ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

کوربین، درصورت شکست در انتخابات هم از رهبری حزب دست نمی‌کشم

به نقل از روزنامه دیلی میل، جرمی کوربین، رهبر ۶۷ ساله حزب کارگر انگلیس اظهار کرد درباره پیروزی در انتخابات زودهنگام ۸ ژوئن جدی است و متعهد به تداوم مبارزه در کمپین انتخاباتی برای کسب پیروزی شد.

 

کوربین در مصاحبه‌ای با پایگاه بازفید، تصریح کرد، صرف نظر از نتیجه انتخابات ماه آینده میلادی او در سمت رهبری حزب کارگر که از سپتامبر ۲۰۱۵ آن را به دست آورد، باقی خواهد ماند.

 

این در حالی است که نظرسنجی‌ها و کارشناسان پیش بینی می‌کنند محافظه کاران انگلیسی تحت رهبری ترزا می، نخست وزیر این کشور در انتخابات سراسری زودهنگام ژوئن پیروزی قاطعی به دست خواهند آورد.

 

با این حال جرمی کوربین سفرهای اخیرش به نقاط مختلف انگلیس به منظور جلب آرای رای دهندگان را برجسته کرد و گفت: من کسی بودم که رهبر این حزب انتخاب شدم و همچنان رهبر این حزب خواهم بود. من درباره پیروزی در انتخابات جدی هستم. من سفرهایم به دیگر نقاط را با جدیت انجام می‌دهم و به وورچستر، لیمینگتون، وارینگتون و کرایدون سفر کردم. من برای این منظور به همه نقاط سراسر کشور خواهم رفت زیرا هدف ما پیروزی در انتخابات است و ما برای پیروزی در این کمپین مبارزه می‌کنیم.

 

این در حالی است که کوربین اخیرا به رای دهندگان انگلیسی اطمینان داد حزبش اگر در انتخابات پیروز شود مالیات را برای افراد با درآمد پایین و متوسط افزایش نخواهد داد.

 

رهبر حزب کارگر بریتانیا در جلسه مبارزات انتخاباتی که در شهر منچستر برگزار می‌شود با اشاره به برخی از اقدامات صاحبان قدرت و ثروت در انگلیس اعلام کرد برخی از ثروتمندان در تلاش برای ربودن برگزیت هستند.

 

وی در رابطه با رویکرد خود در خصوص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و نگاهش به مساله برگزیت تصریح کرد که وظیفه او محافظت از منافع بریتانیا است.

 

کوربین همچنین تاکید کرد در صورت پیروزی در انتخابات در قبال فرار مالیاتی متقلبان و بانکداران حریص مواضع سختی اتخاذ خواهد کرد.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: چهار هفته باقی مانده است که ما نشان دهیم که چه نوع کشوری هستیم.

 

جرمی کوربین با تکرار مواضع خود در خصوص اقتصاد بریتانیا اعلام کرد: دولت کارگر در مقابل تقلب در اقتصاد، فرارهای مالیاتی و کسانی که به استثمار کارگران و مصرف کنندگان می‌پردازند خواهد ایستاد.

 

وی تاکید کرد: حزب کارگر قطعاً خود به کناری نخواهد ایستاد و نظاره‌گر این امر که ثروتمندان و برخی رسانه‌ها به تعیین شرایط برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بپردازند، نخواهد بود.

 

رهبر حزب کارگر عنوان کرد برگزیت زمانی خوب است که از آینده و صنایع بریتانیا محافظت کند و حقوق بشر در آن تامین شود.

ایلنا، ایسنا

در کشور آلمان عدالت و تساوی دستمزد در مورد زنان اجرا نمی‌شود!

پژوهش‌های انجام شده از طرف سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، نشان می‌دهد که سطح دستمزد زنان نسبت به همسرشان پایین تر است و برای بخشی از کار و زحمت آنان دستمزدی پرداخت نمی‌شود.   در کشور آلمان درصد زیادی از زنان شاغل هستند، ولی این زحمتکشان تا دستیابی به پرداخت دستمزد مساوی در برابر کار ... در کشور آلمان عدالت و تساوی دستمزد در مورد زنان اجرا نمی‌شود!

ادامه

المان, زنان, کارگری, گزارش

امانوئل ماکرون جوان‌ترین رئیس جمهوری تاریخ فرانسه شد

امانوئل ماکرونِ ٣٩ ساله در مقابل مارین لوپن به ریاست جمهوری فرانسه رسید. او هشتمین رئیس جمهوری فرانسه در نظام “جمهوری پنجم” است که از سال ١٩۵٨ توسط ژنرال دوگل تأسیس شد. تمامی نظرسنجی‌ها پیروزی امانوئل ماکرون را پیش‌بینی کرده بودند. به نظر می‌رسد که بخش قابل توجهی از فرانسویان با بی‌میلی و فقط برای ... امانوئل ماکرون جوان‌ترین رئیس جمهوری تاریخ فرانسه شد

ادامه

جهان, خبر, فرانسه

انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه: موفقیت درخشان کارزار حزب کمونیست

رأی ملانشون، دستاوردی که آن را بارآور باید کرد!   ژان لوک ملانشون، کاندیدای “چپ”، با کارزارِ هوشمندانهٔ حزب کمونیست فرانسه در حمایت از او، ۱۹٫۵۸‌ درصد آرا (یعنی بیش از ۷ میلیون رأی) را در مرحلهٔ نخستِ انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه به‌دست آورد. این میزان رأی به “چپِ” خواستارِ تغییرهای اجتماعی در فرانسه، در دهه‌های ... انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه: موفقیت درخشان کارزار حزب کمونیست

ادامه

جهان, فرانسه, مقاله

وعده اپوزیسیون انگلیس درباره توقف فروش سلاح به رژیم‌های سرکوبگر

حزب کارگر انگلیس وعده داده است تا در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی آتی، فروش تسلیحات به رژیم‌های سرکوبگر را متوقف کند.   به نوشته روزنامه ایندیپندنت، یکی از مقام‌های حزب کارگر انگلیس اعلام کرده به دنبال تدابیر جدیدی است تا اطمینان حاصل شود تسلیحات و فناوری نظامی ساخت انگلیس در دست رژیم‌های سرکوبگر در ... وعده اپوزیسیون انگلیس درباره توقف فروش سلاح به رژیم‌های سرکوبگر

ادامه

انگلستان, جهان, خبر