خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات اسراییل در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.» به گزارش ایسنا، اعتراضات با برپایی اعتراضات و کمپ‌های چادری در دانشگاه کلمبیا و درخواست برای پایان ... واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, دانشجویی, زنان, فلسطین, کودکان, گزارش

مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

بنا بر تبلیغات حکومتی و رسانه‌های مجاز کشور، پس از عملیات “وعدۀ صادق”، یعنی حملۀ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل به دستور خامنه‌ای، جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک به “پیروزی‌های بزرگی” دست یافته و اسرائیل نیز “تنبیه” شده و “سیلی” خورده است. پس از عملیات “وعدۀ صادق”، کابینۀ جنگی ... مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, عراق, فلسطین, مقاله

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

پاپ افزایش خشونت علیه زنان در غرب را نکوهش کرد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان افزایش خشونت علیه زنان در غرب را مورد نکوهش قرار داد و گفت مردانی که مرتکب این کار می‌شوند درگیر امری هستند که تقریبا شیطانی است.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این قوی ترین لحن پاپ در محکومیت چنین خشونت هایی بود که تاکنون مورد استفاده قرار داده است.

 

فرانسیس گفت: تعداد زنانی که در منازل شان کتک می‌خورند و مورد سواستفاده قرار می‌گیرند حتی از سوی همسرانشان، بسیار بالاست.

 

وی افزود: مشکل این است که از نظر من این مساله تقریبا شیطانی است، زیرا سو استفاده از شخصی است که نمی‌تواند از خود دفاع کند و فقط می‌تواند تلاش کند جلوی ضربه ها را بگیرد. این بسیار تحقیرکننده است.

 

از زمان آغاز همه گیری کووید – ۱۹ در تقریبا دو سال گذشته، پاپ فرانسیس چندین بار درمورد خشونت های خانگی که در بسیاری از کشورها به دنبال اعمال قرنطینه افزایش یافته، سخن گفته است.

 

آمار و ارقام منتشر شده از سوی پلیس در ماه گذشته نشان می دهد که هر روز تقریبا ۹۰ رویداد خشونت بار علیه زنان در ایتالیا اتفاق می‌افتد و ۶۲ درصد از این موارد، خشونت های خانگی هستند.

 

فرانسیس گفت زنانی که کتک می خورند و مورد سواستفاده قرار می‌گیرند، شان و کرامت شان را از دست نمی‌دهند.

 

وی به نمونه های دیگری از بدبختی های انسانی اشاره داشت و به صحبت های یک زن بی خانمان گوش داد و همچنین مردی که تلاش می کرد پس از ۲۵ سال زندان دوباره روی پای خود بایستد.

 

وی شرایطی را در مناطق اطراف واتیکان مهیا کرده است تا به بی خانمان های رم خدماتی در زمینه مراقبت های بهداشتی، حمام کردن و کوتاه کردن مو ارائه شود.

 

طبق گزارش جدید سازمان ملل، نزدیک به نیمی از زنان در سراسر جهان از آغاز شیوع ویروس کرونا، قربانی و یا شاهد خشونت بوده اند.

 

بر اساس نتایج این مطالعه سازمان ملل که داده های آن از آوریل ۲۰۲۰ جمع‌آوری شده و ۴۸ درصد این جامعه آماری را زنان ۱۸ تا ۴۹ سال تشکیل داده اند، ۴۵ درصد زنان ادعا کرده اند که قربانی خشونت جنسیتی شده و یا کسی را می‌شناسند که این امر را شاهد بوده است.

 

همچنین مسئله خشونت جنسی به وضوح در زنان درگیر با معضل بیکاری مشاهده شده است، به طوری که در مقایسه با آمار ۴۳ درصدی زنان شاغل که این مسئله را تجربه کرده اند، ۵۲ درصد زنان بیکار مواردی از خشونت را گزارش کرده اند.

 

طبق گزارش کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کارائیب (سپال) دست‌کم چهار هزار و ۹۱ زن در ۲۶ کشور آمریکای لاتین در سال ۲۰۲۰قربانی زن‌کشی شده اند.

 

این آژانس طی بیانیه ای هشدار داد که علیرغم کاهش ۱۰.۶ درصدی این آمار نسبت به سال ۲۰۱۹، اما زن‌کشی به شکل افراطی همچنان بر هزاران زن و دختر در این منطقه تاثیرگذار است.

زنان افغانستانی با سردادن شعار «نان، کار، آزادی» در کابل تظاهرات کردند

همزمان با تشدید گرانی و کاهش بی‌پیشینه ارزش پول افغانستان، گروهی از زنان امروز پنج‌شنبه ۱۶ دسامبر/۲۵ آذر، در کابل پایتخت این کشور تظاهرات کردند. معترضان با سردادن شعار «نان، کار، آزادی، مشارکت سیاسی» خواستار رسیدگی به وضعیت اقتصادی مردم شدند.

ادامه

اسلام سیاسی, اسیای مرکزی, اعتراضات اجتماعی, افغانستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, زنان

بی ارزشی جان در مناسباتی غیرانسانی؛ گیر کردن مقنعه «طاهره» جوان لای دستگاه جان او را گرفت

امیدواریم کارفرمایان به کارگران به عنوان سرمایه انسانی و شریک اجتماعی خود نگاه کنند و لااقل همانقدر که مراقب دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود هستند، مراقب کارگران به خصوص کارگران خانم باشند؛ زن جوانی را تنها در شب با لباس ناایمن در کنار دستگاه‌ها رها کردن، چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟!

ادامه

ایران, حقوق بشر, زنان, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

باوجود مخالفت طالبان، مدارس دخترانه در هرات بازگشایی شد

رئیس شورای منتخب آموزگاران هرات گفت: با تلاش معلمان و خانواده‌ها و به رغم عدم موافقت طالبان تمام مدارس دخترانه در شهر هرات بازگشایی شده است.

ادامه

اسلام سیاسی, اسیای مرکزی, افغانستان, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان, فرهنگ