تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

کوبا؛ تحریم‌های آمریکا مانع از تولید واکسن‌های بومی کرونا می‌شود

وزیر امور خارجه کوبا ضمن محکوم کردن تحریم‌های آمریکا، اینگونه اقدامات را مانعی در مسیر تولید واکسن‌های بومی این کشور علیه کووید-۱۹ دانست و افزود: محدودیت‌های اعمال شده توسط واشنگتن، تامین تجهیزات لازم به منظور مقابله با همه‌گیری کرونا را به تاخیر می‌اندازد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری پرنسا لاتینا، برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا در صفحه توییترش نوشت: تحریم‌های ایالات متحده علیه کوبا، تولید واکسن‌های بومی علیه بیماری کووید-۱۹ را با مانع مواجه کرده است.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا تصریح کرد، محدودیت‌های تجاری و مالی علیه شرکت‌های کوبایی و اشخاص ثالث، تامین تجهیزات لازم به منظور مقابله با همه‌گیری را به تاخیر می‌اندازد.

 

«گروه تجاری صنایع بیوتکنولوژی و دارویی کوبا» اخیرا سیاست واشنگتن در ممانعت از دستیابی به منابع در راستای تامین و تضمین دارو از سوی نظام بهداشت کوبا را محکوم کرد. این انجمن، افزایش هزینه‌های مواد اولیه برای تولید واکسن را از جمله این موانع دانست.

 

این نهاد پزشکی همچنین تصریح کرد: تامین کنندگان عادی دارو نیز از ترس تاثیر سیاست وحشیانه تحریم علیه شرکت‌های خود، از تهیه داروها خودداری می‌کنند.

 

بر اساس گزارش دولت کوبا، در بازه زمانی آوریل ۲۰۱۹ (فروردین- اردیبهشت ۹۸) تا مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸- فروردین ۹۹) میزان خسارت‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا بر بخش استراتژیک پزشکی کوبا، ۱۶۱ میلیون دلار برآورد شده است.

 

در این گزارش آمده است، تحریم‌های واشنگتن سبب شده تا این صنعت هر ساله در حوزه تحقیقات، ساخت، تجاری سازی محصولات خود و همچنین تبادل علمی با مشکلات بیشتری مواجه شود.

 

با این وجود کوبا در حال حاضر پنج نوع واکسن علیه ویروس کووید-۱۹ در دست تولید دارد که از این تعداد، دو مورد آن (ابدالا و سوبرانا ۰۲) در مرحله سوم آزمایش‌های بالینی قرار دارند.

 

در صورت تایید واکسن‌های کوبا توسط نهادهای نظارتی، کوبا نخستین کشور آمریکای لاتین و کارائیب خواهد بود که به واکسن بومی دست یافته است.

 

به گفته مقام‌های کوبایی، ۷۰ درصد جمعیت این جزیره تا اواسط سال جاری میلادی (۲۰۲۱) با واکسن‌های تولید داخل ایمن سازی خواهند شد.

 

میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا به تازگی اعلام کرد: سیاست ظالمانه آمریکا اگر در بیش از شش دهه گذشته، خانواده های کوبایی را با کمبودها مواجه کرده، در یکسال اخیر و در دوران بیماری همه‌گیر کرونا، این تحریم‌ها تقریبا خفه‌کننده بوده است.

وعده واردات واکسن کرونا، شعار تبلیغاتی نامزدهای چپ و راست در انتخابات پرو

تقویم انتخابات ریاست جمهوری پرو در حالی به دور دوم نزدیک می‌شود که توافق با شرکت تولیدی واکسن اسپوتنیک وی روسیه، به وعده مشترک دو جناح راست و چپ این کشور در نخستین مناظره تبدیل شد.

ادامه

امریکای لاتین, پرو, جهان, روسیه, گزارش

در اعتراضات مردمی برعلیه افزایش مالیات‌ها در کلمبیا ۱۸۰ تن از معترضان دستگیر و ۲۰۰ پلس زخمی شدند

در پی درگیری نیروهای امنیتی کلمبیا با معترضین به افزایش مالیات در این کشور، دستکم ۱۸۰ تن از معترضین بازداشت شده و اموال دولتی مورد حمله آنها نیز به شدت آسیب دیده‌اند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, خبر, کلمبیا