ملانشون: پرچم‌های لبنان و فلسطین را هر جا که می‌توانید نصب کنید

رهبر حزب چپگرای فرانسوی به مناسبت سالگرد حمله هفتم اکتبر طوفان الاقصی از دانشجویان در کشورش خواست در راستای حمایت از مردم فلسطین و لبنان پرچم‌های آنها را در هر جایی که ممکن باشد نصب کنند. به گزارش ایسنا، «ژان لوک ملانشون»، رهبر حزب چپگرای «فرانسه تسلیم ناپذیر» در اعتراض به اعلامیه اخیر وزارت آموزش ... ملانشون: پرچم‌های لبنان و فلسطین را هر جا که می‌توانید نصب کنید

ادامه

تحلیل, جهان, خاورمیانه, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, لبنان

نیویورک تایمز: در پنتاگون بر سر کمک به اسرائیل اختلاف نظر وجود دارد

به نوشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز برخی از مقامات پنتاگون با ارسال کمک به اسرائیل از آن جهت که موجب تشدید تنش‌های منطقه‌ای می‌شود، مخالفند. به گزارش باشگاه خبرنگاران: در حالی که حملات اسرائیل در لبنان شامل تهاجمات زمینی و تشدید حملات هوایی گسترش می‌یابد، مقامات ارشد پنتاگون در حال بحث هستند که آیا افزایش ... نیویورک تایمز: در پنتاگون بر سر کمک به اسرائیل اختلاف نظر وجود دارد

ادامه

آسیا, آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, ایران, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, لبنان, یمن

جدیدترین موضع گیری روس‌ها علیه اسرائیل و آمریکا

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه آمریکا دست اسرائیل را باز گذاشته است، تحولات جاری را غیرقابل قبول دانست. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که خودداری واشنگتن از محکوم کردن حمله زمینی اسرائیل به لبنان به هر صورتی که باشد، نشان دهنده این است که ... جدیدترین موضع گیری روس‌ها علیه اسرائیل و آمریکا

ادامه

آفریقا, آمریکا, اسراییل, تحلیل, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خلیج عدن, روسیه, سودان, لبنان, یمن

آمریکا: برای اسرائیل مناسب است که به حملات لبنان ادامه دهد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر از توحش اسرائیلی‌ها در لبنان حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا علاوه بر تأمین تسلیحات مورد نیاز اسرائیل به منظور نسل کشی فلسطینیان در غزه و بمباران غیرنظامیان در لبنان، کار حمایت سیاسی و دیپلماتیک از این رژیم را نیز برعهده دارد. مانع شدن ... آمریکا: برای اسرائیل مناسب است که به حملات لبنان ادامه دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, غرب, فلسطین, لبنان

واشنگتن‌پست: ده‌ها موشک ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل آسیب زده‌اند

رسانه آمریکایی نوشت تصاویر ماهواره‌ای و ویدیوهای ضبط شده از آثار حمله موشکی گسترده ایران به سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد دست‌کم ده‌ها موشک ایرانی از پدافند دفاع هوایی اسرائیل و متحدانش با موفقیت عبور کرده و به تاسیسات نظامی آن آسیب رسانده‌اند. به گزارش ایسنا، بررسی تصاویر آثار حمله موشکی گسترده ایران به اراضی اشغالی ... واشنگتن‌پست: ده‌ها موشک ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل آسیب زده‌اند

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شرق آسیا, فلسطین

کارشناسان سیاسی: چین در حال عبور محتاطانه از باتلاق خاورمیانه است

نشریه صبح جنوب چین به نقل از کارشناسان سیاسی، اعلام کرد که چین در حال عبور محتاطانه از باتلاق خاورمیانه است و مدیریت محتاطانه در مساله غزه و دریای سرخ نشان می‌دهد که کشورهای خاورمیانه همچنان باید بین پکن و واشنگتن تعادل برقرار کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از این نشریه، برخی از کارشناسان سیاسی درباره واکنش پکن به حملات (رژیم) اسرائیل به غزه، تاکید داشتند: دولت چین با تمرکز بر تجارت و سرمایه‌گذاری در خاورمیانه سعی می‌کند که برای رقابت با آمریکا و منفعت‌طلبی در این منطقه، نفوذ و تعامل داشته باشد. اما یکی از کارشناسان معتقد است که پکن در این حوزه رویکردی ثابت و «اصولی» دارد.

در همین ارتباط توویا گرینگ یکی از اعضای غیر مقیم مرکز جهانی چین در شورای آتلانتیک اظهار داشت: «هدف پکن از ایستادن در کنار کشورهای در حال توسعه، عربی و مسلمان، منزوی کردن واشنگتن در سطح جهانی، خدشه‌دار کردن وجهه آن و ایجاد تفرقه میان کشورهای غربی است.»

جاناتان فولتون دانشیار دانشگاه زاید نیز معتقد است: «پیام جنگ غزه بیشتر برای پکن است که خود را جایگزین ایالات متحده به عنوان یک رهبر جهانی می‌داند تا اینکه درباره خود جنگ باشد.»

این استاد دانشگاه یادآوری کرد: چین با میانجی‌گری میان ایران و عربستان‌سعودی، همواره میانجی‌گری را به عنوان بخشی از یک راهبرد بزرگ خود معرفی می‌کند.

فولتون خاطرنشان کرد: واکنش‌های چین به حملات اسرائیل به غزه «مانع از هرگونه اقدام برای میانجی‌گری در این رابطه شده» و به روابط پکن با تل‌آویو آسیب زده است.

اما نیو شینچون رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه «مرکز روابط بین‌الملل معاصر» چین نیز در این ارتباط اظهار داشت: پکن به‌ جای اتخاذ رویکرد مبادله‌ای، رویکردی منسجم و «اصولی» برای مناقشه اتخاذ کرده است.

وی افزود: درگیری آنها (فلسطینیان و اسرائیلی‌ها) ریشه‌های تاریخی عمیقی دارد و حمله حماس هم «در یک زمینه تاریخی خاص» رخ داده است.

این کارشناس با بیان اینکه تل‌آویو اعتماد خود را به پکن از دست داده است، خاطرنشان کرد: موضع چین با اکثریت کشورها همسو است. وی در تبیین این گفته خود به نحوه رأی دادن پکن به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد که آتش‌بس را خواستار شده اند، اشاره کرد.

الساندرو آردوینو یکی دیگر از کارشناسان چین در مرکز «لاو چین» (Lau China Institute) وابسته به کینگز کالج لندن نیز اظهار داشت: پکن با احتیاط در حال عبور از «باتلاق» امنیتی خاورمیانه است و راهبردهای آن به شکل عمده بر تجارت و سرمایه گذاری متمرکز است.

وی افزود: «با این حال، مدیریت محتاطانه در مساله غزه و دریای سرخ نشان می‌دهد که کشورهای منطقه همچنان باید بین پکن و واشنگتن تعادل برقرار کنند».

استعفای فرمانده لشکرغزه ارتش اسرائیل/ روزنفیلد:«شکست خوردم»

فرمانده لشکر غزه ارتش اسرائیل اعلام کرد که در پی ناکامی‌های ارتش این رژیم در جریان عملیات طوفان الاقصی از مقام خود استعفا داده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در پی ناکامی‌های پیاپی اسرائیلی‌ها در نوار غزه یکی از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل از مقام خود استعفا داده است. بر این ... استعفای فرمانده لشکرغزه ارتش اسرائیل/ روزنفیلد:«شکست خوردم»

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

شکست راهبردی اسرائیل در ۳ جبهه به روایت هاآرتص

یک تحلیلگر اسرائیلی با اشاره به شکست‌های اسرائیل در ۳ جبهه اعلام کرد که این رژیم علاوه بر شکست در جبهه شمال و غزه، در سطح بین‌المللی هم منزوی شده است. به گزارش تسنیم، در حالی که اعتراف به شکست اسرائیل در همه جبهه‌هایی که اکنون درگیر آن است، تبدیل به یک بحث تکراری در ... شکست راهبردی اسرائیل در ۳ جبهه به روایت هاآرتص

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, لبنان

اقدام جدید کلمبیا علیه اسرائیل

دولت کلمبیا از بازگشایی سفارتخانه این کشور در کرانه باختری خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کلمبیا در ادامه حمایت از ملت فلسطین دست به اقدامی جدید علیه اسرائیل زده است. بلومبرگ در این رابطه به سندی دست پیدا کرده و آن را منتشر کرده است. بر این اساس وزارت بارزگانی ... اقدام جدید کلمبیا علیه اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, خاورمیانه, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نروژ

اولین کشور اروپایی به شکایت علیه اسرائیل در دادگاه لاهه پیوست

اسپانیا به حامیان پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه اقدامات اسرائیل در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری ملحق می‌شود. خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا گفت که مادرید به پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اقدامات اسرائیل در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری می‌پیوندد. آلبارز در یک کنفرانس خبری گفت: ما این تصمیم را با ... اولین کشور اروپایی به شکایت علیه اسرائیل در دادگاه لاهه پیوست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, صلح, فلسطین, مکزیک, نسل‌کشی