آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هدف از رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن، استرالیا و فیلیپین را گسترش ناتو در سایر مناطق جهان دانست. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران در رابطه با مانورهای نظامی مشترک ایالات متحده با ژاپن، استرالیا و فیلیپین گفت: هدف همان چیزی است که ما در ... زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, غرب, فیلیپین, ناتو

پوتین: ما به اقدامات غیردوستانه واکنش سختی نشان خواهیم داد

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت که امیدها برای توافق با واشنگتن به منظور محدود کردن گسترش ناتو در اروپای شرقی ضعیف است و افزود که حتی یک توافق امضا شده ممکن است توسط طرف آمریکایی پاره شود.

 

به گزارش فارس، به نقل از شبکه «راشا تودی»، پوتین روز سه‌شنبه در سخنرانی در جمع افسران نظامی ارشد مسکو گفت که دیگر غرب را شریک قابل اعتمادی نمی‌داند. او گفت که روسیه به دنبال تضمین‌های کتبی درباره حضور نیروها و سخت افزارهای آمریکایی در نزدیکی مرزهایش بوده، اما حتی نمی‌توان به این تضمین‌ها تکیه کرد.

 

پوتین در این خصوص اظهار داشت: من و شما هر دو به خوبی می‌دانیم به بهانه‌های مختلف، از جمله تامین امنیت، آن‌ها هزاران کیلومتر دورتر از قلمروی ملی خود عمل می‌کنند. وقتی قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل دخالت می‌کند، همه آن‌ها را منسوخ و غیرضروری اعلام می‌کنند.

 

رئیس‌جمهور روسیه افزود گسترش بیشتر ناتو در اروپای شرقی را پیامد ابراز خوشحالی می‌داند که ناشی از به اصطلاح پیروزی غرب در جنگ سرد و نتیجه یک تحلیل غلط است.

 

پوتین تاکید کرد که روسیه آماده است اقدامات نظامی و فنی را به عنوان پاسخی به اقدامات غیردوستانه واشنگتن انجام دهد و تاکید کرد که این کار حق مسکو است.

 

وی با بیان این که ایالات متحده مقصر تشدید تنش‌ها در اروپا است، اظهار داشت: همانطور که قبلاً متذکر شدم، در صورت تداوم خط تهاجمی مشهود همکاران غربی ما، اقدامات تلافی‌جویانه مناسبی را از نظر فنی-نظامی انجام خواهیم داد و به اقدامات غیردوستانه واکنش سختی نشان خواهیم داد. می‌خواهم تاکید کنم، ما حق داریم این کار را انجام دهیم، ما حق داریم اقداماتی را انجام دهیم که برای تضمین امنیت و حاکمیت روسیه طراحی شده است.

 

پوتین گفت: تجمع نیروهای نظامی آمریکا و ناتو مستقیماً در مرزهای روسیه و همچنین برگزاری رزمایش‌های بزرگ، از جمله رزمایش‌های برنامه‌ریزی نشده، باعث نگرانی جدی می‌شود. ما به شدت نگران استقرار عناصر سامانه دفاع موشکی جهانی آمریکا در نزدیکی روسیه هستیم.

 

اظهارات پوتین در حالی بیان می‌شود که روسیه منتظر پاسخ ناتو و ایالات متحده به پیشنهادات امنیتی خود است که شامل عدم استقرار تسلیحات تهاجمی در اروپای شرقی است.

 

پوتین خواسته‌ها درباره تضمین‌های امنیتی را تکرار و تاکید کرد که این جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بود که در گفت‌وگوی دسامبر خود در مورد وضعیت اوکراین پیشنهاد تعیین نمایندگانی را برای مذاکرات در خصوص ثبات داد.

 

وزارت امور خارجه روسیه هم امروز (سه‌شنبه) هشدار داد در صورت امتناع ناتو از بحث درباره پیشنهادات امنیتی مسکو، همه گزینه‌ها از جمله استقرار تسلیحات اتمی در بلاروس مورد نظر قرار خواهد گرفت.

 

در ۱۷ دسامبر (جمعه ۲۶ آذر) وزارت خارجه روسیه دو پیش‌نویس در مورد ارائه تضمین‌های امنیتی قانونی از سوی ایالات متحده و ناتو را منتشر کرد.

 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیش‌تر از ناتو خواسته بود تا گفت‌وگوهای اساسی درباره تضمین‌های امنیتی بلندمدت قابل اعتماد روسیه را آغاز کند. وی تاکید کرد که روسیه به تضمین‌های الزام آور قانونی نیاز دارد، زیرا غرب به تعهدات لفظی خود عمل نکرده است.

 

این پیشنهادات بعد از آن مطرح شد که کشورهای غربی با جوسازی رسانه‌ای ادعای حمله احتمالی روسیه به اوکراین طی ماه‌های آتی را مطرح کردند که با استقبال مقامات این کشورها و تهدید مسکو به تحریم‌های سنگین و افزایش حمایت از دولت کی‌یف همراه شد.

 

این در حالی است که رئیس‌جمهور روسیه و دیگر مقامات ارشد این کشور، ادعای حمله به اوکراین را تکذیب کرده و آن را بهانه‌ای برای تقویت حضور ناتو در مرزهای غربی خود و افزایش فشار اقتصادی علیه مسکو توصیف کرده‌اند.

چین و روسیه آماده پایان دادن به سلطه آمریکا بر امور مالی جهانی

چین و روسیه پس از بحران مالی ۲۰۰۸ و آشکار شدن خطرات وابستگی به آمریکا و استفاده واشنگتن از ابزارهای اقتصادی به عنوان حربه سیاسی، در حال ایجاد یک چارچوب مالی مشترک بین‌المللی هستند تا به سلطه آمریکا بر امور مالی جهان پایان دهند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, اورآسیا, ایران, بانک جهانی, تحریم, ترکیه, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, کره شمالی, مقاله, هندوستان

آمریکا مجبور است با روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی وارد گفت وگو شود / به اقدامات خصمانه ناتو پاسخ نظامی می‌دهیم

کنستانتین گاوریلوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیتی و کنترل تسلیحات در وین هشدار داد که روسیه به اقدامات خصمانه ناتو پاسخ نظامی خواهد داد.

ادامه

اتریش, اروپا, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, ناتو