هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

رادیو فرانسه؛ “نتانیاهو نگران تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه با ایران است”

رادیو بین المللی فرانسه گزارش داد: پس از سفر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران طی هفته گذشته به پاریس و بیاریتز ، انتظار می‌رود جمهوری اسلامی بزودی هیات جدیدی را به فرانسه اعزام کند.

 

این رسانه فرانسوی در مطلبی با عنوان “نتانیاهو نگران تلاش های دیپلماتیک فرانسه با ایران است” نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته(جمعه)با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییل در تماسی تلفنی درمورد مساله ایران گفت وگو کردند.

 

رادیو بین المللی فرانسه افزود: نتانیاهو در این گفت وگوی تلفنی به مکرون گفت که “اسراییل در مقابل حملاتی که می‌شود از خود دفاع و از کاربرد سلاح توسط دشمنانش که بدنبال نابودی اسراییل هستند جلوگیری می کند.

 

این رسانه فرانسوی نوشت: از نگاه نتانیاهو، اکنون زمان مناسبی برای مذاکره(با ایران) نیست.

 

رادیو بین المللی فرانسه ادامه داد: این موضع معمول نتانیاهو در برابر ایران و متحدان این کشور است اما با تلاش های دیپلماتیک فرانسه مخالفت کرده است.

 

“او معتقد است که اکنون زمان مذاکره با ایران نیست” و ادعا می‌کند “تجاوزهای ایران در منطقه شدت می یابد.”

 

رادیو بین المللی فرانسه افزود: ارتش اسراییل روز پنجشنبه اعلام کرد که تهران در حال افزایش تلاش ها برای استقرار خطوط موشکی در لبنان برای مسلح کردن متحد خود، حزب الله است. ارتش اسراییل با افشای نام افراد اصلی مسوول این برنامه، بر کیفیت اطلاعات خود تاکید کرد.

 

یکی از سخنگویان ارتش اسراییل مدعی شده که “ایران، پول و تلاش زیادی را صرف کرده است. اما موفق نخواهد شد.”

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل روز جمعه در گفت وگوی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، از نقش او برای آغاز مجدد مذاکره با ایران انتقاد کرد و خواهان رویکرد سخت تر پاریس در قبال تهران شد.

 

روزنامه «جروزالم پست» نیز در این ارتباط گزارش داد: نتانیاهو به مکرون گفت که “تهوّر ایران روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود و اکنون زمان مناسبی برای گفت‌ وگو با این کشور نیست”.

 

او از مکرون خواست که ایده بازگشت آمریکا و ایران به میز مذاکره را دنبال نکند.

 

تحرکات دیپلماتیک مکرون برای کاهش تنش ایران و آمریکا و دعوت از «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هفته گذشته به نشست اخیر «گروه ۷» در بیاریتز فرانسه، از نظر تحلیلگران و فعالان سیاسی، تلاش آشکار پاریس در مخالفت با سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران تعبیر شده است.

 

نتانیاهو در این تماس تلفنی، نگرانی خود را از این تحرکات اعلام کرده و تحلیلگران معتقدند که این نگرانی، ناشی از جدی بودن پاریس برای ترغیب آمریکا به پذیرش قدرت منطقه ای ایران و فرو کاستن تنش‌ها بین این دو کشور است.

 

از ماه می ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) که ترامپ از برجام خارج شد، منحنی تنش بین ایران و آمریکا دارای حرکتی رو به بالا بوده است.

 

اما در ماهای اخیر، تلاش های میانجیگری افزایش یافته و مکرون در کنار برخی دیگر کشورها و اتحادیه اروپا تلاش می‌کند که زمینه‌ گفت وگو و کاهش تنش بین ایران و آمریکا را مهیا سازد.

 

مقامات ایران بارها اعلام کردند؛ مذاکره با آمریکا منوط به بازگشت ترامپ به برجام است و ظریف، به تازگی در سفر به مالزی اعلام کرد که واشنگتن باید به توافق هسته ای احترام بگذارد و برای مذاکره باید بلیت بازگشت به برجام را خریداری کند.

 

تلاش های فرانسه برای غلبه بر اختلاف ترامپ و روحانی

 

فرانس ۲۴ هم به نقل از خبرگزاری فرانسه از مبداء بیت‌المقدس نوشت: در میان تلاش‌های اروپا برای نجات توافق هسته‌ای، دفتر نخست وزیر اسراییل گفته ” بنیامین نتانیاهو از مکرون خواسته از برقراری روابط نزدیک با ایران جلوگیری کند.”

 

این رسانه فرانسوی تاکید کرد: مکرون رئیس جمهوری فرانسه تلاش های بسیاری را برای غلبه بر اختلاف های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران انجام داده است.

 

به نوشته این رسانه فرانسوی، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه گذشته در کنفرانس خبری مشترک با دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس سران «گروه ۷» در بیاریتز گفت، یک نشست رو در رو بین مخالفان ممکن است در چند هفته آینده برگزار شود.

 

فرانس ۲۴ افزود: از زمانیکه آمریکا به طور یکجانبه از توافق هسته ای برجسته بین ایران و قدرت های جهانی خارج شد و دوباره تحریم ها علیه ایران را اعمال کرد، تنش‌ها بین تهران و واشنگتن افزایش یافته است.

 

به گزارش این رسانه فرانسوی به نقل از دفتر نخست وزیری اسراییل، نتانیاهو در تماس تلفنی با مکرون مدعی شده که ایران در حال افزایش تجاوزهای خود در منطقه است.

 

به نقل از این رسانه فرانسوی، روز پنجشنبه، ارتش اسراییل، ایران را متهم به همکاری با حزب الله لبنان برای استقرار موشک‌هایی با هدایت دقیق کرد که این موشک‌ها می‌توانند باعث تلفات انسانی گسترده در اسراییل شود.
ایرنا

وال استریت ژورنال: درخواست آمریکا از مصر برای مانع‌تراشی در مسیر حرکت «آدریان دریا»

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که نفتکش ایرانی «آدریان دریا – ۱» که در تنگه جبل الطارق آزاد شده قصد دارد محموله نفت خام خود را از طریق کشتی‌های دیگر به سوریه تحویل دهد.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, مصر, یونان

رسانه روس: عربستان وکردهای سوریه (سوریه دموکراتیک) به‌اسرائیل در هدف قراردادن حشد شعبی کمک می‌کنند

یک رسانه روسی تاکید کرده که حملات اخیر اسرائیل به پایگاه‌های حشد شعبی توسط کردهای سوریه(سوریه دموکراتیک) و عربستان سعودی تسهیل شده است.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, عربستان سعودی