سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

کرملین: پوتین و ترامپ برای همکاری در حل مسائل بین‌المللی توافق کردند

کاخ کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا در مذاکره تلفنی شامگاه شنبه خود برای همکاری دو کشور در عرصه بین المللی با هدف حل مسائل مختلف توافق کردند.

 
به گزارش ایرنا، پس از تبریک پوتین به ترامپ برای آغاز مسئولیت ریاست جمهوری آمریکا، دو طرف بر لزوم هم افزایی برای تثبیت روند همکاری های دو جانبه بر اساس روابط برابر و سودمند تاکید کردند.

 
بنا به اعلام کرملین، پوتین و ترامپ همچنین به صورت مشروح در مورد مسائل بین المللی از جمله مبارزه با تروریسم، اوضاع خاورمیانه، مناقشه اعراب و رژیم صهیونیستی، مسائل مربوط به ثبات راهبردی، جلوگیری از گسترش جنگ افزارهای کشتار جمعی، فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران و وضعیت شبه جزیره کره گفت وگو کردند.

 
مسائل مربوط به اوضاع اوکراین نیز از دیگر محورهای مذاکره تلفنی پوتین و ترامپ اعلام شده است و دو طرف توافق کردند در مورد همه این مسائل مشارکت و همکاری کنند.

 
بنا به اعلام کاخ کرملین، رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا همچنین تروریسم بین المللی را یک تهدید معرفی کردند و تشریک مساعی بین المللی برای مبارزه با آن را یک اولویت خواندند.

 
پوتین و ترامپ همچنین خواستار هماهنگی واقعی اقدام های دو کشور برای سرکوبی داعش و دیگر گروههای تروریستی فعال در سوریه تا نابودی کامل آنها شدند.

 
در گفت وگوی تلفنی سران روسیه و آمریکا همچنین بر اهمیت احیای روابط اقتصادی و بازرگانی سودمند میان محافل تجاری دو کشور تاکید شد تا روند توسعه روابط دوجانبه تسریع شود.

 
پوتین و ترامپ همچنین با توافق برای انجام رایزنی های منظم سران، درباره برنامه ریزی دیدار و مذاکره مستقیم نیز موافقت کردند.

 
ترامپ در این مذاکره تلفنی گفت که برای ملت روسیه آرزوی خوشبختی و شکوفایی می کند و آمریکایی ها نیز به شهروندان روس و کشور آنها علاقه دارند که واکنش مشابه پوتین را در پی داشت.

 
پوتین نیز اظهار کرد: روسیه در طول بیش از دو سده از آمریکا حمایت کرده و متحد این کشور در دو جنگ جهانی بوده است و مسکو اکنون واشنگتن را شریک مهمی در مبارزه با تروریسم بین المللی می داند.

 

به گزارش اسپوتنیک مکالمه تلفنی روسای جمهور دو کشور حدود ۴۵ دقیقه به طول انجامید.

 
این گفتگو نخستین بار پس از آغاز به کار ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و برای بار دوم پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفت. در طول مکالمه روسای جمهور دو کشور، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا راینس پریبس رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، مایکل فلین مشاور امنیت ملی آمریکا و استیون بنن مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور استراتژیک دراتاق بیضی شکل کاخ سفید حضور داشتند.

 
روسیه امیدوار است روابط مسکو و واشنگتن بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ که به گفته مقامات روسیه در دوران ریاست جمهوری اوباما روبه سردی کشیده شده، بهبود یابد.

ترامپ: سیاست کلینتون در سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود!

نامزد جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری گفت که طرح رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون درباره سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در مصاحبه با خبرگزاری رویترز که عمدتا روی مسائل سیاست خارجی متمرکز بود، گفت، شکست داعش اولویت بالاتری نسبت به متقاعد کردن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای ... ترامپ: سیاست کلینتون در سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود!

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انتخابات, جهان, خبر