اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

کوبا «ماجراجویی کودتایی امپریالیسم و الیگارشی» را محکوم کرد

وزارت امور خارجه کوبا با انتشار بیانیه‎‌ای به تحولات اخیر در کشور بولیوی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور واکنش نشان داد.

 

وزارت خارجه کوبا با انتشار بیاینه‌ای به تحولات اخیر در بولیوی واکنش نشان داد و از انتخاب دوباره «اوو مورالس» به عنوان رئیس جمهوری بولیوی استقبال کرد.

 

در بیانیه وزارت خارجه کوبا با «تاریخی» توصیف کردن پیروزی مجدد مورالس در برابر آن چه که «مانورهای داخلی و منطقه‌ای، امپریالیسم و یک جنگ شدید رسانه‌ای» عنوان شده، همچنین تاکید شده که مورالس در «انتخاباتی با مشارکت گسترده مردمی» به پیروزی رسیده است.

 

وزارت خارجه کوبا در بیانیه خود «بخش های مخالف دولت بولیوی» را متهم کرده که «با حمایت و رهبری آمریکا و الیگارشی منطقه ای، با بی اعتنایی به نهادهای انتخاباتی و شرکت عمومی در انتخابات، کودتایی را به جریان انداخته اند تا از این طریق نتیجه انتخاب ملت بولیوی را نادیده بگیرند.»

 

به گفته وزارت خارجه کوبا «استراتژی کودتایی مخالفان منجر به ایجاد خشونت، کشته و زخمی شدن صدها نفر و بیانات نژادپرستانه به مردم اصیل این کشور شده است.»

 

وزارت خارجه کوبا در بیانیه خود همچنین به اظهارات «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور این کشور استناد و به نقل از او گفته است: کودتایی علیه رئیس جمهور قانونی بولیوی در حال انجام است و مخالفان با عدم پذیرش شکست خود در پای صندوق های رای، به سمت خشونت و زور و مخالفت با قانون اساسی حرکت می کنند.

 

کوبا در واکنش خود همچنین، «کودتا علیه رئیس جمهور قانونی بولیوی را محکوم» کرده و از همه گروه‌ها خواسته است تا «این مانور خطرناک را که تهدیدی برای ثبات بولیوی و کل منطقه است، متوقف کنند.»

 

در این بیانیه همچنین کوبا از درخواست رئیس جمهور بولیوی برای دعوت از گروه‌های سیاسی جهت «برگزاری یک میزگرد با هدف صلح در بولیوی» حمایت کرده و برگزار کنندگان اعتراض‌های خشونت آمیز را به «تفکری ژرف» دعوت نموده و از مردم خواسته است تا «برای دفاع از دموکراسی» بسیج شوند.

 

در پایان این بیانیه وزارت خارجه کوبا اعلام کرد: ما حمایت قاطع دولت و مردم کوبا از برادر، اوو مورالس آیما، رئیس جمهور قانونی و منتخب بولیوی و روند تغییراتی که به نفع اکثریت باشد و نشان از موفقیت های غیر قابل انکار در رشد اقتصاد و پیشرفت های عظیم و دستاوردهای اجتماعی به ویژه برای مردمان بومی داشته باشد را اعلام می‌داریم.

 

کوبا علاوه بر این از جامعه بین‌المللی خواسته است تا «همراه با صلح، قانون و مقررات بین المللی» بدنبال «اعلام منطقه آمریکای لاتین و کارائیب به عنوان منطقه صلح» باشند و «ماجراجویی کودتایی امپریالیسم و الیگارشی» را محکوم کنند.
اعتمادآنلاین

تاکید رئیس جمهور کوبا بر احترام به حاکمیت سوریه و عدم دخالت خارجی در امور آن کشور

شرکت کنندگان در کنفرانس همبستگی در هاوانا ضمن محکومیت دخالت خارجی در امور خود بر همبستگی خود با سوریه تاکید کردند و خواستار توقف دخالت های امپریالیستی در امور سوریه و احترام حاکمیت و وحدت اراضی آن شدند.   در بیانیه پایان این کنفرانس لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و همپستگی با ونزوئلا و نکولاس ... تاکید رئیس جمهور کوبا بر احترام به حاکمیت سوریه و عدم دخالت خارجی در امور آن کشور

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خاورمیانه, سوریه, فلسطین, کوبا

بحران رانت‌خواری سرمایه‌داری در ونزوئلا گفت‌وگو با «اُسکار فیگوئرا»، دبیرکل حزب کمونیست ونزوئلا

دبیرکل حزب کمونیست ونزوئلا “اتحادِ گرایش‌های متنوع” در جنبش “چاویستا”- جنبش مردمی طرفدار سیاست‌های رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا هوگو چاوز- را خواستار است.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, دیدگاه, ونزوئلا