الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

پیشروی ارتش سوریه در جنوب ادلب؛ ۸ منطقه دیگر آزاد شد

ارتش سوریه امروز در جنوب و جنوب شرق استان ادلب به عملیات خود علیه تروریست‌ها ادامه داد و توانست هشت منطقه دیگر را آزاد کند.

 

یک منبع نظامی وابسته به ارتش سوریه ظهر امروز جمعه از تداوم پیشروی نیروهای سوری در محورهای جنوب و جنوب شرق ادلب خبر داد.

 

شبکه الاخباریه به نقل از این منبع گزارش داد که نیروهای سوری در جریان این عملیات شمار زیادی از مقرها و مخفیگاه‌های تروریست‌ها را منهدم کردند.

 

وی تصریح کرد که ارتش سوریه امروز توانسته است در جنوب و جنوب شرق استان ادلب چند شهرک، روستا، مزرعه و ارتفاعات اطراف آن را آزاد کند.

 

مناطقی که امروز آزاد شده، عبارتست از: شهرک‌های «الخوین الکبیر» و «السکیات»، مزارع غربی و شرقی «التمانعه» و ارتفاعات «غبار»، «سکیات»، «ترکی»، «سیدی علی» و «جعفر».

 

ارتش سوریه صبح امروز نیز موفق شد شهرک راهبردی التمانعه را آزاد کند. این شهرک، بیشترین عناصر جبهه النصره را در خود جای داده بود و یکی از مهمترین مقرهای این گروه در ادلب به شمار می‌رفت.

 

در همین ارتباط، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که مقرش در لندن قرار دارد و نزدیک به معارضان سوری است، اذعان کرد که ارتش سوریه امروز موفق به پیشروی در مناطق اطراف خان شیخون شده است.

 

دیدبان علاوه بر آزادسازی التمانعه، به تسلط بر ارتفاعات سید علی اشاره و تأکید کرد که این ارتفاعات، مشرف بر شهرک «تحتایا» و مزارع «ام جلال» است.

 

به گزارش این گروه، در حال حاضر ارتش سوریه به از محورهای شمالی و جنوبی روستای ام جلال در حال پیشروی است.

 

پس از نقض توافق سوچی توسط تروریست‌ها و عدم اجرای آن از سوی ترکیه، ارتش سوریه از ۱۶ اردیبهشت ماه گذشته عملیات خود را برای پاکسازی استان‌های حماه و ادلب آغاز کرد.

 

در جریان عملیات‌های نیروهای سوری نقطه عطف این عملیات‌ها از تاریخ مذکور تا به امروز، آزادسازی شهر راهبردی خان شیخون بود.

فارس

وال استریت ژورنال: درخواست آمریکا از مصر برای مانع‌تراشی در مسیر حرکت «آدریان دریا»

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که نفتکش ایرانی «آدریان دریا – ۱» که در تنگه جبل الطارق آزاد شده قصد دارد محموله نفت خام خود را از طریق کشتی‌های دیگر به سوریه تحویل دهد.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, مصر, یونان

رسانه روس: عربستان وکردهای سوریه (سوریه دموکراتیک) به‌اسرائیل در هدف قراردادن حشد شعبی کمک می‌کنند

یک رسانه روسی تاکید کرده که حملات اخیر اسرائیل به پایگاه‌های حشد شعبی توسط کردهای سوریه(سوریه دموکراتیک) و عربستان سعودی تسهیل شده است.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, عربستان سعودی

رادیو فرانسه؛ “نتانیاهو نگران تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه با ایران است”

رادیو بین المللی فرانسه گزارش داد: پس از سفر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران طی هفته گذشته به پاریس و بیاریتز ، انتظار می‌رود جمهوری اسلامی بزودی هیات جدیدی را به فرانسه اعزام کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه, لبنان