زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین؛ امریکا باید تلاش برای گمراه‌سازی را متوقف کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین بر موضع کشورش در خصوص “سیاسی و نادرست” بودن گزارش اخیر نهاد اطلاعاتی ارشد آمریکا درباره منشاهای کووید-۱۹ و فقدان وجود مبنای علمی برای این گزارش تاکید کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به اظهار نظر در خصوص یک نسخه از طبقه بندی خارج شده مربوط به گزارش نهاد مدیر اطلاعات ملی آمریکا  درباره منشاهای کروناویروس که در تاریخ ۲۹ اکتبر انتشار یافت پرداخت.

 

وانگ ونبین گفت: هنگامی که این آژانس اطلاعاتی آمریکا در ماه اوت سند به اصطلاح خلاصه از طبقه بندی خارج شده ارزیابی در مورد منشاهای کووید-۱۹ را منتشر کرد، چین مخالفت قاطع خود را با آن تصریح کرد. دروغی که هزار بار تکرار شود باز هم همچنان یک دروغ است. صرف نظر از اینکه این گزارش چند بار منتشر شده یا چند نسخه از آن ارائه شود، این واقعیت را که این گزارش در اصل یک گزارش سیاسی و غلط و بدون هیچ مبنای علمی و اعتبار است را تغییر نمی‌دهد.

 

او در ادامه تاکید کرد: مطالعه منشاهای کروناویروس جدید یک مساله علمی جدی و پیچیده است که تنها دانشمندان جهان با همکاری با یکدیگر می‌توانند چنین کاری را انجام دهند. استفاده از سازمان های اطلاعاتی برای ردیابی این منشاها به نوبه خود دلیلی محکم بر وجود سیاسی کاری در این زمینه است. سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا تاکتیک‌های جعل و فریبی که توسط جهانیان شناخته شده‌اند را داشته و سوابق اسفناکی در این زمینه دارند.

 

ونبین در ادامه این اظهاراتش بیان داشت: اخیراً بیش از ۸۰ کشور صراحتا موضعشان مبنی بر مخالفت با سیاسی شدن فرآیند منشا یابی را ابراز کرده و از گزارش مطالعات مشترک چین و سازمان بهداشت جهانی از طرق مختلف از جمله با نامه نوشتن به مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، انتشار بیانیه و ارسال یادداشت‌ها حمایت کرده‌اند. بیش از ۳۰۰ حزب سیاسی، سازمان مدنی و اندیشکده متعلق به بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه، با طرح بیانیه مشترکی نزد دبیرخانه سازمان بهداشت جهانی به ابراز مخالفت با سیاسی کردن ریشه‌یابی پرداختند. اینها صداهای عدالت طلب در جامعه بین‌المللی هستند.

 

او گفت: با این حال، آمریکا همچنان با بی‌اعتنایی به عدالت بین‌المللی، دلمشغولی دستکاری سیاسی و ردیابی منشا ها تحت هدایت نهادهای اطلاعاتی بدون توجه به عدالت بین‌المللی وسواس را دارد. این تنها فضای کلی برای همکاری جهانی مبتنی بر علم در زمینه ردیابی منشا‌ها را  هر چه بیشتر تضعیف می‌کند و همکاری بین‌المللی در مبارزه با کووید-۱۹ را مختل می‌کند و به قیمت از دست رفتن جان‌های بیشتری تمام می‌شود.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد:‌در حال حاضر، آمریکا باید تمامی تلاشها برای سپربلا کردن دیگران و تقصیر را به گردن کس دیگر انداختن متوقف کند و در عوض بر تلاش های داخلی و همکاری جهانی در مبارزه با کووید-۱۹ تمرکز کند. این کشور باید دستکاری سیاسی را متوقف کرده و شرایط را برای دانشمندان سراسر جهان به منظور همکاری در ردیابی منشاها را فراهم سازد. این کشور باید حمله کردن علیه چین و لکه دار کردن چین را متوقف کند، به نگرانی های مشروع جامعه بین‌المللی پاسخ دهد، پذیرای بازدیدهای کارشناسان سازمان بهداشت جهانی باشد، و درب آزمایشگاه های بیولوژیکی خود را در پایگاه فورت دتریک و پایگاه های آزمایشهای بیولوژیکی باز کند.

روسیه: هرگونه تهدید آمریکا را در دریای سیاه با قدرت دفع می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه با اعلام آمادگی نیروهای مسلح این کشور در دفع تهدیدات آمریکا گفت، نمایش پرچم نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه به ثبات جهانی نمی‌افزاید.

ادامه

امریکا, بلاروس, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا

رهگیری ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه توسط ناوگان دریایی روسیه

وزارت دفاع روسیه از ورود یک ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه خبر داد و اعلام کرد که تحرکات این ناو آمریکایی توسط ناوگان روسیه تحت کنترل و نظارت قرار دارد.

ادامه

اروپا, امریکا, انگلستان, اوکراین, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, ناتو

گلوبال تایمز : آمریکا هیچ شانسی برای تغییر مسئله تایوان ندارد

روزنامه گلوبال تایمز پکن که منعکس کننده نظر محافل نظامی و سیاسی چین است، امروز (جمعه) در یادداشتی نوشت: تسای اینگ ون، رهبر تایوان و همه تجزیه طلبان این منطقه، با وجود حمایت آمریکا، مجازات خواهند شد.

ادامه

امریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا, مقاله

بایدن خطاب به ماکرون: در توافق زیردریایی ناشیانه عمل کردیم

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت که واشنگتن در هماهنگ کردن قرارداد زیردریایی با استرالیا «ناشیانه» عمل کرده است.

ادامه

استرالیا, افغانستان, امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, فرانسه, گزارش