واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

وزیر خارجه انگلیس: نفتکش ایرانی را اگر به سوریه نرود، آزاد می‌کنیم

وزیر امور خارجه انگلیس در گفت وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود گفت: اگر مطمئن شویم نفتکش ایرانی به سوریه نمی‌رود آزادی آن را تسهیل می‌کنیم.

 

جرمی هانت در توییتی، تماس تلفنی خود با محمد جواد ظریف را سازنده خواند و افزود که به وی اطمینان داده است که نگرانی انگلیس درباره مقصد نفتکش (سوریه) و نه مبدا آن بوده است.

 

وی افزود وزیر خارجه ایران خواهان حل این مساله شده و به دنبال افزایش تنش‌ها نیست.

 

وزیر خارجه انگلیس افزود که با فابیان پیکاردو، وزیر اعظم دولت محلی جبل‌الطارق هم تلفنی صحبت کرده است. هانت اقدامات وی برای هماهنگی در این رابطه را عالی توصیف کرد و گفت پیکارد با دیدگاه انگلیس در رابطه با حرکت به جلو اشتراک نظر دارد.

 

رسانه‌های غربی ۱۳ تیرماه جاری خبر توقیف نفتکش گریس یک حامل نفت ایران را اعلام کردند و مدعی شدند این کشتی به علت نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.

 

روزنامه «جبل‌الطارق کرانیکل» با انتشار یک رشته توئیت از قول «مایکل لاماس» دادستان کل جبل الطارق اعلام کرد دیوان عالی این منطقه توقیف این نفتکش را تا ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) تمدید کرده است.

 

مقام‌های ایرانی با تکذیب ادعای انگلیس اعلام کردند که سوریه مقصد این نفتکش نبوده و بندر بنی یاس ظرفیت پهلوگیری این شناور عظیم را ندارد.

 

روز جمعه پلیس محلی جبل الطارق دو ناخدای نفتکش ایرانی توقیف شده در این منطقه را به اتهام نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه بازداشت کرد.

 

پلیس جبل الطارق اسناد و سیستم های الکترونیکی این نفتکش را نیز ضبط و همچنین یکی از خدمه این نفتکش را نیز دستگیر کرده بود.

 

با این حال رسانه ها بامداد شنبه گزارش دادند که پلیس جبل الطارق همه کارکنان نفتکش «گریس ۱» متعلق به ایران را بدون ایراد اتهام و به قید وثیقه آزاد کرده است.

 

پلیس جبل الطارق در بیانیه ای گفت که همه کارکنان تحت شرایطی به قید وثیقه آزاد شده اند اما تحقیقات ادامه دارد و نفتکش ایرانی همچنان در توقیف دولت جبل الطارق باقی می‌ماند.

 

مقام‌های ایران با تکذیب ادعای انگلیس اعلام کرده‌اند که سوریه مقصد این نفتکش نبوده و بندر بنی‌یاس ظرفیت پهلوگیری این شناور عظیم را ندارد.

 

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دیروز با یادآوری مخالفت‌های اتحادیه اروپا با تحریم‌ها و قوانین فراسرزمینی گفت: ادعاهای لندن درباره توقیف نفتکش حامل نفت ایران به لحاظ حقوقی قابل اعتنا نیست و از انگلیسی‌ها می‌خواهیم هر چه زودتر این نفتکش را رها کنند.

 

سفیر ایران در انگلیس هم امروز هشدار داد: اگر نفتکش و محموله ایران آزاد نشود، اقدام انگلیس بی‌پاسخ نمی‌ماند.

 

وی تصریح کرد که انگلیس با اشتباه محاسباتی در توقیف غیر قانونی نفتکش [ایران] نباید دوباره اشتباه خود را تکرار کند.

 

هانت در توییت دیگری عنوان کرد که در تماس تلفنی با ظریف درباره وضعیت نازنین زاغری و سایر اتباع انگلیسی- ایرانی که در زندان به سر می‌برند ابراز نگرانی کرده است. وی افزود که وزیر خارجه ایران اعلام کرده است که به یافتن راه حل در این رابطه ادامه خواهد داد.

 

زاغری از سه سال پیش به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و تلاش برای براندازی نرم، بازداشت و به ۵ سال زندان محکوم‌شده است. او هم‌اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

ایرنا

دیپلمات انگلیس از تشدید تنش میان لندن و واشنگتن خبر داد

پیتر فورد دیپلمات انگلیس به دنبال تلاش و فشار دولت ترامپ برای استعفای سفیر لندن در واشنگتن گفت که استعفای کیم داروش تنش میان امریکا و انگلیس رو تشدید کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا