» آمده است: اینک مجریان قانون و همینطور دانشجویان که چشمان بیدار جامعه هستند باید امروز نزد وجدان خویش و فردا به تاریخ پاسخگو باشند که آیا این حکم در سایه‌ی عدالت و در پرتوی حقیقت صادر شده است؟ آیا سکوت ما مؤکد و موید این حکم غیر منصفانه نیست؟ در حالی که نرگس محمدی هیچگاه معاند نبوده است و جز احقاق حقوق مظلومان و اقشار ضعیف جامعه نیت دیگری در سر نمی‌پروراند. کسی که جان بر کف در زمینه‌ی حقوق بشر و حقوق زنان و رهایی انسان‌ها از اسارت، فعالیت می‌کند، رؤیایی به جز صلح را در سر نمی‌پروراند و عناد در قاموسش معنایی ندارد.

 

نویسندگان همچنین نوشته‌اند: اینک با استناد به ماده‌ی ۳۸ قانون مجازات اسلامی که جهات مخففه‌ی جرم را بیان می‌کند، ناظر به وضعیت و بیماری نرگس محمدی شایان ذکر است که وجود بیماری و هم چنین وجود انگیزه‌ی شرافتمندانه در ارتکاب جرم باعث تخفیف مجازات می‌شود و دادگاه صادر کننده‌ی حکم باید وضعیت روحی و جسمی متهم را حین صدور حکم در نظر بگیرد و با توجه به شرایط نا مساعد نرگس محمدی این حکم تطابقی با وضعیت ایشان ندارد. هم چنین با استناد به ماده‌ی ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم نباشد، دادگاه بر اساس بیشترین مجازات یکی از ۳ اتهام رأی خواهد داد و این حق از بدیهی‌ترین حقوق متهمان شناخته می‌شود و پایمال نمودن این حق، بی‌اعتنایی به روح قانون و عدالت است.

 

در پایان این بیانیه آمده است: نرگس محمدی در مسیر حق قدم برداشت تا به جامعه و مردمش حیات را بازگرداند که خود شانزده سال از زیستن در این جامعه و در میان این مردم محروم ماند. آرمان‌هایش همچو دانه‌ای در خاک افکارمان نشسته و آن را بارور خواهیم ساخت. هم اینک ما دانشجویان برآنیم در جهت ساختن آینده‌ای متضمن حفظ حرمت و کرامت انسان‌ها کوشش نماییم و خواستار آزادی بی قید وشرط نرگس محمدی باشیم.

 

فهرست تشکل‌های امضا کننده:

۱- مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان ۲- انجمن ایران اسلامی دانشگاه مازندران ۳- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هرمزگان ۴- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۵- انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین ۶- جمعیت اسلامی دانشجویان دانشگاه شهر کرد ۷- انجمن اسلامی آرمان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران ۸- انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه بیرجند ۹- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دامغان ۱۰- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان ۱۱- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز ۱۲- انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه زنجان ۱۳- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد ۱۴- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان ۱۵- انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان ۱۶- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز ۱۷- انجمن دانشجویان ایران اسلامی دانشگاه ارومیه ۱۸- انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۹- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۰- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان ۲۱- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان ۲۲- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک ۲۳- تشکل اسلامی رویش دانشگاه صنعتی اراک ۲۴- انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش دانشگاه فردوسی مشهد ۲۵- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان ۲۶- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ۲۷- مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان ۲۸- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر رفسنجان ۲۹- انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه دانشگاه پلی تکنیک ۳۰-انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۳۱- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان ۳۲- انجمن اسلامی آزاد اندیش دانشکده‌های ارتباطات، حقوق، روانشناسی، مدیریت، اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی ۳۳- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۳۴- انجمن اسلامی دانشجویی مستقل دانشگاه زنجان ۳۵- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر تهران ۳۶- انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز ۳۷- انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ۳۸- تشکل سیاسی اسلامی فردای روشن واحد بروجن ۳۹- جمعیت اسلامی دانشجویانواحد بیرجند ۴۰ – مجمع إسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند ۴۱- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند ۴۲- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

در بیانیه شش روشنفکر دینی: دفاع از فرزند شجاع مرحوم منتظری وظیفه ملی است

شش تن از روشنفکران دینی نسبت به صدور حکم سنگین علیه احمد منتظری فرزند آیت الله منتظری اعتراض کردند. به گزارش سایت ملی مذهبی در  بیانیه ای  که به امضای عبدالعلی بازرگان، محمد برقعی، حسن فرشتیان، محسن کدیور، صدیقه وسمقی، حسن یوسفی اشکوری رسیده است، امضا کنندگان، ضمن اعتراض به تخطی از قانون در حکم صادر ... در بیانیه شش روشنفکر دینی: دفاع از فرزند شجاع مرحوم منتظری وظیفه ملی است

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, سیاسی

حزب تودهٔ ایران بالا گرفتن تشنج بین ایران و عربستان سعودی را به نفع مردم ایران و خلق‌های منطقه نمی‌داند!

در پی اعدام شیخ نمر باقر نمر، روحانی ناراضی شیعه، توسط حکّام عربستان سعودی، روابط سیاسی و دیپلماتیک این کشور با ایران، که در سال‌های اخیر رو به تیرگی نهاده بود، به‌شدّت بحرانی و امکان درگیری‌های خطرناک میان دو کشور تشدید شد. به دنبال اقدام کاملاً حساب‌شده و تحریک‌آمیز حکّام ارتجاعی عربستان سعودی در اعدام ... حزب تودهٔ ایران بالا گرفتن تشنج بین ایران و عربستان سعودی را به نفع مردم ایران و خلق‌های منطقه نمی‌داند!

ادامه

ایران, بیانیه, تشنج زدایی, عربستان سعودی