کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

یک ژنرال اسرائیلی، حمله به رفح را اشتباهی راهبردی دانست و خواستار توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسرای اسرائیلی شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «یسرائیل زیو» فرمانده سابق واحد عملیات ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: زمان برای آزادی اسرای اسرائیلی در حال اتمام است و حمله به ... ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین

گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

پیشنهاد چند میلیون دلاری آمریکا به ناخدای نفتکش “آدریان دریا ۱”

روزنامه “فاینانشال تایمز” خبر پیشنهاد آمریکا به ناخدای هندی نفتکش “آدریان دریا” را رسانه‌ای کرد. بر اساس این خبر، قرار بود ناخدای این نفتکش در ازای دریافت چند میلیون دلار از آمریکا، زمینه توقیف این نفتکش را فراهم کند.

 

اخبار مربوط به نفتکش “آدریان دریا ۱” همچنان در خبرگزاری‌ها بازتاب گسترده‌ای دارد. روز چهارشنبه ۱۳ شهریور (چهارم سپتامبر) خبر خاموش کردن سامانه راداری این نفتکش منتشر شده بود. اکنون، خبرگزاری‌ها به نقل از گزارشی که برای نخستین بار توسط روزنامه “فاینانشال تایمز” منتشر شده، خبر از ادامه تلاش آمریکا برای توقیف این نفتکش داده‌اند.

 

بر اساس این خبر گفته می‌شود دولت آمریکا به ناخدای نفتکش “گریس ۱” که پس از رفع توقیف با نام “آدریان دریا ۱” به سوی دریای مدیترانه در حرکت بود، میلیون‌ها دلار پول برای جلب همکاری او پیشنهاد داده است.

 

ناخدای هندی این نفتکش که آخیلش کومار نام دارد قرار بوده در ازای دریافت این مبلغ، نفتکش را به ساحل کشوری هدایت کند که آمریکا بتواند توقیف مجدد آن را به اجرا بگذارد.

 

تایید خبر “فایناشنال تایمز”

 

گفته می‌شود برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا با ارسال یک ایمیل پیشنهاد پرداخت چند میلیون دلار پول به ناخدای هندی این نفتکش را به اطلاع او رسانده است.

 

خبرگزاری فرانسه نوشته است که خبر پیشنهاد پرداخت چند میلیون دلار به ناخدای این نفتکش که از سوی روزنامه فاینانشال تایمز منتشر شده بود، از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز تایید شده است.

 

لازم به یادآوری است که نفتکش “آدریان دریا ۱” روز چهارم ژوئیه توسط نیروی دریایی جبل‌الطارق و با همراهی ناوگان دریایی بریتانیا به اتهام حمل نفت به سوریه و نقض تحریم‌های آن کشور توقیف شده بود.

 

شش هفته پس از آن، دادگاه عالی جبل الطارق حکم به رفع توقیف از آن داد. روز ۲۰ اوت، دادگاهی در آمریکا رای به توقیف مجدد این نفتکش و ضبط محموله نفتی آن داد.

 

نفتکش “گریس ۱” پس از رفع توقیف با نام “آدریان دریا ۱” و با پرچم ایران ابتدا به سوی سواحل یونان و پس از آن به سوی بندر مرسین در ترکیه به راه افتاد. اما پیش از رسیدن به بندر مرسین مسیر خود را تغییر داد. گفته می‌شود که این نفتکش راه خود را به سوی سوریه در پیش گرفته است.

 

نفتکش یاد شده حامل دو میلیون و یکصد هزار بشکه نفت خام به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار است و در اختیار سپاه پاسداران قرار دارد.

ده‌ها تن از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی در شمال یمن کشته شدند

ده‌ها تن ازعناصر وابسته به ائتلاف سعودی در حمله نیروهای یمنی که برای جلوگیری از پیشروی آنها در استان حجه واقع در شمال یمن صورت گرفت، کشته و زخمی شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

روسیه و هند به‌رغم تحریم‌های آمریکا به همکاری‌ با ایران ادامه می‌دهند

رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر هند در بیانیه مشترکی در پایان مذاکرات امروز خود، بر پایبندی به قطعنامه شورای امنیت در حمایت از برجام و ادامه همکاری‌های متقابل سودمند و قانونی دو کشور با جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, هندوستان

کمپین ضدامپریالیستی «ترامپ دیگر نه»؛ مقاومت مقابل آمریکا تنها راه حل است

سفیران گروه آلبا در راستای کمپین «ترامپ دیگر نه» به تشریح سیاست‌های ایالات متحده علیه کشورهای آمریکای لاتین پرداختند.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای لاتین, ایران, بولیوی, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کوبا, لبنان, نیکاراگوئه, ونزوئلا