چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

چین؛ خطرات موشک‌های بالستیک چین چیزی غیر از «ایده ناشایست» برای فریب دیگر کشور‌ها نیست

پکن معتقد است آمریکا با آزمایش موشک‌های ممنوعه به دنبال برتری نظامی در جهان و تهدید دیگر کشورهاست.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد سخنان مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا تأیید می‌کند که این کشور آزمایش موشک‌های ممنوعه را مدت‌ها قبل از آنکه به طور رسمی از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد INF عقب نشینی کند، آغاز کرده است.

 

چونینگ در یک کنفرانس خبری گفت: از ۲ اوت سال جاری، هنگامی که آمریکا خبر خروج خود از معاهده INF را اعلام کرد، پنتاگون پیش از آن دو آزمایش موشکی انجام داده بود. پس از آن اسپر با افتخار گفت که آمریکا تدارک این آزمایش‌ها را از فوریه امسال آغاز کرده است. لطفا توجه کنید: آمریکا رسما کناره گیری خود را در ۲ اوت تأیید کرد، اما رئیس پنتاگون گفته است که آمریکا از فوریه برای این آزمایش‌ها آماده شده است. این برآورد‌های قبلی ما را درباره اینکه آمریکا پیش از خروج از پیمان INF آزمایش‌های موشکی انجام داده، تایید می‌کند؛ بنابراین آزمایش موشک جدید آمریکا نشان می‌دهد که واشنگتن قصد دارد از پیمان INF خارج شود تا به یک قدرت «برتر نظامی» منحصر برای تأمین امنیت خود [و تهدید دیگر کشورها] تبدیل شود.

 

وی افزود: «ترفند‌های آمریکا» در مورد ادعای نقض پیمان موشکی از سوی روسیه و خطرات موشک‌های بالستیک چین چیزی غیر از «ایده ناشایست» برای فریب دیگر کشور‌ها نیست.

 

وزرات خارجه روسیه نیز هم امروز جمعه در واکنش به آزمایش موشک بالستیک اخیر آمریکا، مراتب نگرانی مسکو را از آزمایش موشک‌های ممنوعه از سوی واشنگتن اعلام کرد.

 

 

روسیه: مسکو نگران آزمایش موشک‌های ممنوعه آمریکاست

 

 

وزرات خارجه روسیه در واکنش به آزمایش موشک بالستیک اخیر آمریکا، مراتب نگرانی مسکو را از آزمایش موشک‌های ممنوعه از سوی واشنگتن اعلام کرد.

 

«ولادیمیر یرماکوف» رئیس بخش اداره منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه، اعلام کرد مسکو نگران آزمایش موشک‌های میان برد و کوتاه برد آمریکاست که مطابق پیمان موشک‌های ممنوعه است.

 

یرماکوف گفت: این موضوع باعث نگرانی ماست. البته ما آن را زیر نظر خواهیم گرفت.

 

این مقام روس اظهار داشت که آمریکا حق انجام این کار را دارد، زیرا پیش از این به طور یک جانبه از این پیمان کناره گرفته است. اما موشک‌های ممنوعه‌ای که چند ماه پیش از ترک پیمان آزمایش شده است، نشان می‌دهد که آن‌ها در دراز مدت درصدد توسعه این موشک‌ها بوده اند.

 

روسیه در حالی ابراز نگرانی کرده است که روز گذشته [پنجشنبه] آمریکا یک موشک بالستیک جدید را آزمایش کرد.

 

سخنگوی پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ آمریکا روز گذشته اعلام کرد که آمریکا صبح روز پنجشنبه یک موشک بالستیک غیرهسته‌ای با برد زمینی متوسط را که در چارچوب پیمان موشکی میان برد و کوتاه برد ممنوع است، آزمایش کرده است.

 

در ۲۳ اوت ۲۰۱۹، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه این کشور را به بررسی و تحلیل میزان تهدیدات ناشی از آزمایش موشکی آمریکا بر روسیه ملزم کرد.

هشدار ترامپ درباره مداخله روسیه درانتخابات آمریکا/ لاوروف: بحثی درباره مداخله نکردیم

کاخ سفید در بیانیه‌ای در پایان نشستی که در دفتر بیضی شکل این کاخ بین دونالد ترامپ و سرگئی لاوروف به دور از چشم رسانه‌ها برگزار شد، اعلام کرد، ترامپ نسبت به هرگونه مداخله روسیه در انتخابات آمریکا هشدار داده است. این در حالی است که لاوروف بررسی مداخله در انتخابات را تکذیب کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, فلسطین, لیبی

پنتاگون، رقابت با چین و روسیه را برنامه راهبردی ارتش امریکا خواند

وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت: به رغم افزایش تهدیدات امنیتی در خاورمیانه، اما ارتش آمریکا برنامه‌های خود را بر رقابت با چین و روسیه متمرکز کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال اروپا

وانگ یی: تلاش آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت چین شکست می‌خورد

وزیر امور خارجه چین با اشاره به سنگ اندازی آمریکا و برخی کشورهای غربی در مسیر توسعه چین اظهار کرد چین مسیر توسعه را ادامه خواهد داد و هر توطئه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت چین با شکست رو به رو خواهد شد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا