دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

پیروزی حزب «لیکود» در انتخابات اسرائیل/ نتانیاهو به‌تنهایی قادر به‌ تشکیل کابینه نخواهد بود

طبق نتایج اولیه انتخابات پارلمانی (کنست) اسرائیل، حزب «لیکود» به ریاست نخست‌وزیر این رژیم پیروز انتخابات است، اما با این وجود، نتانیاهو و حزب متبوعش به تنهایی باز هم قادر به تشکیل کابینه نخواهند بود.

 

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، نتایج اولیه انتخابات کنست (پارلمانی) اسرائیل نشان می‌دهد که حزب «لیکود» به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم ۳۱ کرسی (بیشترین تعداد کرسی) را به دست آورده است.

 

در این انتخابات که روز سه شنبه برگزار شده است، احزاب «آینده‌ای هست» (لبید) ۱۶ کرسی، «فهرست مشترک» ۹ کرسی، «آبی‌سفید» ۷ کرسی و «یامینا» (به ریاست نفتالی بنت) ۷ کرسی را از آن خود کرده‌اند.

 

نتایج اولیه نشان می‌دهد که حزب «اسرائیل خانه ما» ۷ کرسی، حزب «امید جدید» ۶ کرسی، حزب «شاس» ۹ کرسی، حزب چپ‌گرای «مرتص» ۶ کرسی، حزب «کار» ۷ کرسی، حزب «فهرست مشترک احزاب عربی» ۱ کرسی و حزب «یهدوت هتوراه» ۷ کرسی کنست را به دست آورده‌اند.

 

طبق این نتایج اولیه انتخابات کنست، فراکسیون راستگرای لیکود در کنیست و احزاب همپیمان او از مجموع ۱۲۰ کرسی، ۵۳ کرسی را به دست آورده‌ است، این در حالی است که احزاب مخالف در مجموع ۵۹ کرسی را از آن خود کرده‌اند.

بنابراین، نخست وزیر اسرائیل اگرچه در این دوره از انتخابات کنست به پیروزی رسیده است، اما حتی در صورت توافق با احزاب کوچکتر قادر به تشکیل کابینه نخواهد بود، چراکه برای تشکیل کابینه در مجموع به ۶۱ کرسی نیاز دارد.

 

در همین ارتباط، کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که بلوک راست گرای که حامی حزب لیکود به شمار می‌رود، در چهارمین انتخابات سراسری زودهنگام که طی دو سال گذشته در اسرائیل برگزار شد، ۵۴ کرسی را از آن خود کرد.

 

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل در ادامه گزارش داد که نتانیاهو برای کسب ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان اسرائیل به منظور تشکیل کابینه، به حمایت «یامینا» به ریاست نفتالی بنت که حق نمایندگی در کنست را با ۷ نماینده به دست آورده است، نیاز دارد.

 

پس از اعلام نتایج اولیه، بنیامین نتانیاهو در صفحه توئیتر خود نوشت: «پیروزی بزرگی برای راست‌گراها و حزب لیکود رقم خورده است و بیشتر رای‌دهندگان خواستار دولت راست‌گرای قوی هستند».

 

همزمان «نفتالی بنت» رئیس حزب «یامینا» نیز در تماس تلفنی با نخست وزیر اسرائیل گفت که «منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات است».

 

طی روزهای گذشته نتانیاهو در تلاش بوده تا با دادن امتیاز و وعده به نفتالی بنت، حزب متبوع وی ( یامینا) را به سمت ائتلاف با راستگرایان بکشاند؛ هر چند بنت پیش از این از پیوستن به راستگرایان خودداری کرده است.

 

برخی رسانه‌های اسرائیل مدعی هستند نتانیاهو طی روزهای اخیر بنت را تهدید نیز کرده است. اما به هر حال می‌توان گفت نفتالی بنت با این شرایط می‌تواند تعیین کننده بین دو طرف باشد.

 

از سوی دیگر، مرکز مطالعاتی آمریکایی استراتفورد طی گزارشی پیش بینی کرد نتانیاهو برنده انتخابات خواهد شد اما کابینه‌ای که او تشکیل خواهد داد، در حاشیه امنیتی ضعیفی قرار خواهد داشت و هر آن احتمال فروپاشی آن ممکن خواهد بود.

عشایر سوریه: مقاومت مسلحانه تنها راه بیرون راندن آمریکا و ترکیه است

عشایر استان دیروالزور در شمال غرب سوریه روز دوشنبه در یک گردهمایی بر حمایت از ارتش و دولت سوریه و مقابله مسلحانه با اشغالگری آمریکا و ترکیه تأکید کردند.

ادامه

اسراییل, امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, مداخله نظامی

چگونه رقابت ترکیه و امارات متحده عربی در حال تغییر شکل خاورمیانه است؟

سینزیا بیانکو در اندیشکده «شورای اروپایی روابط خارجی» نوشت: ترکیه و امارات متحده عربی علی رغم عدم تقارن در مساحت، جمعیت و قدرت نظامی خود، درگیر یک خصومت ده ساله هستند که در حال تغییر ساختار نظم ژئوپلیتیک در خاورمیانه و شمال آفریقا است.

ادامه

اروپا, المان, امارات, امریکا, ایتالیا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, سومالی, عربستان سعودی, فرانسه, قبرس, قطر, مصر, مقاله, ناتو, یونان

چشم‌انداز راهبرد آمریکا در ایندوپاسیفیک

ترامپ در آستانه تحویل کاخ سفید به بایدن دموکرات، نسخه اصلی راهبرد مهار چین را ۲۰ سال زودتر از موعد مقرر از طبقه‌بندی محرمانه خارج کرد؛ اما این عجله برای چیست و سند مذکور شامل چه مواردی است.

ادامه

استرالیا, امریکا, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, هندوستان

عربستان به یمن پیشنهاد آتش‌بس داد !

عربستان سعودی روز دوشنبه طرحی را برای پیشنهاد آتش‌بس به یمن و بازگشایی فرودگاه بزرگ صنعا ارائه کرد؛ تازه‌ترین تلاش پادشاهی سعودی برای متوقف کردن جنگی ۶ ساله که موجب وقوع بدترین بحران انسانی برای فقیرترین ملت عرب شده است.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن