کوبا ترور سید حسن نصرالله را محکوم کرد

رئیس‌جمهور کوبا ترور دبیرکل حزب‌الله را محکوم کرد و درباره عواقب این اقدام تروریستی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا نوشت: ما ترور ناجوانمردانهٔ حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله را در نتیجهٔ حملهٔ اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی در حومهٔ جنوبی بیروت که باعث تخریب و مرگ غیرنظامیان بی‌گناه شد، محکوم می‌کنیم.

در حمله تروریستی عصر جمعه اسرایل به ضاحیه جنوبی بیروت، حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و شمار دیگری از شهروندان لبنانی به شهادت رسیدند.

رئیس‌جمهور کوبا در ادامه هشدار داد «این اقدام صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی را به‌طور جدی تهدید می‌کند که مسئولیت کامل آن با همدستی آمریکا بر عهدهٔ اسرائیل است».

پیش از این وزارت خارجه روسیه اقدام تروریستی اسرائیل را به‌شدت محکوم کرده بود.

حزب‌الله لبنان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تایید کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

ارتش اسرائیل عصر روز جمعه منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت.

حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت همچنین در طول شب گذشته ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر هدف قرار گرفت.

لاوروف: خاورمیانه در آستانه یک جنگ تمام عیار/ انتخاب جنگ یا صلح با آمریکاست

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه جمعه شب حمله اسرائیل لبنان را محکوم کرد و گفت که خاورمیانه در آستانه یک جنگ تمام عیار قرار دارد. به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف شامگاه جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: مسیر جنگی که تل‌آویو انتخاب کرده است، امنیت منطقه مرزی لبنان و اسرائیل را تضمین ... لاوروف: خاورمیانه در آستانه یک جنگ تمام عیار/ انتخاب جنگ یا صلح با آمریکاست

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خلیج فارس, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, لبنان

سخنگوی ارتش یمن: ۳ ناوشکن آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در راهپیمایی حمایت از غزه و لبنان که به طور هم‌زمان در چند شهر یمن برگزار شد، اعلام کرد طی یک عملیات نظامی گسترده در دریای سرخ، ۳ ناوشکن آمریکایی را هدف قرار داده‌اند. به گزارش ایسنا، یحیی سریع امروز جمعه اعلام کرد، در جریان عملیات نظامی کیفی، ۳ ناوشکن جنگی ... سخنگوی ارتش یمن: ۳ ناوشکن آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, یمن

اسلوونی: کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزیر خارجه اسلوونی بامداد پنجشنبه ضمن تاکید بر لزوم برقراری آتش‌بس در نوار غزه، از دولت‌های دیگر خواست که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «تانیا فایون» وزیر امور خارجه اسلوونی بامداد پنجشنبه گفت: «قبل از هر چیز، ما به آتش‌بس در غزه و پایان‌دادن به خشونت ... اسلوونی: کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

ادامه

اسلوونی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین

وزیر خارجه چین: تحریف حقوق بشر توسط آمریکا و استانداردهای دوگانه بر جهانیان آشکار شد

وانگ یی، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و وزیر خارجه چین هنگام دیدار با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و وزرای خارجه چند کشور در نیویورک گفت: روز سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر، در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، تعداد کمی از کشورها مانند ایالات متحده از مسائل مربوط به ... وزیر خارجه چین: تحریف حقوق بشر توسط آمریکا و استانداردهای دوگانه بر جهانیان آشکار شد

ادامه

آمریکا, بیانیه, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سوئیس, شرق آسیا, فلسطین