وکیل مدافع نسرین ستوده ؛ امید ما به مصوبه تقلیل مجازات حبس تعزیری است

وکیل مدافع نسرین ستوده گفت: منتظر هستیم تا مصوبه اخیر مجلس در خصوص اصلاح طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری، ابلاغ و اجرا شود تا ببینیم چه تحولی در وضعیت ایشان ایجاد شود.

 

محمود بهزادی‌راد، وکیل مدافع نسرین ستوده در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص آخرین وضعیت موکلش، اظهار کرد: ما منتظر بودیم که برای عید نوروز به وی مرخصی داده شود، متاسفانه هنوز مرخصی به او داده نشده است.

 

وی افزود: منتظریم تا مصوبه اخیر مجلس در خصوص اصلاح طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری، ابلاغ و اجرا شود تا ببینیم چه تحولی در وضعیت ایشان ایجاد شود.

 

بهزادی راد گفت: به نظر می‌رسد با اجرایی شدن این مصوبه، بسیاری از زندانیان آزاد خواهند شد و امیدواریم نسرین ستوده نیز با این مصوبه آزاد شود.

 

به گزارش ایلنا؛  نسرین ستوده در آخرین حکمی که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده، به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، عضویت موثر در گروهک غیرقانونی و ضد امنیتی کانون مدافعان حقوق بشر، لگام (حذف اعدام) و شورای ملی صلح، تشویق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن و ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی، اخلال در نظم و آسایش عمومی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی جمعاً به ۳۳ سال حبس و تحمل ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده که طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد اجرا می شود.

«جمهوری اسلامی صرفاً گورستان‌ها و زندان‌ها را آباد کرد»

چند تن از وکلای ایرانی در نامه‌ای سرگشاده‌ ضمن “نامشروع خواندن قانون اساسی جمهوری اسلامی” و “انتصاب آقای خامنه‌ای”، خواستار “بازگرداندن کشور به مردم ایران” شده‌اند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, سیاسی, وکلا