افتخار دیگر برای ورشکار ایرانی؛ طارمی در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا

ستاره ایرانی پورتو افتخار جدیدی را به نام خود ثبت کرد و در تیم منتخب مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. به گزارش ایرنا و به نقل از سایت هواسکورد مهدی طارمی ستاره ایرانی باشگاه پورتو بعد از درخشش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در تیم منتخب این مرحله در کنار کیلیان امباپه ... افتخار دیگر برای ورشکار ایرانی؛ طارمی در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا

ادامه

اروپا, ایران, پرتغال, جهان, خبر, ورزشی

اتفاقی ماندگار برای مهاجم تیم ملی ایران/ طارمی بالاتر از «مسی»

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با درخشش در تیم پورتو عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کرد و بالاتر از لیونل مسی ایستاد.   به گزارش خبرگزاری مهر، هفته پنجم رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی برگزار شد که مهدی طارمی به همراه تیم پورتو شب فراموش نشدنی داشتند ... اتفاقی ماندگار برای مهاجم تیم ملی ایران/ طارمی بالاتر از «مسی»

ادامه

اروپا, انگلستان, ایران, بلژیک, جهان, خبر, ورزشی

کسب ۸ مدال طلا، نقره و برنز/تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان آسیا شد

رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا عصر امروز پس از دو روز پیکار مدعیان اوزان هشتگانه به پایان رسید و شاگردان محمد طلایی توانستند با کسب سه مدال طلا، یک نقره و چهار برنز بر سکوی قهرمانی بایستند.

 

این قهرمانی در حالی بدست آمد که تیم ملی کشتی آزاد ایران ظهر امروز و پیش از پایان مسابقات به دلیل حضور سه نماینده در فینال و یک نماینده در رده بندی و امتیازات روز گذشته به عنوان قهرمان زودهنگام معرفی شد.

 

نتایج انفرادی ملی پوشان کشورمان به شرح زیر است:

 

در وزن ۵٧ کیلوگرم رضا اطری در دور اول با نتیجه ۸  بر ۶  محمود جان شاوتاکوف از ازبکستان را شکست داد وی در دور بعد مقابل یوکی تاکاهاشی از ژاپن با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، اطری به گروه بازنده ها رفت. وی ابتدا در این گروه نویسون پینای از تایلند را با نتیجه ۶ بر صفر و ضربه فنی شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد وی در این دیدار نیز با نتیجه ۵ بر ۴ مقابل کیم سانگ گون از کره جنوبی به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

 

در وزن ۶۱ کیلوگرم بهنام احسان پور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر جی هون یون از کره جنوبی را شکست داد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل دولت نیازبیکوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۴ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. احسان پور در دیدار پایانی به مصاف هان سانگ کیم از کره شمالی رفت و با نتیجه ۸ بر ۶ از سد این کشتی گیر گذشت تا صاحب مدال طلای این وزن شود.

 

در وزن ۶۵ کیلوگرم میثم نصیری در دور اول با نتیجه ۸ بر ۵ میرژان آشیروف از قزاقستان را شکست داد وی در دور بعد مقابل باجرانگ از هند با نتیجه ۷ بر ۵ شکست خورد اما با حضور این کشتی گیر هندی در دیدار فینال، نصیری برای ادامه کار به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل سیروجدین حسن اف از ازبکستان با نتیجه ۸ بر ۳به پیروزی رسید و به دیدار رده بندی راه یافت. نصیری در این دیدار مقابل کوک گوانگ کیم از کره شمالی با نتیجه ۷ بر ۲ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

 

در وزن ۷۰ کیلوگرم حامد رشیدی در دور نخست مقابل ین لو از چین با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید وی در دور بعد مقابل اختیار نورزاف دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از ازبکستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۹ بر ۸ شکست خورد. وی با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل گون وو لی از کره جنوبی با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید  و به دیدار رده بندی راه یافت. رشیدی در این دیدار غلام جان شاریپوف از تاجیکستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

 

در وزن ٧۴ کیلوگرم بهمن تیموری در دور اول با نتیجه ۵ بر ۵ مقابل مسلم اولایف از قرقیزستان شکست خورد اما با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، تیموری راهی گروه بازنده ها شد. وی در این گروه بیونگ مین گانگ از کره جنوبی را با نتیجه ۱۲ بر ۲ شکست داد و به دیدار رده بندی رفت. تیموری برای کسب مدال برنز به مصاف سوباسا آسایی از ژاپن رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد این کشتی گیر گذشت.

 

در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر نایریسیگا از چین را شکست داد. وی در دور بعد مقابل گوانگ اوک کیم از کره جنوبی با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزری رسید. کریمی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی مقابل اونوربات پوریجاو دارنده مدال نقره جهان از مغولستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را با نتیجه ۱۲ بر یک شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

 

در وزن ٩٧ کیلوگرم حسین شهبازی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مینوون سه او از کره جنوبی را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، شهبازی در این مرحله نااویا آکاگوما از ژاپن را با نتیجه ۶ بر ۲ شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۶ بر ۴ مقابل ماگومد ابراگیم اف دارنده مدال برنز المپیک برزیل از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

 

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یداله محبی در کشتی نخست مقابل های شانگ از چین با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی سید وی در دور دوم مقابل زولبو ناتساگسورن از مغولستان با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محبی در این مرحله مقابل کانگ جین نام از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر ۸ و ضربه فنی به پیروزی رسید و فینالیست شد. وی در دیدار پایانی مقابل سومیت از هند با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

 

بدین ترتیب تیم آماده و جوان محمد طلایی در پایان توسط بهنام احسان پور، علیرضا کریمی و یداله محبی در اوزان ۶۱، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا و رضا اطری، میثم نصیری، حامد رشیدی، بهمن تیموری و حسین شهبازی در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و با کسب ۷۱ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. پس از تیم ایران تیم های ژاپن و ازبکستان به ترتیب با ۵۵ و ۴۹ امتیاز دوم و سوم شدند.
بر این اساس رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- یوکی تاکاهاشی (ژاپن) ۲- زانابازار زاندانبود (مغولستان) ۳- رضا اطری (ایران) و نورسلیم سانایف (آرتاس سانا) (قزاقستان)
۶۱ کیلوگرم: ۱- بهنام احسان پور (ایران) ۲- هان سونگ کیم (کره شمالی) ۳- دولت نیازبیکوف (قزاقستان) و ری هیگوچی (ژاپن)
۶۵ کیلوگرم: ۱- باجرانگ باجرانگ (هند) ۲- لی سئونگ چول (کره جنوبی) ۳- ماساکازو کامویی (ژاپن) و میثم نصیری (ایران)
۷۰ کیلوگرم: ۱- آکژورک تاناتاروف (قزاقستان) ۲- اختیار نوروزاف (ازبکستان) ۳- موموجیرو ناکامورا (ژاپن) و حامد رشیدی (ایران)
۷۴ کیلوگرم: ۱- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) ۲- مسلم اولایف (قرقیزستان) ۳- چونگ یائو ژنگ (چین) و بهمن تیموری (ایران)
۸۶ کیلوگرم: ۱- علیرضا کریمی (ایران) ۲- عظمت دولت بیکوف (قزاقستان) ۳- امیدجان ایسمان اف (ازبکستان) و یونوربات پوریجاو (مغولستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- ماگومد ابراگیم اف (ازبکستان) ۲- حسین شهبازی (ایران) ۳- مین وون سئو (کره جنوبی) و ماگومد موسایف (قرقیزستان)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- یداله محبی (ایران) ۲- سومیت سومیت (هند) ۳- تایکی یاماموتو (ژاپن) و زولبو ناتساگسورن (مغولستان)

رده بندی تیمی:
۱- ایران ۷۱ امتیاز ۲- ژاپن ۵۵ امتیاز ۳- ازبکستان ۴۹ امتیاز ۴- قزاقستان ۴۷ امتیاز ۵- کره جنوبی ۴۶ امتیاز ۶- مغولستان ۴۰ امتیاز ۷- قرقیزستان ۳۴ امتیاز ۸- هند ۳۳ امتیاز

مهر

دستفروشی رزمی کار قهرمان گناوه‌ای و دارند چندین عنوان جهانی

سید باقر موسوی’ ورزشکار قهرمان رزمی کار از شهرستان گناوه به دلیل بیکاری و تامین مایحتاج زندگی خود به دستفروشی در بازار این بندر روی آورده است.     این رزمی کار با کارنامه درخشان خود در رقابت‌های جهانی افتخارات متعددی نصیب کشور کرده و بتازگی نیز در رقابت‌های حرفه‌ای موی تای در کشور تایلند ... دستفروشی رزمی کار قهرمان گناوه‌ای و دارند چندین عنوان جهانی

ادامه

اجتماعی, ایران, خبر, ورزشی

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ملی‌پوشان چین

تیم ملی فوتبال ایران با برتری ۱ بر صفر مقابل تیم ملی چین در تهران، صدرنشینی خود در جدول گروه مقدماتی جام جهانی را با ۱۷ امتیاز تثبیت کرد.   تیم ملی فوتبال ایران امروز (سه شنبه) در هفته هفتم از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در گروه نخست آسیا از چین پذیرایی کرد و ... پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ملی‌پوشان چین

ادامه

ایران, خبر, ورزشی

برتری یک‌ گله ایران مقابل قطر در جشنواره از دست‌دادن فرصت‌ها

تیم ملی ایران در ششمین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره آسیا و در دیداری از گروه A این رقابت‌ها از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (پنجشنبه) در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه قطر به مصاف تیم ملی این کشور رفت که در پایان این دیدار با تک‌گل مهدی طارمی به برتری ... برتری یک‌ گله ایران مقابل قطر در جشنواره از دست‌دادن فرصت‌ها

ادامه

ایران, خبر, ورزشی

جام‌جهانی کشتی آزاد کرمانشاه؛ قهرمانی ‌ایران باشکست تیم‌ خسته‌ی امریکا

تیم‌ ملی کشتی آزاد کشورمان دریک بازی دشوار و نزدیک تیم‌ خسته‌ی امریکا را شکست داد و به مقام قهرمانی جام جهانی کرمانشاه دست پیدا کرد.   تیم‌ملی کشتی آزاد کشورمان با نتیجه ۵ بر ۳ از سد تیم خسته کشتی امریکا عبور کرد.   تیم‌ ملی کشتی آزاد امریکا که در گروه بسیار سختی ... جام‌جهانی کشتی آزاد کرمانشاه؛ قهرمانی ‌ایران باشکست تیم‌ خسته‌ی امریکا

ادامه

ایران, خبر, ورزشی