تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

یک منبع کارگری در شهرداری دزفول به خبرنگار ایلنا گفت: گروهی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری دزفول در ادامه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه، اعتراض صنفی برگزار کردند. به ادعای این کارگر؛ پرداخت مطالبات سنواتی، تسریع در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، به روز شدن حقوق‌ها و تامین امنیت شغلی مجموعه این مطالبات است. وی ... تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

چکیده گزارش‌های کارگری، هفته دوم آبان ماه

اصلاح قانون کار و گسترش خصوصی سازی
یازدهم آبان ماه – با اصلاح ماده ۱۱۱ قانون کار بیش از پیش خدمات به بخش خصوصی واگذار می گردد. این به معنای کاهش سطح ارائه تسهیلات رایگان و ارزان به کارگران و سپردن مراکز کارآموزی وزارت کار به بخش خصوصی است.

 

اصلاح قانون کار ومنافع گروههای قدرت و ثروت

 

یازدهم آبان ماه- سیاست هایی را شاهد هستیم که صرفا منافع گروههای خاص سرمایه‌های تجاری و مالی را تامین می کند.طرح هایی مثل٬ تغییر قوانین[ لایحه اصلاح قنون کار]٬صرفه جویی در هزینه‌ها و انعطاف در بازار کار در خدمت منافع این گروه هاست.سیاست‌های پولی و نهادهای بانکی عمدتا در خدمت سرمایه تجاری، واردات و خرید و فروش مسکن، سفته بازی و دلالی است.

 

برنامه ششم توسعه٬”رشد بهره‌وری “و اصلاح قانون کار

 

یازدهم آبان ماه- مطابق برنامه ششم توسعه٬ ارتقای سطح بهره‌وری با انعطاف در بازار کار وهمچنین بهبود فضای کسب و کار‌ [آزاد سازی و خصوصی سازی اقتصاد] صورت می گیرد. کاهش هزینه کارفرما ٬ تضمین امنیت و سود سرمایه و تغییر قوانین مورد تاکید برنامه ششم توسعه در خصوص رشد بهره‌وری قراردارد.

 

رکود حداقل ٢۴ هزار واحد تولیدی

 

یازدهم آبان ماه- نیمه نخست امسال با پرداخت ٩ هزار و ٨٠٠ میلیون تومان از اعتبار پیش‌بینی شده به ١٢ هزار و ۵٠٠ بنگاه تولیدی گذشت؛اما بخش قابل توجهی از تسهیلات اختصاص داده شده به جیب طلبکاران این بنگاه‌ها رفته است.سود متوسط تولید در بنگاه‌های کوچک و متوسط ۱۰ تا ۱۵درصد برآورد می‌شود ولی سود سپرده‌های بانکی به حساب‌های ویژه بالای ۲۵ درصد است؛ بنابراین تسهیلات پرداختی به چرخه تولید نمی رسد.

 

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه واگن پارس

 

یازدهم آبان ماه- پس از بازدید رییس جمهوری هنگام سفر به استان مرکزی از کارخانه واگن پارس اراک ٬ کارگران با تجمع در مقابل درب کارخانه خواستار پرداخت به موقع دستمزد و عقد قرارداد دایمی و رسمی شدند.واگن پارس بزرگترین تولید کننده خودروهای ریلی در خاورمیانه و اولین سازنده خودروهای ریلی در ایران است.

 

مبارزه کارگران کارخانه آلومینای جاجرم

 

یازدهم آبان ماه- کارگران کارخانه آلومینای جاجرم واقع در استان خراسان شمالی دراعتراض به طرح خصوصی سازی کارخانه ٬ مقابل درب این واحد تولیدی تجمع کردند. واگذاری کارخانه آلومینا طبق ابلاغیه اصل ۴۴ در دستور کار سازمان خصوصی سازی است. شمش آلومینیوم از تولیدات اصلی این کارخانه است .

 

اعتراض کارگران خودروسازی‌ها به لایحه اصلاح قانون کار

 

یازدهم آبان ماه- مخالفت کارگران خودروسازی‌ها با لایحه اصلاح قانون کار هر روز در حال افزایش است چراکه به خوبی متوجه شده‌اند این لایحه ضدکارگری زمینه اخراج و پایین نگه داشتن سطح دستمزد آنان را فراهم می‌کند.جامعه[ طبقه کارگر ] کارگری این تغییرات معیوب را که بنیاد حقوق کار را تضعیف می‌کند تحمل نخواهد کرد و از تمام ابزارهای موجود برای رساندن صدای اعتراض خود بهره می‌جوید.

 

تجمع اعتراضی کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی

 

یازدهم آبان ماه- صبح روز یازدهم آبان ماه حدود ۸۰۰ نفر از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی از سراسر کشور به تهران آمدند و مقابل مجلس تجمع کردند. زحمتکشان معترض می‌گویند: معوقات مزدی داریم و با این که کارگزار بیمه هستیم، خودمان بیمه نیستیم. پس از سالها کارکردن، نگران تجاری سازی و ورود بخش خصوصی به عرصه بیمه‌گزاری هستیم. احساس امنیت نداریم، چراکه شرکت‌های خصوصی قرار است نیروها را به یک سوم کاهش دهند. بنابر این خواست این زحمتکشان ,تصویب طرح تعیین تکلیف کارگزاران و تامین امنیت شغلی ۲۸۰۰ کارگزار صندوق بیمه کشاورزی است.

 

اعتراض کارگران منطقه عسلویه

 

یازدهم آبان ماه-… حالا که بیشتر پروژه‌های فازهای ۱۸-۱۹-۲۰ و۲۲ به مرحله بهره‌برداری رسیده است، هنوز شمار قابل توجهی از کارگران بابت ۳ تا ۴ ماه مزد و مزایای مزدی طلبکارند.تحمل دوری از خانواده، کار سخت و طاقت فرسا، احتمال وقوع حوادث، شرایط نامناسب رفاهی و اقامتی از یکسو و بدحسابی کارفرمایان اصلی و پیمانکار و در نهایت بیکاری طولانی مدت بعد از اتمام و راه‌اندازی پروژه بیش از پیش کارگران این مناطق و خانواده‌های دور از آنها را در معرض آسیبب‌های اجتماعی قرار می‌دهد.

 

تظاهرات اعتراضی کارگران « هپکو »

 

یازدهم آبان ماه- کارگران شاغل در کارخانه «ماشین سازی هپکو اراک» صبح روز یازدهم آبان ماه در انتقاد به بی‌توجه‌ای مدیران کارخانه به پرداخت مطالبات معوقه خود به نشانه اعتراض از محل کارخانه تا میدان مرکزی شهر اراک را راهپیمایی کردند.کارگران تصریح کرده اند در اجتماع روز یازدهم اسفندماه سال گذشته مقابل ساختمان استانداری استان مرکزی مسئولان استانی وعده پرداخت مطالبات معوقه ما را داده بودند که متاسفانه تا به امروز عملی نشده وکارگران همچنان با مشکلات دسته پنجه نرم می کنند.

 

اعتراض بازنشستگان کشور

 

یازدهم آبان ماه- فعالان جامعه کارگری و بازنشستگان کشور بر این باورند که بیمه سلامت چاه ویلی است که هیچگاه پرنخواهد شد و وزارت بهداشت تنها به دنبال آن است که با ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی جلوی ورشکستگی این طرح را بگیرد، طرحی که هم اکنون به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی شکست خورده است.

 

اعتصاب کارگران کارخانه بلبرینگ سازی تبریز

 

یازدهم آبان ماه- حدود ۳۰۰ کارگر و بازنشسته کارخانه بلبرینگ سازی تبریز از حوالی ساعت ۱۲ بعدظهر روز یازدهم آبان ماه مقابل کارخانه تجمع اعتراضی بر پا کرده‌اند. کارگران شاغل در این کارخانه ۳ ماه مزد و حق بیمه (مرداد، شهریور و مهر) سال ۹۵ را هنوز دریافت نکرده‌اند و جمعی از بازنشستگان این کارخانه که تعداد آنها در حدود ۳۰ نفر است و به تدریج از سال ۹۲ بازنشست شده اند به دلیل دریافت نکردن سنوات پایان کار در تجمع امروز حضور دارند. این زحمتکشان به واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی معترضند.

 

مطالبات کارگران کارخانه ایران چوکا

 

یازدهم آبان ماه- یکی از مهمترین مطالبات صنفی کارگران این واحد تولیدی بر کناری مدیرعامل سابق کارخانه بود که پس از گذشت چندین ماه از آغاز اعتراضات صنفی محقق شد. خواست این زحمتکشان انتصاب هر چه سریعتر مدیر عامل جدید کارخانه و پرداخت دستمزد ماه‌های شهریور و مهر سال جاری است.

 

تجمع کارگران مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران

 

دهم آبان ماه- جمعی از کارگران بخش فنی‌جوشکاری٬تراشکاری و برش‌مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)در اعتراض به اجر نشدن طرح طبقه بندی مشاغل و کاهش مزایای شغلی تجمع اعتراضی برپا کردند.مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در ٣٧ کیلومتری سواحل غرب شهر بندرعباس قرار دارد.

 

اعتراض کارگران پالایشگاه بندرعباس

 

دهم آبان ماه- کارگران پیمانی پالایشگاه بندرعباس با تجمع در مقابل واحد بنزین سازی پالایشگاه٬ خواهان رفع تبعیض در دریافت مزایا و مزد خود شدند. کارگران پیمانی به علت نوع قرارداد [ قرار داد موقت ] از مزایای مختلف شغلی محروم هستند.

 

هزینه طرح تحول سلامت بردوش کارگران

 

دهم آبان ماه -طرح تحول سلامت ۱۰ هزار میلیارد تومان طی سه سال گذشته بر دوش سازمان تامین اجتماعی که متعلق به کارگران زحمتکش است٬هزینه و خسارت گذاشته است…تعرفه‌ها با اجرای طرح تحول سلامت صددرصد افزایش پیدا کرد اما ریالی توسط دولت پرداخت نشد و بار مالی سنگین اجرای طرح بر دوش تامین اجتماعی افتاد.

 

راهبرد اقتصادی دولت و معیشت کارگران

 

دهم آبان ماه- رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی در اجلاس سنگاپورگفت،مزایای عمده رقابتی ایران در مقایسه با دیگر کشورها، نرخ دستمزد رقابتی به همراه نیروی کار…است.ما خود را متعهد می‌دانیم که با اصلاح و تقویت نظام بانکی، یکسان‌سازی نرخ ارز… و پیشبرد اصلاحات ساختاری[از جمله اصلاح قانون کار] سرمایه‌گذاری خارجی جذب کنیم.

 

تجمع اعتراضی کارکنان آزمایشگاه ها

 

دهم آبان ماه- صد‌ها تن از متخصصان و کارکنان آزمایشگاههای بالینی سراسر کشورمقابل وزارت بهداشت تجمع کرده و خواستارافزایش دستمزد و مزایا و تعیین سخت بودن شغل‌ [ اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ] شدند. مخالفت با واگذاری آزمایشگاه‌ها به افراد غیرکارشناس…از دیگر مطالبات معترضان بود.

 

اعتراض کارگران شهرداری زاهدان

 

دهم آبان ماه- کارگران شهرداری زاهدان با تجمع در پارک شهر زاهدان به عدم دریافت حقوق و سنوات معوقه خود اعتراض کردند.چندین سال است که سنوات و اضافه حقوق این کارگران با تاخیرهای طولانی پرداخت و در مواردی کلا پرداخت نگردیده است.

 

اعتراضات و مطالبات پرستاران زحمتکش

 

دهم آبان ماه- درحالیکه اضافه کاری به اجبار به پرستاران تحمیل می‌شود؛ بین ۶ تا ۱۰ ماه است که آنها دستمزد اضافه کاری خود را دریافت نکرده‌اند. با اجرای طرح تحول سلامت بار مالی سنگینی به بیمه‌ها تحمیل شد و ناتوانی در تأمین منابع مالی کافی از سوی بیمه‌ها طرح تحول سلامت را به مزر ورشکستگی رساند، در نتیجه مطالبات پرستاران و اختلاف در پرداخت، دستمزدهای این قشر پرداخت نشد.

 

اعتراض طبقه کارگر ایران به لایحه اصلاح قانون کار

 

دهم آبان ماه- طبقه کارگر قانون کار فعلی را ، قانون حداقلی و حمایتی برای خود می‌داند و هر گونه تعرض به آن را به هر بهانه‌ای خلاف قانون اساسی و خط قرمز خود می‌داند. ما کارگران مخالفت صریح خود را نسبت به لایحه پیشنهادی و ضدکارگری اعلام می‌داریم و همچنین بدینوسیله مخالفت خود را با ادغام درمان تامین اجتماعی نیز اعلام می‌داریم.

 

اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران کارخانه رینگ سازی مشهد

 

دهم آبان ماه- حوالی ظهر روز دهم آبان ماه بیش از ۴۰۰ نفر از کارگران شیفت صبح بخش تولید کارخانه رینگ سازی مشهد با حضور در مقابل دفتر شورای اسلامی کارخانه، نسبت به اجرای سلیقه‌ای طرح طبقه بندی مشاغل کارخانه رینگ سازی اعتراض کردند.در عمل همه کارگرانی که اینجا کار می‌کنند به نسبت مساوی از مزایای این طرح برخودار نیستند.یکسان‌سازی حقوق تا به حال در کارخانه رینگ سازی برای همه اعمال نشده و کارگرانی در این میان هستند که با بیش از ۲۰ سال کار به اندازه سوابق کاریشان حقوق دریافت نمی‌کنند.

 

اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران پروژه سد چم شیر گچساران

 

دهم آبان ماه- حدود ۴۰۰ نفر کارگر به نمایندگی از سوی مجموع ۲ هزار کارگر شاغل در پروژه سد چم شیر گچساران از صبح روز دوشنبه ۱۰ مهر ماه مقابل ساختمان فرمانداری گچساران تجمع اعتراضی بر پا کرده‌اند. کارگران این پروژه ۶ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده طلبکارند که این مسئله باعث شده تا کارگران دچار مشکلات معیشتی ناشی از دریافت حقوق بشوند.

 

ادامه مبارزه کارکنان شرکتی مخابرات

 

دهم آبان ماه- امروز دهم آبان ماه دومین روز از تجمع کارکنان شرکتی مخابرات مقابل مجلس است.علاوه بر معترضانی که از استان‌های مختلف به تهران آمده‌اند، کارکنان شرکتی مخابرات تهران نیز امروز به تجمع‌کنندگان پیوسته‌اند.تجمع‌کنندگان می‌گویند تا زمان قطعی نشدن نتیجه در تهران می مانیم و به شهرهایمان بازنمی‌گردیم. کارگران معترض خواسته‌های خود را انعقاد قرارداد مستقیم با مخابرات، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و تامین امنین شغلی عنوان می‌کنند.

 

اعتراض کارگران شهرداری امیدیه و سازمان‌های وابسطه به آن

 

دهم آبان ماه- کارگرانی که در شهرداری امیدیه و سازمان‌های وابسطه به آن به صورت پیمانی ، قراردادی وروزمزدی مشغول کارند ۲ تا ۵ ماه حقوق معوقه طلب دارند.جدا از معوقات مزدی کارگران روز مزدی ،این دسته از کارگران فاقد قرار داد کار مشخص بوده وبیمه تامین اجتماع هم ندارند.علاوه بر تاخیر۲تا۵ ماهه در پرداخت دستمزد ۲۶۰ کارگر ، پیمانکار سابق بخش خدماتی وفضای سبز شهرداری امیدیه در پرداخت حق سنوات سال ۹۲به همراه حق مرخصی ویک ماه حقوق فروردین ماه سال ۹۳ به ۶۴ کارگر بدهکار است.

 

اعتصاب کارگران شرکت کشت وصنعت مغان

 

دهم آبان ماه- ۸۰ نفر از کارگران این شرکت در اعتراض به آنچه بی‌توجه‌ای کارفرما به وضعیت شغلیشان می خواندند روز ۹ آبان ماه دست به اعتراض صنفی زدند. کارفرمای واحد کشت وصنعت مغان حدود ۸۰ نفر از کارگران بخش حفاظت خود را به بخش صنعتی (کارخانه) انتقال داده است این در حالیست که قراردادهای کاری مستقیم همگی آنها به صورت فصلی تنظیم شده است. در اعتراض به این اقدام کارفرما، کارگران می‌‌گویند: که پس از تغییر وضعیت در شرایطی بد‌تر از قبل قرار گرفته اند و در شرایط کنونی از شرایط کارگران قرار داد مستقیم برخوردار نیستند.

 

اعتراض کارکنان بیمارستان صدر (به آفرین) به لایحه اصلاح قانون کار

 

دهم آبان ماه- کارکنان بیمارستان صدر (به آفرین) با امضای طوماری ضمن انتقاد از مفاد لایحه اصلاح قانون کار، از نمایندگان مجلس خواستند که این لایحه را به دولت برگردانند.

 

اعتراض کارگران مجموعه هتل لاله تهران به لایحه اصلاح قانون کار

 

دهم آبان ماه- کارگران مجموعه هتل لاله تهران با امضای طوماری اعتراض خود را نسبت به این لایحه اعلام کردند .از نظر کارگران امضاکننده این طومار از بین رفتن حق اعتراضات صنفی، افزایش حداقل دستمزد کارگران و نابودی منابع سازمان تامین اجتماعی ازجمله تبعات منفی و ویرانگری است که در صورت تصویب این لایحه معیوب متوجه آحاد کارگران خواهد شد.در پایان این بیانیه بر پس گرفتن لایحه اصلاح قانون کار از مجلس شورای اسلامی تاکید شده و بر مطالبات کارگران از قبیل افزایش مزد مطابق ماده ۴۱، پایان قراردادهای موقت که در‌شان کارگران و مزدبگیران زحمت کش باشد تاکید شده است.

 

خواست کارگران واحد‌های پرورش آبزیان

 

نهم آبان ماه – گروهی از کارگران شاغل در واحد‌های پرورش آبزیان استان مازندران ٬ با پرپایی تجمع اعتراضی خواستار دریافت حقوق معوقه خود وممانعت از تعدیل نیرو [ اخراج ] کارگران در شماری از واحدهای پرورش ماهی شدند.سه هزارو ۳۳۰ واحد پرورش آبزیان در استان مازندران وجود دارد که صدها کارگر در ان مشغول کار هستند.

 

سرمایه گذاری٬ جذب سرمایه خارجی و سیاست‌های اشتغالزایی

 

نهم آبان ماه -ازهر ۱۰۰ تومان سرمایه گذاری در کشور سه تا پنج تومان به بخش کشاورزی، حدود ۲۵ تومان به بخش صنعت و بین ۶۵ تا ۷۰ تومان به بخش خدمات که بیشتر دلالی و واردات کالاهای مصرفی است اختصاص می یابد که هیچ کدام اشتغالزا نیست. موضوع اشتغال در لایحه برنامه ششم نادیده گرفته شده است.

 

اعتراض کارگران استان آذربایجان شرقی به لایحه اصلاح قانون کار

 

نهم آبان ماه- جامعه [ طبقه کارگر ]کارگری استان آذربایجان شرقی با انتشار طوماری مخالفت صریح و آشکار خودرا نسبت به طرح‌های پیشنهادی دولت در خصوص اصلاح قانون کار وهمچنین واگذاری بخش درمان سازمان تامین اجتماعی به طرح بیمه سلامت اعلام می کند. این طرح به صورت مستقیم امنیت شغلی کارگران را نشانه گرفته است.

 

اعتراض کارگران استان سمنان به لایحه اصلاح قانون کار

 

نهم آبان ماه- کارگران استان سمنان با امضای طوماری، خواستار بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار شدند. در پایان این طومار، کارگران نسبت به پیش‌کشیدن بحث ادغام اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند: بر اساس نص صریح قانون تمامی منابع و دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی جزو اموال عمومی و غیردولتی محسوب می‌شود و در زمره حق الناس و متعلق به بیمه شدگان است لذا مخالفت خود را با هر گونه طرح و لایحه مبنی بر ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی و صندوق سلامت وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده و حق هر گونه اعتراض و شکایت در مراجع داخلی و بین المللی را برای خود محفوظ می‌دارد.

 

ادامه تجمع اعتراضی کارگران شرکتی‌های مخابرات

 

نهم آبان ماه- تجمع بیش از هزار نفر از شرکتی‌های مخابرات مقابل مجلس تا عصر روز نهم آبان ماه نیز ادامه داشته است. خواست این زحمتکشان اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تامین امنیت شغلی است.

 

تجمع اعتراضی بازنشستگان صندوق فولاد

 

نهم آبان ماه- صبح روز نهم آبان ماه چند صد نفر از بازنشستگان صندوق فولاد از سراسر کشور به تهران آمدند و مقابل وزارت کار تجمع کردند.بازنشستگان فولاد خواسته‌های خود را اجرای تبصره ۵ ماده ۱۰۹ آیین نامه استخدام شرکت ملی فولاد مبنی بر همسان‌سازی مستمری بازنشستگان این صندوق، پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان و مخالفت با بحث ادغام در تامین اجتماعی عنوان کردند.

 

ادامه مبارزه کارکنان وکارگران شرکت هواپیمایی هما

 

نهم آبان ماه- شماری از کارکنان وکارگران شرکت هواپیمایی هما صبح روز نهم آبان ماه در اعتراض به پایین بودن دستمزد خود مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند. این زحمتکشان می‌‌گویند: با وجود آنکه پیش از این نیز طی یک نوبت در اعتراض به پایین بودن دستمزد‌هایمان مقابل ساختمان مجلس تجمع کرده ایم اما به دلیل بی‌توجهی نمایندگان مجلس به این موضوع تصمیم گرفتیم تا امروز اعتراض خود را به مقابل ساختمان وزارت راه ببریم.

 

اعتراض زحمتکشان به نقش بیمه‌‌های خصوصی

 

نهم آبان ماه- با وجود اینکه دولت بیشترین هزینه‌ها را برای بیمه سلامت کرده است اما هنوز شاهد کیفیت نازل خدمات درمان بیمه سلامت هستیم.جامعه کارگری[ طبقه کارگر] کشور به خوبی متوجه شده است که درمان رایگان مطلبی نیست که دولت پاسخگوی آن باشد از این رو است که همواره بر استقلال سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی تاکید کرده‌اند. طبقه کارگر ایران از این رو در هفته‌های آتی و همزمان با اعتراض به لایحه ضد کارگری اصلاح قانون کار به ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی نیز اعتراض خواهد کرد.

 

اعتراض به اخراج، مجازات شلاق و عدم امنیت شغلی‌ کارگران معدن آق دره

 

نهم آبان ماه- به جای تامین امنیت شغلی کارگران با آنها به عنوان عامل مخل امنیت برخورد می‌شود،بیشتر این کارگران حتی با فرض انجام ۵۰ سال کار سخت و زیان آور به اندازه ۲۰ سال هم سابقه بیمه ندارند که بتوانند بازنشسته بشوند،در شرایطی که دستمزد کارگران به یک میلیون تومان نمی‌رسد و هنوز گام موثری در جهت حل مشکل مسکن آنها برداشته نشده است، مجازات شلاق کارگران معدن آق دره ظلم تلقی می‌شود.

 

تجمع اعتراضی کارگران پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم

 

نهم آبان ماه- شماری از کارگران پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود[ بیش از سه ماه مزد معوقه ] ، روز یکشنبه ۹ آبان ماه در مقابل پایگاه میراث فرهنگی ارگ تجمع کردند. در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران از نظر معیشتی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند.

 

اعتراض کارگران شهرستان‌های لامرد و مهر به طرح تحول سلامت

 

نهم آبان ماه- در صورت تصویب این طرح باعث خسارت جبران ناپذیری به اقشار جامعه کارگری به عنوان صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی می‌شود و با محدودشدن منابع سازمان، حقوق کارگران تضییع می‌شود.در صورت تصویب این طرح کل منابعی که کارگران جمع کرده اند، نابود می‌شود.چشم طمع به حقوق کارگران دوخته‌اند… وزارت بهداشت بدون نگاه به وضعیت درمانی کارگران در سراسر کشور به دنبال دست اندازی به اموال آنان است.

 

اعتصاب کارگران کارخانه لاستیک پارس

 

هشتم آبان ماه- کارگران کارخانه لاستیک پارس در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه دراعتراض به عدم پرداخت اضافه کاری وحق شیفت ٬ دست به اعتصاب زده ومقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.کارگران این کارخانه هنگام کار در روزهای تعطیل٬ از دریافت مزایای قانونی مانند اضافه‌کاری و حق شیفت محروم هستند.

 

مطالبه کارگران کشاورزی

 

هشتم آبان ماه- کاهش ۴۰۰هزار تنی تولید سیب٬ باعث بیکاری شمار زیادی از کارگران فصلی میوه چین در باغات مناطق مختلف کشور شد.باغداران با توسل به “مشکل کمبود نقدینگی” به کاهش میزان مزد نیز مبادرت کرده اند.مزد عادلانه و تضمین شغل مطالبه کارگران کشاورزی است.

 

اعتراض دستفروشان زحمتکش قزوین

 

هشتم آبان ماه- گروه زیادی از دستفروشان شهر قزوین به برخورد خشونت آمیز ماموران شهرداری که با ضرب و شتم ٬ توهین و تحقیر همراه است ٬ اعتراض کردند. در خیابان‌های پر تردد شهر درگیری‌های فراوانی بین دستفروشان محروم و زحمتکش با ماموران شهرداری رخ می دهد .بسیاری از این دستفروشان از روی ناچاری و بیکاری به این کار کشیده شده اند

 

بیکاری گسترده در کشور

 

هشتم آبان ماه- مرکزآمار ایران گزارشی با عنوان نتایج آمارگیری نیروی کار-۱۳۹۴ منتشر کرده که نشان می‌دهد: سال ۱۳۹۴، ۹۶.۳ درصد بی‌کاران قبلا شاغل، از بیمه بی‌کاری استفاده نمی‌کردند و تنها ۳.۷ درصد از بیمه بی‌کاری استفاده کرده‌اند.در بخش صنعت ۲.۷ درصد از بیمه بی‌کاری استفاده کردند. سال ۱۳۹۴ از جمعیت شاغل ۱۰ساله و بیشتر ۱۹ درصد صنعتگر بوده‌اند و به شغل صنعتگری[کارگران فنی و ماهرصنعت] و مشاغل مربوط به آن اشتغال داشته‌اند. ۱۶.۳ درصد کارگر ساده، ۱۴.۵ درصد کارکنان ماهر کشاورزی، جنگل‌داری و ماهی‌گیر بوده‌اند.

 

اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار

 

هشتم آبان ماه- پیش‌بینی موضوع احداث صندوق‌های موازی بیمه گر با اصل عملکرد و ماهیت وجودی تامین اجتماعی در تعارض است.بحث صندوق‌های موازی [ خصوصی] ، منابع سازمان را محدود می کند و حتی به ضرر خود بیمه‌شدگان نیز هست.

 

ادامه مبارزه اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق

 

هشتم آبان ماه- پس از تصویب طرح یکسان سازی اپراتورها در کمیسیون اجتماعی مجلس،[ بعد از قریب به سه سال سرگردانی ] خواست این زحمتکشان تصویب نهایی این طرح در مجلس است.به موازات طرح مزبور، اعضا شورای اپراتوری با وزارت نیرو و سازمان مدیریت جلساتی پیرو مطالبات خود برگزار کرد که ماحصل آن تدوین ابلاغیه ایی به وزارت نیرو مبنی بر تبدیل قرارداد اپراتورهای کارمعین به کارگری دایم شد و اکنون نزدیک به هشت ماه از تدوین ابلاغیه گذشته و امضا آن توسط معاونت توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت به تأخیر افتاده است.

 

اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار

 

هشتم آبان ماه- لایحه اصلاح قانون کار به قدری معیوب و واپسگراست که درصورت تصویب چیزی جز فقر، فلاکت و فساد برای جامعه[ طبقه ] کارگری نخواهد داشت. همین حالا نیز بیش از ۹۰ درصد ازکارگران دارای قراردادها موقت هستند و بسیاری از آنها ماه است که مزد و مزایای مزدی خود را دریافت نکرده‌اند حال در این شرایط می‌خواهند اندک حمایت‌های باقی مانده بر روی کاغذ را نیز حذف کنند.

 

اعتراض کارگران شهرداری امیدیه

 

هشتم آبان ماه- شهرداری امیدیه حدود ۲۰ تا۳۰کارگری که از مجموعه شهرداری وسازمانهای وابسطه به آن بازنشسته شده اند را دوباره بکار گرفته وجایگزین نیروهای جوان و بیکار کرده است.بهره گیری از نیروهای بازنشسته در مشاغل سخت نوعی سوء استفاده و سودجویی است چرا که راه گریزی برای کارفرمایان در پرداخت هزینه‌های قانونی استخدام کارگران بیکار را فراهم می‌آورد.

 

اعتراض کارگران صنایع اسوه

 

هشتم آبان ماه- کارگران صنایع اسوه با بیان اینکه معوقات پنج ماهه آنها به ماههای خرداد ،تیر ،مرداد ،شهریور ومهر ماه مربوط است افزودند: نگرانی کارگران از این است که مبادا با استمرار وضعیت فعلی کارخانه ،معوقات مزدی آنها در ماه‌های آینده افزایش پیدا کند.ز ابتدا سال جاری کارفرما با هیچ یک از کارگران قرار دادی کاری امضاء نکرده است به همین دلیل کارگران نگرانند که امنیت شغلی آنها با نداشتن قرار داد کار به خطر بیا فتد. همچنین کارگرانی که مشمول بازنشستگی می شوند امکان دریافت سنوات پایان کار خود را تا مدتها ندارند.

 

اعتراض کارگران ساختمانی به نداشتن بیمه‌ و امنیت شغلی‌

 

هشتم آبان ماه- ناعادلانه‌ترین طرح ممکن، همین طرح سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی است. باید گفت بیمه کارگران ساختمانی یکی از بی‌ارزش‌ترین بیمه‌های در حال اجراست و مسئولان به جای اینکه نواقص بیمه کارگران ساختمانی را اصلاح کنند، هر روز قصد تخریب دارند.کارگران ساختمانی با ۳۵ سال سابقه بیمه و ۷۰ سال سن بازنشست می‌شوند و این عین بی‌عدالتی است.از سال ۹۳ به بعد، ۸۰ درصد کارگران ساختمانی بیکار و سرگردانند و آنهایی که خوش‌شانس هستند و کار دارند هم با قیمت‌های پایین‌تر از نرخ‌های سال‌های قبل کار می‌کنند.

 

اعتراض کارگران کارخانه سیمان طبس

 

هشتم آبان ماه- کارگران کارخانه سیمان طبس از ابتدای خرداد ماه به دلیل آنچه که از سوی کارفرما مشکلات مالی عنوان می‌شود، موقتا تعطیل اعلام شده است و در نتیجه تمامی ۴۰کارگر شاغل در این واحد تولیدی سرگردان هستند.کارگران مورد نظر که تا پیش از این به صورت‌های مختلف قراردادی، و پیمانکاری مشغول کار بودند حدودا شش ماه مزد معوقه طلبکارند.

 

خواست زحمتکشان احیا و ایجاد سندیکا‌های مستقل است

 

هشتم آبان ماه- وعده‌های دولت تدبیر و امید در ارتباط با وضعیت شغلی و معیشتی معلمان تا کنون برآورده‌نشده است…..تنها تشکل‌هایی که از پایین و با قدرت جمعی معلمان شکل گرفته‌اند می‌توانند صدای واقعی جامعه معلمان را به گوش مسئولان برسانند و مطالبات صنفی کادر آموزشی را پیگیری کنند.

 

اعتراض کارگران کارخانه «آپادانا سرام» به اخراج ها

 

هشتم آبان ماه- در فاصله روزهای پایانی شهریور ماه از مجموع کارگران اداری کارخانه تعداد ۳۰ نفر از این کارگران طی دو مرحله تعدیل[ اخراج ] شده بودند و از ابتدای مهر ماه نیز حدود ۱۵ کارگر دیگر به جمع آنها اضافه شدند که سابقه کاری هرکدام از آنها تا نزدیک به ۸ سال بوده است.

 

رکود در واحدهای تولیدی اردبیل

 

هفتم آبان ماه – بیش از ۲۸۰ واحد تولیدی راکد ونیمه تعطیل دراستان اردبیل وجود دارد که تکلیف آنها هنوز روشن نشده است. استانداراردبیل از فعال سازی ۱۲۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد دراردبیل خبر داد٬ به رغم این تاکنون اشتغالزایی انجام نشده و کارگران واحد‌های مذکور به کار باز نگشته اند.

 

تجمع کارکنان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

 

هفتم آبان ماه – گروهی به نمایندگی از تمامی کارکنان حفاظت منابع طبیعی ومحیط بانان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به عدم دریافت ۵ ماه حقوق و مزایا٬ مقابل استانداری این استان تجمع کردند.

 

حذف پوشش بیمه تامین اجتماعی با اصلاح قانون کار

 

هفتم آبان ماه -مدیر کل دفتر وزارت بهداشت گفت: در راستای حذف قوابین دست و پا گیر و برای ارتقای سطح سلامت روان جامعه لازم است؛بیمه‌گر بخش‌خصوصی وارد شود و خدمات روانشناختی در سیستم خصوصی پوشش داده شود.پوشش سیستم دولتی نیازمند تغییر است.

 

اعتراض زحمتکشان به ادغام سازمان تامین اجتماعی با بیمه سلامت

 

هفتم آبان ماه – برنامه‌ریزی برای انتقال منابع درمانی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به بیمه سلامت،آغازی است برای نابودی منابعی که جامعه [ طبقه ] کارگری طی دهه‌ها در سازمان تامین اجتماعی اندوخته است.بر کسی پوشیده نیست اقدامات مختلف برای تداوم اجرای طرح سلامت که تاکنون مبالغ هنگفتی را به منابع سازمان‌های بیمه‌گر و از آن طریق به محرومان جامعه تحمیل کرده‌است و همه این ماجرا در حالی اتفاق افتاده است که بیشتر سازمان‌های یاد شده به دلیل زنجیره‌ای از مشکلات مالی سالهاست که در صف ورشکستگی قرار دارند.

 

اعتصاب کارگران آزادراه تهران‌شمال

 

ششم آبان ماه- کارگران قطعه یک آزادراه تهران‌شمال بار دیگر در اعتراض به پرداخت‌نشدن مطالباتشان در محوطه کارگاه تجمع کردند.حقوق کارگران آزادراه تهران – شمال طی چند ماه گذشته از سوی بنیاد مستضعفان و پیمانکاران این بنیاد ٬ پرداخت نشده است.مجموع مطالبات کارگران آزادراه تهران‌شمال چهارماه‌و‌نیم مزد معوقه است.

 

هدفمندی یار

 

ششم آبان ماه- تنها ۱۰ درصد منابع حاصل ازهدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص یافته در حالی که طبق قانون، این رقم باید ۳۰ درصد باشد.به نظر می‌رسد سال آینده نیز مانند امسال از یارانه تولید خبری نباشد…یارانه این بخش محقق نشود و سایه نا امنی شغلی میلیون‌ها کارگر را تهدید کند.

 

کارگران صنعت نساجی و خواست تامین امنیت شغلی

 

ششم آبان ماه- هزاران کارگر صنعت نساجی در سال‌های اخیر کار خود را از دست داده اند.بدل شدن بازار نساجی و پوشاک ایران به محل عرضه اجناس قاچاق و ارزان و [ تعدیل ساختاری] سبب شده تولیدکنندگان نیز بیش از پیش از پا درآیند و این صنعت نیمه‌جان به صنعتی فلج تبدیل و هزاران کارگر بیکار شوند.

 

خواست پرستاران همدان

 

ششم آبان ماه- بیش از ۹ ماه است که پرستاران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همدان٬ اضافه کار و کارانه خود را دریافت نکرده اند. رئیس نظام پرستاری همدان دراین باره اظهار داشت: پرستاران و مدیران پرستاری به این تعویق دریافتی‌ها اعتراض دارند.

 

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه قند قهستان

 

ششم آبان ماه- گروهی از کارگران کارخانه قند قهستان در استان خراسان جنوبی، حوالی ظهر روز گذشته ،پنجم آبان ماه در اعتراض به تعویق حقوق و سایر مطالبات صنفی‌شان در مقابل ساختمان فرمانداری درمیان تجمع کردند.همه کارگران این کارخانه همزمان با تعطیلی کارخانه دست کم ۸ ماه حقوق معوقه طلب داشتند، ضمن اینکه بعد از گذشت دوسال هنوز با کارگران تصویه حساب نشده و بیمه تامین اجتماعی آنان نیز پرداخت نشده است.

 

اعتراض نانوایان کشور به عدم برخورداری از بیمه

 

ششم آبان ماه- بر اساس توافقی که میان اتحادیه کارفرمایان خبازی‌های تهران و تامین اجتماعی در سال ۱۳۸۴ منعقد شده؛ کارفرمایان خبازی‌های استان تهران را از بیمه نمودن کارگران معاف می‌کند و با استناد به ماده ۹۲ قانون نظام صنفی از انجام بازرسی‌های بیمه‌ای معاف شدند.کارگران خبازی‌های استان تهران از اینکه کارفرمایان به جای آنها خویشاوندان و دوستان خود را بیمه می‌کنند گلایه مند هستند.

 

اعتراض کارگران راه‌سازی در کردستان

 

ششم آبان ماه- کارگران راه‌سازی در کردستان که تحت قرارداد دو شرکت خصوصی با نام‌های «راه نقش پایتخت» و «سرچنار راه»، در محورهای سنندج‌دیواندره و سقز‌مریوان مشغول به کارند، در سال جاری دریافتی نداشته‌اند و در حال حاضر ۸ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

 

خواست کارگران مشمول بازنشستگی نورد لوله اهواز

 

پنجم آبان ماه- حدود ۳۰ نفر از کارگران این واحد صنعتی از شش ماه پیش مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت وزیان آور قرار دارند اما به دلیل پرداخت نشدن هزینه ۴ درصدی حق بیمه مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور، این امکان از آنان سلب شده است. جدا از وضعیت پیش آمده هنوز مشکل پرداخت سنوات پایان خدمت ۳۰ نفراز کارگرانی که سال گذشته (۹۴) از این کارخانه بازنشسته شده‌اند باقیمانده است.

 

اعتراض کارگران کارخانه «فولاد البرز»

 

پنجم آبان ماه- در این واحد تولیدی حدود ۱۵۰کارگر مشغول بکار بودند اما از ابتدای مرداد ماه تا اواخر شهریور ماه سال جاری حدود ۱۰۰نفر از آنها تاکنون در دو نوبت اخراج شده‌اند. کارگران اخراج شده به صورت میانگین نزدیک به ۱۵سال سابقه کاری دارند و در زمان اشتغال قرارداد کاری آنها ماه به ماه تمدید می‌شده است.به دلیل پرداخت نشدن دست کم ۱۶ ماه حق بیمه ازسوی کارفرما در نتیجه طبق شرایط بیمه بیکاری کارگران از این مزایا امکان استفاده ندارند .حدود ۸ نفر از کارگران که از اسفند ماه سال گذشته (۹۴)بازنشسته شده اند هنوز نتوانسته اند مطالبات سنواتی خود را از کارفرما دریافت کنند، در ضمن مقرری دوران بازنشستگی آنان نیز هنور برقرار نشده است.

 

مطالبات بر حق کارگران شاغل در صنایع خودروسازی

 

پنجم آبان ماه- کارگران شاغل در واحدهای مختلف خودرو سازی مخالفت خود را با هرگونه جرح وتعدیل در مقررات حمایتی کار و به طور مشخص لایحه اصلاح قانون کار اعلام کردند.کارگران در عین حال با یادآوری این که …همچنان جای خالی نهادهای صنفی کارگری در این محیط‌ها محسوس است…خواهان فراگیر شدن فعالیت‌های صنفی کارگری و به طور مشخص خواستار تشکل‌یابی از پایین هستیم.تنها فراهم آوردن امکان کنش صنفی فراگیر و همگانی می تواند مشکلات کارگران خودروساز را مرتفع کند.

 

اعتراض کارگران سازه صنعت سنندج

 

پنجم آبان ماه- این شرکت که پیمانکار شرکت لاستیک بارز است، شرایط نامناسبی برای ۱۴۰ کارگر خود ایجاد کرده است.اضافه کار اجباری و عدم پرداخت مزایای مزدی از جمله این مشکلات است. کارگران می‌گویند قرارداد هم نداریم.

 

تجمع اعتراضی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی استانداری خوزستان

 

پنجم آبان ماه- شماری از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی استانداری سال ۹۱ استان خوزستان روزچهار شنبه ۵ آبان ماه برای چندمین بار مقابل ساختمان این نهاد دولتی در اهواز تجمع کردند.بعد از گذشت حدود ۴سال از زمان بر گزاری آزمون استخدامی استانداری خوزستان، هنوز وضعیت اشتغال ۲۰۰ نفر از قبول شدگان این آزمون در استانداری اهواز مشخص نشده است.

 

خواست کارگران ساختمانی برخورداری هرچه سریعتر از بیمه‌ تامین اجتمأعی است

 

پنجم آبان ماه- روند بیمه نمودن بیش از ۶۰۰ هزار کارگر ساختمانی در سراسر کشور با وجود راه اندازی سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی کند پیش می رود….اما هنوز گشایشی در بهبود وضعیت کارگران ساختمانی فاقد پرونده بیمه صورت نگرفته است.کارگران ساختمانی ..ببیش از این نمی‌خواهند سرشان را با شنیدن وعده‌های تکراری گرم کنند. می‌خواهند از مزایای بیمه اجباری تامین اجتماعی برخوردار شوند.
اتحاد کارگر

در اعتراض به ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت: کانون بازنشستگان استان تهران فردا در انزلی تشکیل جلسه می‌دهد

جلسه کانون بازنشستگان استان تهران صبح فردا برای مخالفت با ادغام صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت برگزار می‌شود.   به گزارش ایلنا؛ جلسه کانون بازنشستگان استان تهران با حضور اعضای هیات مدیره ۸ صبح فردا در شهرستان انزلی برگزار می‌شود.   محور اصلی برگزاری این جلسه مخالفت با ادغام صندوق درمان تامین ... در اعتراض به ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت: کانون بازنشستگان استان تهران فردا در انزلی تشکیل جلسه می‌دهد

ادامه

ایران, خبر, کارگری

در اعتراض به مطالبات انباشته صورت گرفت: تجمع کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی مقابل مجلس

این تجمع کنندگان می‌گویند: پس از سالها کارکردن، نگران تجاری سازی و ورود بخش خصوصی به عرصه بیمه‌گزاری هستیم. احساس امنیت نداریم، چراکه شرکت های خصوصی قرار است نیروها را به یک سوم کاهش دهند.   صبح امروز حدود ۸۰۰ نفر از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی سراسر کشور، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.   ... در اعتراض به مطالبات انباشته صورت گرفت: تجمع کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی مقابل مجلس

ادامه

ایران, خبر, کارگری

کارگران هپکو به نشانه اعتراض راهپیمایی کردند

گروهی از کارگران شاغل در کارخانه «ماشین سازی هپکو اراک» صبح امروز در انتقاد به بی توجه ای مدیران کارخانه به پرداخت مطالبات معوقه خود به نشانه اعتراض از محل کارخانه تا میدان مرکزی شهر اراک را راهپیمایی کردند.   به گزارش اخبار دریافتی ایلنا ، کارخانه «ماشین سازی هپکو اراک» که در زمینه تولید ... کارگران هپکو به نشانه اعتراض راهپیمایی کردند

ادامه

ایران, خبر, کارگری

«عبدالله وطن خواه»: بی‌حقوق کردن کارگران در پس لایحه اصلاح قانون کار

عضو هیات مدیره مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران تاکید دارد آنچه در پس لایحه اصلاح قانون کار است بی‌حقوق کردن کارگران و تسلیم آنان مقابل تصمیمات اقتصادی خانمانسوز است.   «عبدالله وطن خواه» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب، اظهار داشت: بی‌حقوق کردن کارگران همواره با شدت و حدت مختلفی توسط دولت‌ها ... «عبدالله وطن خواه»: بی‌حقوق کردن کارگران در پس لایحه اصلاح قانون کار

ادامه

ایران, خبر, کارگری