کیم جونگ اون در چادر سیل زدگان + فیلم

کیم جونگ اون با حضور در مناطق سیل زده کره شمالی بسته‌های غذایی بین آن‌ها توزیع کرد و ساعاتی را در چادر‌های سیل زدگان سپری کرد.

به گزارش فرارو، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حالی که به مقامات دستور داد هزاران نفر از ساکنان آواره سیل‌زده را به پایتخت بیاورند تا مراقبت‌های بهتری به آن‌ها ارائه شود، گفت: کره شمالی برای بهبودی پس از سیل که مناطق نزدیک مرز این کشور با چین را ویران کرد، به دنبال کمک خارجی نخواهد بود.

کیم گفت که بازسازی خانه‌ها و ایجاد ثبات در مناطق آسیب دیده از سیل حدود دو تا سه ماه طول می‌کشد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که تا آن زمان، دولت کره شمالی قصد دارد حدود ۱۵۴۰۰ نفر – گروهی شامل مادران، کودکان، افراد مسن و سربازان معلول – را در تاسیسات پیونگ یانگ اسکان دهد.

خبرگزاری کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون این اظهارات را در طی یک سفر دو روزه به شهر اویجو در شمال غربی کره شمالی برای دیدار با قربانیان سیل بیان کرد. خبرگزاری کره شمالی از کیم قدردانی کرد و گفت که این دیدار نشان‌دهنده رهبری مقدس و عشق گرم و روحیه نجیب‌بخش او برای ارائه خدمات فداکارانه به مردم است.

گزارش‌های رسانه دولتی حاکی از آن است که باران‌های شدید در اواخر ماه جولای باعث آبگرفتگی ۴۱۰۰ خانه، ۷۴۱۰ هکتار زمین‌های کشاورزی و بسیاری از ساختمان‌های عمومی، ساختمان‌ها، جاده‌ها و راه‌آهن‌ها در شهر سینویجو در شمال غربی و شهر همجوار اویجو شد.

روسیه و چین متحدان سنتی کره شمالی و همچنین گروه‌های کمک‌رسان بین‌المللی، پیشنهاد کمک‌های امدادی ارائه کرده‌اند، اما کره شمالی تمایلی برای دریافت کمک‌های آن‌ها ابراز نکرده است.

رهبر کره شمالی با تشکر از کشور‌های مختلف خارجی و سازمان‌های بین‌المللی به دلیل ارائه کمک‌های بشردوستانه، گفت: آنچه ما در همه عرصه‌ها و فرآیند‌های امور دولتی بهترین می‌دانیم، اعتماد قاطع به مردم و خوداتکایی در رسیدگی به مشکلات است.

کیم در اوایل هفته پس از پیشنهاد کمک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اظهارات مشابهی را انجام داد و قدردانی خود را ابراز کرد، اما گفت که کره شمالی برنامه‌های بازسازی خود را ایجاد کرده است و تنها در صورت نیاز از مسکو درخواست کمک خواهد کرد.

اعلام آمادگی سازمان آزادی‌بخش فلسطین برای شرکت در مذاکرات گروه‌های فلسطینی در چین

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (فتح) برای مشارکت در گفت‌وگوهای گروه‌های فلسطینی که قرار است در چین با هدف پایان دادن به اختلاف و انقسام این گروه‌ها برگزار شود، اعلام آمادگی کرد. به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، جنبش فتح برای مشارکت در گفت‌وگوهای گروه‌های فلسطینی که قرار است در چین با هدف پایان دادن ... اعلام آمادگی سازمان آزادی‌بخش فلسطین برای شرکت در مذاکرات گروه‌های فلسطینی در چین

ادامه

اسراییل, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان آزادی‌یخش فلسطین, شرق آسیا, منافع ملی

کره شمالی ادعای غربی‌ها علیه خود درباره ارسال تسلیحات به روسیه را رد کرد

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی ارسال تسلیحات به روسیه را رد کرد و آن را «بیهوده‌ترین ادعا» از سوی غربی‌ها خواند. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وی گزارش‌ها درباره توافق تسلیحاتی میان کره شمالی و روسیه را «فرضیه‌ای» مبتنی بر داستان‌سرایی خواند. خبرگزاری مرکزی کره نوشت، خواهر رهبر کره شمالی اظهار ... کره شمالی ادعای غربی‌ها علیه خود درباره ارسال تسلیحات به روسیه را رد کرد

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

چین ۵ شرکت دفاعی آمریکا را تحریم کرد

در بحبوحه تشدید تنش‌های دو جانبه، وزارت خارجه چین از تحریم پنج شرکت آمریکایی به دلیل فروش تسلیحات به تایوان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، پکن روز یکشنبه، اعلام کرد که پنج شرکت دفاعی آمریکایی را در واکنش به فروش تسلیحات ایالات متحده به تایوان و اقدام واشنگتن در تحریم شرکت‌ها و شخصیت‌های چینی ... چین ۵ شرکت دفاعی آمریکا را تحریم کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, تایوان, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

دیپلمات چینی: غرب در آسیا و اقیانوسیه درگیری نظامی ایجاد می‌کند

سفیر چین در تایلند می‌گوید که برخی کشورهای غربی برای مهار توسعه پکن، حتی درگیری‌های نظامی در منطقه ایجاد می‌کنند که صلح و ثبات را تهدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری فارس، «هان ژی‌کیانگ» سفیر پکن در تایلند گفت که آمریکا در حال دامن زدن به درگیری‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه با هدف مهار چین ... دیپلمات چینی: غرب در آسیا و اقیانوسیه درگیری نظامی ایجاد می‌کند

ادامه

آسیا, آمریکا, اقتصادی, اقیانوسیه, تایلند, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, غرب, گزارش