وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

کوبا تحریم‌های جدید آمریکا را محکوم کرد

«میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهوری کوبا، تحریم‌های جدید آمریکا علیه هشت مقام کوبایی را که در چارچوب سیاست خصمانه واشنگتن علیه هاوانا اعمال شده، محکوم کرد.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمایی شبکه تلویزیونی تله سور، «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهوری کوبا در صفحه توییترش نوشت: وقتی شرایطی برای اعمال فشار بیشتر وجود ندارد، مجازات‌ها با نام و نام خانوادگی همراه می‌شود. اگر چه آن‌ها هرگز از انجام آن (تحریم) علیه کل مردم کوبا دست برنداشته اند. مشکل، عزت کوبا است.

 

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه محدودیت‌هایی را در صدور ویزا برای هشت مقام کوبایی اعمال کرد.

 

بلینکن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده در پاسخ به تلاش‌های دولت کوبا برای سلب آزادی و حقوق کوبایی‌ها از طریق ادامه ارعاب، حبس ناعادلانه و احکام شدید، اقداماتی را برای اعمال محدودیت‌های ویزا انجام داد.

 

وزیر خارجه آمریکا نام این مقامات را مشخص نکرد، اما گفت که همه این مقامات و مسئولان با بازداشت، صدور حکم و زندانی شدن معترضان کوبایی مرتبط هستند. وی همچنین مدعی شد که تقریباً ۶۰۰ معترض در کوبا پس از اعتراضات ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) همچنان در زندان به سر می‌برند.

 

آیزنهاور در سال ۱۹۶۰ نخستین تحریم اقتصادی علیه کوبا را به اجرا گذاشت و واردات شکر از این جزیره را محدود کرد. به این ترتیب روند غم انگیز و ظالمانه فشار اقتصادی به مردم کوبا آغاز شد. در سال ۱۹۸۲ کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم آمریکا قرار گرفت. با این حال از سال ۲۰۱۴ زمزمه‌های روابط دو کشور آغاز شد. در نتیجه در همان سال در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما و با ایجاد تغییرات در سیاست خارجی آمریکا، پس از نیم قرن تحریم و محاصره کامل اقتصادی کوبا، روابط دو کشور از سر گرفته شد. این تصمیم واکنش‌های بسیاری در سطح بین الملل به همراه داشت که نشان دهنده شکست محاصره آمریکا بر کوبا بود.

 

اما این توافق دوامی نداشت و با روی کار آمدن دونالد ترامپ جمهوری‌خواه این توافق به صورت یکجانبه از سوی آمریکا لغو شد.

 

نکته حائز اهمیت اینکه حتی ورود جو بایدن به کاخ سفید، سیاست‌های واشنگتن در دوره باراک اوباما در قبال کوبا را احیا نکرد. کاهش تنش میان دولت‌های دو کشور هر چند بخشی از وعده‌های انتخاباتی بایدن بود اما آنچه در عمل دیدیم اینکه بایدن نسبت به انجام وعده‌های خود اقدامی انجام نداده است. گواه روشن این امر، انتشار خبرها از تحریم‌های جدید کاخ سفید علیه هاوانا است. به این ترتیب ادعای بیراهی نیست اگر خصومت با کوبا را از میراث ارزشمند دونالد ترامپ بدانیم که تمایل جو بایدن بر صیانت تمام قد از آن استوار است.

شی‌ جین‌پینگ: جهان از نقش مهم چین در حل مسائل جهانی آگاه شده است

رئیس جمهور چین در سخنرانی سالانه خود گفت که مقامات کشور‌های جهان از اهمیت حضور و نقش چین در حل مسائل جهانی آگاهی پیدا کرده‌اند.

ادامه

آ. سه. آن, امریکا, تایوان, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, کامبوج, لائوس, هنگ کنگ

هشدار لاوروف درباره خطر بروز جنگ در اروپا در نتیجه کشاندن اوکراین به ناتو

وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه مسکو راهی برای پاسخ‌گویی به “تحریم‌های بی‌سابقه” هم پیدا می‌کند، گفت: مقامات مسکو بعید نمی‌دانند درخواست‌های روسیه درباره عدم گسترش ناتو به سمت شرق از سوی غربی‌ها نادیده گرفته خواهد شد.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ناتو

پیروزی «گابریل بوریچ» کابوس جدید تل‌آویو در آمریکای جنوبی

روزنامه رأی الیوم، در تحلیلی رئیس‌جمهور جوان و جدید شیلی را که از حامیان سرسخت فلسطین و تحریم اسرائیل است، به هوگو چاوز تشبیه کرد و از نگرانی شدید تل‌آویو از پیامدهای انتخاب او خبر داد.

ادامه

اسراییل, امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, خاورمیانه, شیلی, صهیونیسم, فلسطین, کوبا, مقاله, نیکاراگوئه, ونزوئلا

چند طرح ضد ایرانی با امضای بایدن به قانون تبدیل شد

بررسی لایحه بودجه آمریکا توسط خبرنگار فارس نشان می‌دهد رئیس‌جمهور این کشور چند طرح ضد ایرانی را امضا و آن را به قانون تبدیل کرده است.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, اسراییل, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق, لبنان, مذاکرات اتمی