دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به برنامه ارتش کشور متبوعش مبنی بر برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی، تاکید کرد که سیاست گستاخانه و تهاجمی غرب، مسکو را وادار به برگزاری این رزمایش کرده است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف با بیان اینکه روسیه کسی را تهدید نمی‌کند، افزود: ... دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فرانسه

آزادی یک شهرک دیگر در دونتسک توسط نیروهای روسیه

نیروهای روسیه توانستند مواضع تحت کنترل خود را بهبود بخشند. به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد، یگان‌های نیروهای مسلح روسیه شهرک های کوتلیاروکا در منطقه خارکف و سولوویوو در دونتسک را آزاد کردند. وزارت دفاع روسیه گزارش داد: “یگان های “غرب” در نتیجه اقدامات فعال، شهرک کوتلیاروفکا در منطقه خارکف را آزاد کردند. ... آزادی یک شهرک دیگر در دونتسک توسط نیروهای روسیه

ادامه

آلمان, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد

وزارت خارجه فرانسه با تکذیب اظهارات یک مقام دفاعی سابق آمریکا درباره اعزام نظامیان فرانسه به اوکراین، گفت پاریس هیچ سربازی را به کی‌یف نفرستاده است. به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فرانسه گزارش‌های منتشرشده درباره اعزام ارتش نیروهای خارجی فرانسه به اوکراین را تکذیب کرد و گفت این کشور هیچ سربازی به اوکراین نفرستاده است. ... فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, شرق اروپا, فرانسه

رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» تصریح کرد اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این شبکه خبری، جفریس تاکید کرد ایالات متحده باید به حمایت ... رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

وزارت خارجه روسیه ارسال جنگنده‌های F-۱۶ آمریکا به اوکراین را تهدید هسته‌ای تلقی می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه هواپیما‌های F- ۱۶ ساخت آمریکا در اوکراین را به عنوان حامل تسلیحات هسته‌ای در نظر خواهد گرفت. این وزارتخانه یادآوری کرد که انتظار می‌رود F- ۱۶ در آینده نزدیک در ... وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

وال استریت ژورنال: دردسرهای بایدن و شکست‌های پی‌در‌پی اوکراین در‌جنگ با روسیه

پایگاه خبری وال استریت ژورنال در گزارشی به تحولات اخیر مربوط به جنگ اوکراین پرداخته است و می نویسد، جنگ ضعیف اوکراین، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را در موقعیت سیاسی بسیار ناخوشایندی قرار داده است.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از این رسانه آمریکایی، بنظر می‌رسد میزان تردیدها در خصوص استراتژی بایدن در اوکراین رو به افزایش گذاشته است، چون حمایت نظامی آمریکا از کی یف با هدف وادار کردن مسکو برای بازگشت به میز مذاکره صورت می‌گیرد. اکنون سوال اینجاست اگر روند شکست‌های اوکراین در این جنگ همچنان ادامه داشته باشد، چه روی خواهد داد؟

بنظر می رسد میزان امیدها در امریکا برای دستیابی اوکراین به پیروزی های قابل توجهی در این جنگ رو به زوال است و این موج نگرانی را می‌توان در گزارش دیگری که هفته گذشته در همین روزنامه منتشر شد، شاهد بود.

به باور وال استریت ژورنال وضعیت افتضاح تر از آن است که بتوان برقراری هر گونه مذاکره ای را بین طرفین متصور بود. بنظر می‌رسد پایه و اساس استراتژی امریکا برای برقرای مذاکره با روسیه را می‌توان بر دستاوردهای ارضی اوکراین در حملات اخیر این کشور استوار کرد.

با این حال، وضعیت نامشخص در میدان جنگ اوکراین و روسیه در حال حاضر تردیدهای بسیار جدی را در خصوص استراتژی بایدن در حمایت از جنگ اوکراین قرار داده است.

بدون شک این مساله می‌تواند مخالفت‌ها با تحویل تسلیحات نظامی به اوکراین را افزایش دهد، چون به استناد گزارش‌های، کی یف تاکنون ۴۳ میلیارد دلار کمک نظامی دریافت کرده است..

خروج از اوکراین بدتر از افغانستان است!

جان هربست، سفیر سابق امریکا در اوکراین و کارمند اندیشکده شورای اتلانتیک، به وال استریت ژورنال می گوید دولت بایدن چاره ای جز ادامه تامین سلاح برای اوکراین ندارد.

به باور هربست، خروج از اوکراین و حتی پیروزی جزئی روسیه بزرگترین شکست سیاست خارجی بایدن خواهد بود که خروج از افغانستان در مقابل آن بسیار ناچیز است.

با این حال، بایدن، که حمایت امریکا از کیف را به عنوان نبرد نهایی بین دمکراسی و اقتدارگرایی توصیف کرد، در حال حاضر در کنگره توسط برخی از اعضای جمهوری خواه به چالش کشیده شده است.

هفته گذشته ۱۳ سناتور جمهوریخواه از مجموع ۱۰۰ سناتور، میزان حمایت خود از اصلاحیه لایحه سالانه هزینه های دفاعی خود را نشان دادند که میزان دسترسی به بودجه اوکراین را تا حد بسیار زیادی محدود می کرد.

علاوه بر این، دو نامزد برتر برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، رئیس جمهوری سابق دونالد ترامپ و “ران دسانتیس” فرماندار فلوریدا نشان داده اند که در صورت انتخاب شدن، تا حد زیادی حمایت آمریکا از اوکراین را کاهش خواهند داد.

ادامه کمک نظامی به رغم حمله ناموفق

با این حال، تغییر استراتژی برای بایدن اصلاً مطرح نیست و به گفته مقامات امریکایی که نامشان ذکر نشده است، هنوز برای قضاوت در مورد نتیجه حمله اوکراین زود است.

به باور سران آمریکایی، اگر نظامیان اوکراینی که توسط این کشور در پایگاه های اروپایی آموزش دیده‌اند و در حال حاضر هنوز عقب نگه داشته می‌شوند، در نبرد با روسیه شکست بخورند، باید برای تعیین اقدامات بعدی آماده بود.

یک دیپلمات غربی دیگر در واشنگتن که اشاره‌ای به نامش نشده است به وال استریت ژورنال گفت که آمریکا باید با این واقعیت کنار بیاید که جنگ در اوکراین به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت.

متحدان باید برای تامین نیازمندی‌های کی یف برای درگیری که سال‌ها طول خواهد کشید، آماده شوند. اکنون سوال اینجاست آیا امریکا و متحدانش چنین عزمی را برای ادامه یا گسترش حمایت خود در صورت شکست کامل تهاجم اوکراین خواهند داشت؟

سیمور هرش: دولت بایدن نقش محوری در حملات به پل کریمه داشت

سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی سرشناس آمریکا امروز پنجشنبه، با استناد به یک مقام آمریکایی گزارش داد، دولت بایدن در هر دو حملات مرگبار اخیر به پل کریمه نقش محوری داشت و فناوری لازم را برای اوکراین فراهم کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سیمور هرش به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت ... سیمور هرش: دولت بایدن نقش محوری در حملات به پل کریمه داشت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, نیجریه

اوکراین: قادر به سرنگونی موشک‌های ضدکشتی روسی «اونیکس» نیستیم + فیلم

سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین امروز اعلام کرد: قادر به سرنگونی موشک‌های ضدکشتی روسی «اونیکس» نیستیم. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «یوری ایگنات» سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین امروز دوشنبه گفت: سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین قادر به سرنگونی موشک‌‌های ضدکشتی روسی «اونیکس» نیستند. سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین در این باره ادامه داد: این گونه ... اوکراین: قادر به سرنگونی موشک‌های ضدکشتی روسی «اونیکس» نیستیم + فیلم

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فیلم

واشنگتن پست؛ آمریکا، بازنده بزرگ ماجرای مهمات خوشه‌ای اوکراین

اوکراین در یک هفته گذشته مهمات خوشه‌ای ارسالی از سوی آمریکا را به سمت اهداف روسیه شلیک کرده است؛ بمب‌هایی که در ۱۲۳ کشور از جمله بخش اعظم کشورهای عضو ائتلاف ناتو ممنوع هستند. به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی به قلم “ایسهان سرور”، ستون‌نویس این نشریه به غیراخلاقی بودن اقدام آمریکا در ... واشنگتن پست؛ آمریکا، بازنده بزرگ ماجرای مهمات خوشه‌ای اوکراین

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, روسیه, صربستان, عراق, غرب, کودکان, گزارش, لائوس, ویتنام

حجم بی‌سابقه‌ای از تجهیزات نظامی غرب در۲۴ساعت گذشته نابود شد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود اعلام کرد که تجهیزات نظامی غربی زیادی در ۲۴ ساعت گذشته در جریان جنگ اوکراین نابود شده است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، وی امروز در این دیدار اعلام کرد که حجم بی‌سابقه‌ای از تجهیزات غربی در عملیات نظامی ویژه طی ... حجم بی‌سابقه‌ای از تجهیزات نظامی غرب در۲۴ساعت گذشته نابود شد

ادامه

اوکراین, بلاروس, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, لهستان, ناتو